http://prntscr.com/9lc0wb hier is een screenshot van wat er aan de hand is er zit 16gb ram in en hij geeft 8 aan ik heb gekeken of alles er goed enzit en dat is zo hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen?
Je TS is erg karig. (wederom)
Wat heb je precies gedaan? Heb je alleen gekeken naar je geheugen of ook daadwerkelijk opnieuw geplaatst.
Zie je wel het juiste aantal MB in de BIOS. of bv met CPU-z?
Heb je nog dingen in de bios ingesteld om geheugen te reserveren.
Kortom. Kom eens met wat meer info ipv hier zo maar kort wat dumpen.
Wat heb je precies gedaan? Heb je alleen gekeken naar je geheugen of ook daadwerkelijk opnieuw geplaatst.
Zie je wel het juiste aantal MB in de BIOS. of bv met CPU-z?
Heb je nog dingen in de bios ingesteld om geheugen te reserveren.
Kortom. Kom eens met wat meer info ipv hier zo maar kort wat dumpen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Zijn het allemaal dezelfde geheugen modules of verschillende?
Staat het geheugen op de compatibilty lijst van je moederbord?
Staat het geheugen op de compatibilty lijst van je moederbord?
Als je de screenshot bekeken had had je daar een 64-bit versie zien staan. Verder kan ik niet helpen met dit probleem. Maar wat heb je zelf al gevonden, TS?Murdock1985 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:36:
Waarschijnlijk heb je dan de 32-bit versie van Windows? Die gaat maar tot zo'n 3,5GB.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
En ik maar denken dat 16Gb maar 2GB is. Je PC laat zelfs meer zien dan er daadwerkelijk inzit!
3,5GB klinkt inderdaad heel erg als een 32bit OS, maar het OS is zo te zien gewoon 64bit, erg vreemd.
Maar, welke modules in welk mobo is wel zo handig om te weten. En is het een legale Windows 10?
3,5GB klinkt inderdaad heel erg als een 32bit OS, maar het OS is zo te zien gewoon 64bit, erg vreemd.
Maar, welke modules in welk mobo is wel zo handig om te weten. En is het een legale Windows 10?
People as things, that’s where it starts.
Legaale windows 10
2 reepjes van 8 gb
moederbord is A68HM GRENADE
2 reepjes van 8 gb
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Hoeveel gb geeft je bios aan?Hulpnodig1234 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 22:04:
Legaale windows 10
2 reepjes van 8 gb
En welke modules worden er gebruikt?
Zitten de bankjes wel goed aangedrukt? In welke slots zitten ze?
People as things, that’s where it starts.
een van beide modules werkt niet - meest waarschijnlijke oorzaken
niet hard genoeg in slot gestoken
latje stuk
of je moederbord is stuk (pinnetjes socket beschadigd)
zeldzaam: processor stuk
maar single channel enabled in bios
niet hard genoeg in slot gestoken
latje stuk
of je moederbord is stuk (pinnetjes socket beschadigd)
zeldzaam: processor stuk
maar single channel enabled in bios
[ Voor 8% gewijzigd door manzonderdas op 02-01-2016 22:10 ]
Zo te zien wordt er maar een bankje herkend.
Zou je eens in de bios kunnen kijken?
En welk geheugen wordt er nou gebruikt?
ik had hiervoor 2 reepjes van 4 erin en die doen het prima
Ik vermoed dat er 1 geheugen bankje los zit / stuk is.
uit de handleiding van je mobo gehaald >>> YouTube: MSI® HOW-TO Install DDR3 Memory
Als het om een 64bit versie van windows gaat dan is er ook iets mis met de BIOS instelling.
Je mist ook exact een halve gigabyte, dat is je onboard video kaart met shared geheugen. Als je een losse video kaart gebruikt kun je dat ook uitzetten in de bios.
uit de handleiding van je mobo gehaald >>> YouTube: MSI® HOW-TO Install DDR3 Memory
Als het om een 64bit versie van windows gaat dan is er ook iets mis met de BIOS instelling.
Je mist ook exact een halve gigabyte, dat is je onboard video kaart met shared geheugen. Als je een losse video kaart gebruikt kun je dat ook uitzetten in de bios.
