Stille Black & White themed gaming PC (1750,-)

Pagina: 1
Acties:

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Daar zijn we weer, nadat ik weer eens gevraagd ben een complete game pc te bouwen. Bij deze:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p (Asus VG248QE 144hz?) max settings en evt later makkelijk te upgraden naar 1440p. Denk aan GTA5, COD, BF, AC, Witcher 3, Farcry e.a. Steam games.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1750,- Euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Asus VG248QE monitor
- Gaming toetsenbord & muis.
- 4 TB WD Schijf voor opslag.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI boven Asus in verband met support en ervaringen in het verleden (al biedt dit geen garantie voor de toekomst) maar ook gewoon qua gevoel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Skylake i7 (is overkill voor gaming only maar met oog op toekomst toch deze!).
- Black & White themed.
- Stil.

Ga je overklokken?
Niet van toepassing.

Wat verwacht je van ons?[i]
Tips & Suggesties zijn welkom over het onderstaande lijstje dat ik heb samengesteld. Via het voedingen topic heb ik info gekregen dat de gekozen Corsair RM550x voeding meer dan voldoende is voor deze default config en ook lekker stil is. 500 GB SSD is een must met aantal games dat geïnstalleerd gaat worden. Dan kan de 4 TB WD dienen als opslag en eventueel extern gebruikt worden zodat het systeem zelft echt stil blijft.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 388,-€ 388,-
1MSI Z170A KRAIT GAMING€ 147,-€ 147,-
1MSI GTX 980TI 6GD5T OC€ 686,95€ 686,95
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 111,-€ 111,-
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 45,80€ 45,80
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 99,90€ 99,90
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,-€ 164,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.738,60

[ Voor 4% gewijzigd door Executor16 op 02-01-2016 19:30 ]

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Zo maar een suggestie: Je zou ook een zwart setje van 2 x 4Gb kunnen kopen en een witte. Je kunt ze dan om en om in de vier geheugensloten steken. Zou wat mij betreft wel passen bij een zwart-wit built.

Ik weet dat er ook witte voedingen te koop zijn, weet nu ff niet welke, maar je zou in de prijswatch kunnen zoeken.

Edit: hier op de site lukt het zoeken naar witte voedingen niet zo goed, maar bij de buren vond ik dit:
http://nl.hardware.info/prijsvergelijker#search:White
Aan de rechterkant klikken op 'toon alle groepen' en daar kiezen voor 'voedingen'. Je krijgt dan alle witte voedingen te zien.

En waarom een overklokbare processor als je niet gaat overklokken? De 6700 zonder k is een stuk goedkoper. Het moederbord snap ik vanwege de kleurstelling.

[ Voor 45% gewijzigd door Philpend op 02-01-2016 19:57 ]

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-12 06:09
Philpend schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:38:
Ik weet dat er ook witte voedingen te koop zijn, weet nu ff niet welke, maar je zou in de prijswatch kunnen zoeken.
Seasonic heeft de "Snow" serie: http://tweakers.net/categ...bIyNDAAcosyk1N9M_OUrAxqAQ

@TS: niks mis met die lijst als je het mij vraagt, misschien zou je nog kunnen kijken naar een 'waterkoeling' voor de CPU. Schijnbaar zijn de CPU's tegenwoordig niet zo sterk meer en kunnen ze minder kracht hebben (echt fysiek op de chip zelf dus). Deze van Corsair bijvoorbeeld: pricewatch: Corsair Hydro H115i
Heb geen ervaring hiermee, dus hoe stil het is geen idee maar koelen doet het goed mocht je toch een overklok willen proberen. Maar het komt wel met een heftige prijs, dus dan moet je wel je gedachten over overklokken wijzigen. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Freaky Maus op 02-01-2016 20:50 ]

Specs

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Haha voor dat geld zou ik een spuitbus halen ;)

• Executor16
  • Niet online
Haha, dank voor de suggesties. De voeding mag dan voor de helft van het geld wel zwart blijven. Valt toch onder het kleurenschema. Als er meer wit in moet kan er nog gekozen worden de kast in het wit te nemen. Maar ik denk dat het qua witte accenten er zo ook al leuk uit gaat zien.

Het idee van de geheugenmodules is wel leuk. Vult gelijk mooi de slots op om en om. Daar ga ik even naar kijken.

De i7 K gekozen omdat het binnen het budget past met een verschil van slechts 25,- euro op zo'n groot bedrag. Is later eventueel ook beter te verpatsen.

