R9 280X Royalqueen Display drivers crashen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-07 17:50
Ik heb al een tijdje last als ik probeer te gamen. Het gaat goed voor ongv 10-15 min en dan krijg ik de crash " "Display driver stopped responding and has recovered".

Vroeger heb ik hier nooit last van gehad. het kwam ook uit het niets.
Ik heb het geprobeerd te fixen maar geen succes.

Ik heb ook gelezen dat het komt omdat mijn ram geheugen niet compatible is met mijn moederbord.
Mocht er geen andere optie zijn dan weet ik zeker dat ik een nieuwe mobo moet gaan kopen

Mijn specs:

OS
Windows 10 Pro

Drivers
AMD Crimson 15.30......

CPU
Intel Core i5-3470 3.2GHz

Motherboard
GigaByte GA-H61M-S1

RAM
Vengeance LP 8 GB (CML8GX3M2A2133C11B)

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door RaiderZ op 02-01-2016 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-07 09:11

NoFearCreations

3DPrint the world!

Kijk eens of je voedings stekkers nog goed zitten. En welke voeding heb je?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
NoFearCreations schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 20:59:
Kijk eens of je voedings stekkers nog goed zitten. En welke voeding heb je?
voeding zit er prima in.
Ik heb de Corsair v550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-06 04:10
Temperaturen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:41
Heb je de nieuwste drivers uberhaupt geinstalleerd? Anyway wat is jou GPU clock? Gooi hem eeens met 50Mhz omlaag in msi afterburner je bent niet de eerste met dit probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Welke voeding heb je precies? VX550 van corsair? Heeft die een 80plus certivicaat?
Op het eerste gezicht zou ik zeggen voeding trekt het niet meer of videokaart kan nie tmeer op die clocksnelheid draaien. Nou kun je je videokaart terug clocken maar dan weet je nog niks. Want als dit helpt komt het dan omdat je videokaart deze snelheid wel aan kan. Of omdat je voeding het nu wel aan kan. Want op een lagere clockspeed vraagt je gpu natuurlijk minder stroom.
Persoonlijk zou ik je GPU testen in een ander systeem. Werkt hij daar wel prima? Dan is het waarschijnlijk je voeding. Hou je het probleem dan nog? Videokaart RMA sturen.
550watt voor dat systeem is opzich genoeg maar het houd niet over. Als een voeding wat ouder word dan kunnen ze vaak minder lang veel vermogen leveren. Als ik jou systeem in een PSU cal gooi dan kom ik op zo'n 450/500 watt piek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
j0ppie schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:39:
Welke voeding heb je precies? VX550 van corsair? Heeft die een 80plus certivicaat?
Wat heeft het certificaat er precies mee te maken?
550watt voor dat systeem is opzich genoeg maar het houd niet over. Als een voeding wat ouder word dan kunnen ze vaak minder lang veel vermogen leveren. Als ik jou systeem in een PSU cal gooi dan kom ik op zo'n 450/500 watt piek uit.
reviews: R9 280X: videokaarten strijden in de subtop - update
Z'n systeem zou ingame eens ~350w moeten verbruiken.

Ben overigens wel benieuwd welke voeding OP heeft, een Corsair V550 bestaat niet.
Er bestaat wel een VX550, VS550, of bijv. de CS550(M).

Overigens zal een voeding niet snel een GPU driver crash (softwarematig) veroorzaken, het zal dus eerder aan de videokaart en/of drivers liggen. Als de voeding te weinig stroom kan leveren zou je eerder een freeze zien of uitval van het systeem.

Ik zou in ieder geval de volgende zaken even proberen:

(1) Download het programma Display Driver Uninstaller (gratis) en verwijder hiermee je AMD display drivers. Installeer vervolgens de meest recente drivers.

(2) Heeft optie 1 niet geholpen? Gebruik wederom de DDU tool, delete de AMD display drivers maar installeer nu eens een oudere versie van de driver. Bijv. de laatste AMD Catalyst versie, wellicht veroorzaakt Crimson een rare fout.

(3) Nog steeds problemen? Run MSI Afterburner en schroef de clocksnelheden wat omlaag.
Het kan zijn dat de kaart ineens kuren vertoont met de fabrieksoverclock.

Probeer eerst deze 3 zaken eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
stin00 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:48:
[...]
Wat heeft het certificaat er precies mee te maken?
[...]
Sommige PSU's zijn 550 watt. Maar er staat dan helemaal niks bij over waar die 550 watt voor staat. Of dat piek vermogen is of constant 24/7 vermogen. Soms word een voeding als 550watt verkocht maar is dat het piek vermogen en ligt het constant vermogen op de 400 watt of soms nog lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
j0ppie schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:38:
[...]
Sommige PSU's zijn 550 watt. Maar er staat dan helemaal niks bij over waar die 550 watt voor staat. Of dat piek vermogen is of constant 24/7 vermogen. Soms word een voeding als 550watt verkocht maar is dat het piek vermogen en ligt het constant vermogen op de 400 watt of soms nog lager.
Een PSU certification heeft alleen betrekking op de efficiency van een voeding, dus verder niet op het vermogen dat geleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:08
Puddi Puddin schreef op zondag 03 januari 2016 @ 10:30:
Heb je de nieuwste drivers uberhaupt geinstalleerd? Anyway wat is jou GPU clock? Gooi hem eeens met 50Mhz omlaag in msi afterburner je bent niet de eerste met dit probleem!
Mee eens, dit soort crashes krijg je vaak bij een instabiele overklok.
Ook al draait ie nog stock kun je eens wat 'spelen' met MHz of voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
Ik heb de Cooler Master V550 Semi-Modular (pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular)

Ik heb de Core Voltage(mV) aangepast naar 1219 en de Core Clock (MHz) naar 1120.
Ik heb het nog niet volledig getest maar heeft nog niet gecrashed

[ Voor 4% gewijzigd door RaiderZ op 03-01-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:35

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wait een 280X dat standaard op 1120MHz draait. Yeah right zet maar naar 1GHz en probeer dan nog eens :D ow ja en hou je temps in, het oog.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-07 14:13
Volgens mij moet hij stock zelfs maar op 850 MHz draaien.....

Dit ; pricewatch: Club 3D Radeon R9 280X royalQueen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:08
Damic schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:16:
Wait een 280X dat standaard op 1120MHz draait. Yeah right zet maar naar 1GHz en probeer dan nog eens :D ow ja en hou je temps in, het oog.
Er staat nergens dat ie standaard op 1120 draait.
De meeste 7970/280x willen wel op 1100 of hoger, als 1120 niet stabiel draait dus wat lager proberen (of voltage wat hoger indien de temperaturen dat toelaten).

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 06-01-2016 00:54 ]

Pagina: 1