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
HyperX FURY] HX316C10FRK2/16 2 van deze reepjes zitten erin
Verwijderd
Begin gewoon opnieuw. Haal alle reepjes eruit en plaats ze weer terug, zorg er voor dat ze er goed op zitten.
Als het klopt dat je hiervoor 4 reepjes had die werkten dan is er niks aan de hand, heb dit wel eens meegemaakt
Als het klopt dat je hiervoor 4 reepjes had die werkten dan is er niks aan de hand, heb dit wel eens meegemaakt
En wat geeft je bios aan?Hulpnodig1234 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 22:40:
Het ligt denk ik aan me MOBO ik heb de 2x 8 appart geprobeerd alle 2 doen het
daarna 1x8 met 1x4 en gaf nog steeds 8 gb aan
Staat er iets van mapping of iets dergelijks aan in je bios?
Kan het zijn dat de snelheid te hoog staat van het geheugen?
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
ik heb 2 slots voor me ram geen 4
Hulpnodig1234,Hulpnodig1234 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 22:52:
ik denk dat ik een nieuw mobo ga halen
Wij kunnen ook vrij weinig met de info die je geeft.
Zoals ik al een aantal keer eerder zij kijk eens in de bios of er ergens een optie is op meer dan 4GB geheugen aan te spreken.
Draai eens een geheugen tool om het geheugen te testen.
Heb je een andere pc om het geheugen te testen? aangezien je in de veronderstelling bent dat je moederbord kapot is.
Inderdaad.
Op Tweakers verwachten we zeker niet dat je alles al weet, wel dat je de moeite doet om zelf je probleem aan te proberen te pakken en als dat niet lukt, dat je de moeite doet een duidelijke probleemomschrijving te doen, met dus je situatie, met wat je al opgezocht en geprobeerd hebt en wat er toen gebeurde.
Dat doen we niet voor de lol, dat vragen we omdat we anders simpelweg geen goed beeld hebben van wat er fout gaat en dus ook geen goede antwoorden kunnen geven. Plus dat mensen bij gebrek aan info gaan gokken waardoor het al helemaal een janboel wordt.
Hier post je zonder uitzondering oneliners met af en toe een screenshot erbij. Daar kunnen we - bot gezegd - niets mee. En dat is te merken aan de antwoorden die je krijgt. Er zit niets anders op dan dit topic te sluiten.
Mag ik je met klem voor de volgende keer verwijzen naar:
Het algemeen beleid #quickstart
Let ook even op dat meerdere keren achter elkaar posten ongewenst is. Als je iets toe te voegen hebt, gewoon even je post aanpassen met de "Wijzig"-knop.
Verder staat er in de quickstart niet voor niets dat je de aanwezige FAQs door moet lezen. In dit geval staat er een heel stuk over issues >4GB RAM. Het lijkt niet dat je daar gekeken hebt. Hier de link:
Abbadon in "RAM FAQ"
Op Tweakers verwachten we zeker niet dat je alles al weet, wel dat je de moeite doet om zelf je probleem aan te proberen te pakken en als dat niet lukt, dat je de moeite doet een duidelijke probleemomschrijving te doen, met dus je situatie, met wat je al opgezocht en geprobeerd hebt en wat er toen gebeurde.
Dat doen we niet voor de lol, dat vragen we omdat we anders simpelweg geen goed beeld hebben van wat er fout gaat en dus ook geen goede antwoorden kunnen geven. Plus dat mensen bij gebrek aan info gaan gokken waardoor het al helemaal een janboel wordt.
Hier post je zonder uitzondering oneliners met af en toe een screenshot erbij. Daar kunnen we - bot gezegd - niets mee. En dat is te merken aan de antwoorden die je krijgt. Er zit niets anders op dan dit topic te sluiten.
Mag ik je met klem voor de volgende keer verwijzen naar:
Het algemeen beleid #quickstart
Let ook even op dat meerdere keren achter elkaar posten ongewenst is. Als je iets toe te voegen hebt, gewoon even je post aanpassen met de "Wijzig"-knop.
Verder staat er in de quickstart niet voor niets dat je de aanwezige FAQs door moet lezen. In dit geval staat er een heel stuk over issues >4GB RAM. Het lijkt niet dat je daar gekeken hebt. Hier de link:
Abbadon in "RAM FAQ"
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()