Toon posts:

Sb35 of bds480 van harman kardon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste

Ik wil mijn audio van mijn tv twijfelen en ik twijfel tussen een soundbar sb35 van harman en een home cinema 2.1 bds480 van harman.

Kan iemand mij advies geven.

Tv staat in een hoek de ruimte kan je vierkantig voorstellen. Een persoon recht voor de tv (net naast de muur) en andere zetel loopt evenwijdig met dezelfde muur. Maw een persoon zit recht voor tv andere zit schuin.

Vd soundbar is dat geen kabels moeten gelegd worden maar het richt wel maar in een richting.

Vd 2.1 is dat je links en rechts creëert, je blu rays kunt afspelen (maar zal ik dat veel gebruiken? ??) Nd is dat ik niet goed weet waar ik boxen moet plaatsen, ok ik moet driehoek maken, maar de zetels staan wat uit elkaar en een persoon zal dicht bij linkerbox zitten en andere dicht bij rechterbox.

Graag advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :)

Allereerst is het denk ik handig om even aan te geven wat je budget is.
Daarnaast zeg ik zonder meer: HK links laten liggen. Voor wat het kost is er beter te koop.

Dichter of minder dicht bij speakers: iedere installatie heeft een zgn sweetspot, dus waar je het het beste hoort. Dat sommige mensen dan dichter bij een speaker zitten is evident, maar vaak geen probleem.

Maar waar ben je naar op zoek? Gewoon wat beter geluid van je TV, of wil je echt voor films en muziek een stukje nieuwe installatie kopen?

Tot slot: als ik je lees lijkt het er op dat je Vlaams (maar niet van orgigine) bent? :)
Geen probleem, maar doe alsjeblieft even wat aan je schrijfstijl. Je zinnen lopen voor geen meter en het leest voor geen meter. Spelling en grammaticacontrole doen soms wonderen, en je zult ook snappen dat een leesbare post de kans op goede reacties vergroot :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb 1000euro via mijn werk en daar verkopen ze harman kardon. Dus vandaar die keuze.

Ik weet dat het een eeuwige strijd is tussen hk en sonos. Beiden hebben voorstanders.

De reden waarom ik voor een van deze opties zou gaan, is om mijn geluid van mijn tv te verbeteren. Maw meer luistergenot tijdens het bekijken van films en beluisteren van muziek.

Ben west vlaming in hart en nieren, misschien vandaar mijn schrijfwijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je 1000 euro van je werk hebt, gewoon het maximale halen lijkt me, dus de 2.1 set met alles er op en er aan. Wellicht wil je nog even luisteren wat het beste klinkt om je keuze definitief te maken.
Alternatief: vragen of er ook andere merken mogelijk zijn (al dan niet te bestellen) en zo ja welke. Maar anders is de keuze wel erg beperkt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een soundbar erg afraden. Met een soundbar lever je in op high midd en bass.
Het breekt eigenlijk gewoon alles omdat het zo compact is.

Voor 1000 euro kun je wat the eagle al zei een mooie 2.1 set halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor dat iedereen erg lovend is over 2.1, maar wat ik mij dan afvraag is of ik optimaal zal kunnen genieten van het links-rechts effect, want mijn zetels staan toch wel op een behoorlijke afstand van elkaar.

Welk merk zouden jullie mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11
Je kunt het niet voor beide luisterposities perfect afstellen en dan maakt het niet uit hoe goed of duur de speakers zijn. Het heeft alles te maken met de werking van het oor en dat er een bepaalde vertraging en volume-verschil moet zijn tussen het linker en rechter oor om de locatie van het geluid te bepalen. Wanneer je helemaal rechts zit, zal de rechter speaker wat zachter moeten klinken en het geluid zal iets vertraagd moeten worden zodat geluid van de linker en rechter speaker op het juiste moment en met de juiste luidheid aankomen. Wanneer je helemaal links zit zal deze aanpassing net omgekeerd moeten zijn.
Perfect afstellen kan dus niet, acceptabel mogelijk wel, maar dat kan alleen jijzelf beoordelen.

Als ik het goed begrijp heb je dus €1000,- gekregen, maar je moet dat wel besteden in de winkel waar je werkt? Dan is het handig om te weten welke winkel dat is, zodat we een idee hebben van het assortiment.

In elk geval geldt dat als je geluidskwaliteit belangrijk vindt, je over het algemeen satellietspeakers moet vermijden. Deze zijn simpelweg té klein om een echt mooi geluid te creëren. Daarnaast zal het laagbereik van de satellietspeakers niet bijzonder zijn, waardoor de subwoofer dat moet compenseren. Met andere woorden; de subwoofer moet een hogere frequentie aankunnen dan wat verstandig is, waardoor de kwaliteit over het hele spectrum naar beneden gaat. Je zit dan dus met satellietspeakers die niet laag genoeg gaan en met een sub die te hoog moet gaan, waardoor beiden ondermaats presteren.

Boekenplank speakers zijn dan een betere keuze en wanneer je de mogelijkheden hebt (en de kamer is niet al te klein), zijn vloerstaanders ook een optie. Harman Kardon heeft beiden alleen niet in hun assortiment.

Als je voor boekenplank speakers gaat, doe je er verstandig aan ook naar een subwoofer te kijken.
Ga je voor vloerstaanders, dan is een sub met dit budget geen must.

[ Voor 4% gewijzigd door LA-384 op 03-01-2016 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, de winkel verkoopt harman kardon, jbl, Philips, Samsung en lg. Dat zijn de voornaamste merken. Ze kunnen misschien nog aan andere merken raken maar dan verlies ik het voordeel van de scherpe prijs.

Je bevestiging van het moeilijk instellen van links-rechts, maakt mij wel een beetje bang voor een 2.1
.
In beide gevallen is de subwoofer, extern draadloos. Dus dat maakt het verschil niet. Op elk ander vlak is een 2.1 of 5.1 beter dan een soundbar. Echter in mijn geval zal de klank niet tot zijn recht komen denk ik, omdat ik ze niet goed kan afstellen. Daarom vermoed ik dat een deftige soundbar beter tot zijn recht komt, of zal een slecht afgestelde 2.1 toch nog een beter geluid afleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11
Ook als de stereo weergave niet perfect is, zal het nog steeds beter zijn dan de "mono" weergave van een soundbar. Ik weet het niet zeker maar volgens mij zijn de speakers van een soundbar wat naar buiten gericht om het effect van stereo te creëren. Daarnaast kun je het volume van links en rechts waarschijnlijk niet aanpassen, waardoor het geluidsbeeld vermoedelijk nog minder ideaal zal zijn dan bij twee losse speakers in deze situatie.

JBL heeft ook boekenplank en vloerstaanders, dus daar zou ik dan een keuze maken die past binnen budget. Ze hebben twee subs volgens mij. Maar die zou je ook later zelf kunnen kopen. Bij een andere fabrikant krijg je meer waar voor je geld. Een goede richtprijs voor een sub die qua kwaliteit past bij de overige speakers, is de prijs van 1 front speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 00:09

MrDrako

nep ict'er

voor 1000 euro zou ik een leuke versterker zoeken en als het dan hk/jbl/philips/samsung/lg moet zijn, 2 mooie speakers van JBL, arena 180 model oid. heb je veel meer aan dan zo'n klein hk setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb jullie advies opgevolgd en ben gegaan voor de arena 180 in combo met de arena125c als centerspeaker en een avr171 versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38
En tevreden? ik ben ook naar zoiets op zoek
Pagina: 1