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 23:48

Eentje

houd van de vijver

vind de zwarte fractial een mooie kast. de witte trouwens ook,

maar in de kleur combi zou deze

pricewatch: NZXT H440 New Edition Wit/Zwart

misschien ook wel goed staan

[ Voor 8% gewijzigd door Eentje op 02-01-2016 21:38 ]

There eent no place like home

• Executor16
  • Niet online
Eentje schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:34:
vind de ff een mooie kast. maar in de kleur combi zou

pricewatch: NZXT H440 New Edition Wit/Zwart

misschien ook wel goed staan
Heel erg getwijfeld tussen die NZXT en de Fractal xD maar de Fractal leek mij na veel reviews en videos verder toch degelijker en minder plastic fantastic ogend. Dat was de hoofdreden voor die keuze.

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 23:48

Eentje

houd van de vijver

puur de kleur. ik weet dat de nzxt in veel topics hier wordt aangeraden. kast is echter iets wat persoonlijk is qua smaak.

als ik al een kleur setup zou maken zou ik namelijk kiezen voor de witte met zwarte hardware erin. ipv zwart met wat witte accenten. maar dat is ook weer persoonlijk

[ Voor 41% gewijzigd door Eentje op 02-01-2016 21:46 ]

There eent no place like home

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Waarom een i7? Gericht op toekomst? Een i5 2500 van begin 2011(lees 5 jaar geleden is goed te doen). Zet er een OC op en hij kan nog makkelijk 2/3 jaar mee. Weet jij zeker dat je over 7/8 jaar niet een nieuwe cpu/mobo hebben met alle leuke extra's wat is uitgekomen?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb een witte voeding in mijn NZXT H440 2015, deze: pricewatch: Super Flower Leadex Gold 550W Wit. Helaas is die momenteel slecht leverbaar.

Op witte ddr4-modules zit ik zelf al een tijdje te wachten, maar Kingston heeft ze nog niet in de HyperX-serie. Dan kom je terecht bij Corsair Dominator (duur!) of GeIL Super Luce. Ik heb nu 4x 8GB HyperX in het zwart, zodra de witte uitkomen, vervang ik er twee door witte.

Uiteraard kunnen witte cable extensions niet ontbreken: http://www.highflow.nl/aa...omkabels/bitfenix-kabels/ hoewel de zwarte kabels van de meeste modulaire voedingen niet lelijk zijn.

En verder, wat ik in een ander topic schreef:
Van de Krait is een nieuwe versie: pricewatch: MSI Z170A KRAIT GAMING R6 SIEGE, deze heeft ten opzichte van de versie in je startpost een usb type C-aansluiting. Die is recent uitgekomen, helaas voor mij iets te laat want ik mis usb-c nu wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Canaria op 03-01-2016 02:42 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Executor16
  • Niet online
Canaria schreef op zondag 03 januari 2016 @ 02:39:
Ik heb een witte voeding in mijn NZXT H440 2015, deze: pricewatch: Super Flower Leadex Gold 550W Wit. Helaas is die momenteel slecht leverbaar.

Op witte ddr4-modules zit ik zelf al een tijdje te wachten, maar Kingston heeft ze nog niet in de HyperX-serie. Dan kom je terecht bij Corsair Dominator (duur!) of GeIL Super Luce. Ik heb nu 4x 8GB HyperX in het zwart, zodra de witte uitkomen, vervang ik er twee door witte.

Uiteraard kunnen witte cable extensions niet ontbreken: http://www.highflow.nl/aa...omkabels/bitfenix-kabels/ hoewel de zwarte kabels van de meeste modulaire voedingen niet lelijk zijn.

En verder, wat ik in een ander topic schreef:

[...]
Ik las wel een bericht op de website van Kingston over dat witte geheugen in de HyperX serie, ze staan alleen nog niet in de pricewatch. Even geduld nog dus. Ik denk dat ik nu gewoon 2x8 erin zet.

Dat mobo is wel een goeie, bedankt voor de tip. Die R6 Siege upgrade heeft idd meerwaarde met die aansluiting!

• Executor16
  • Niet online
Het enige waar ik nog over twijfel is de Thermalright True Spirit 140 Power. Een goede koeler en erg stil, maar hij is echt groot, lomp en zwaar. Die watercooler dingetjes zijn een stuk duurder en helemaal niet veel beter, maar staat wel leuk.
Pagina: 1