Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik twijfel tussen 2 laptops. Wie kan mij advies geven?

Pagina: 1
Acties:

• simon2000
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 22:35
simon2000 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:26:
Laptop 1)

Acer i3 core. 8 GB ram geheugen full HD scherm

http://www.laptopshop.nl/...r-aspire-e5-573-35bh.html

Laptop 2 )

Asus i5 . 4 GB werkgeheugen. HDD+ 24 GBSSD. Geen full HD.

http://www.bobshop.nl/nl/...02la-fn165t-laptop/p83856
Laptop 1)

Acer i3 core. 8 GB ram geheugen full HD scherm

http://www.laptopshop.nl/...r-aspire-e5-573-35bh.html

Laptop 2 )

Asus i5 . 4 GB werkgeheugen. HDD+ 24 GBSSD. Geen full HD.

http://www.bobshop.nl/nl/...02la-fn165t-laptop/p83856
DarkSide schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:31:
Waarom twijfel je tussen deze 2.
Wat wil je precies gaan doen met de laptops.
zelf vind ik 13,3" te klein. En 15,6" fijn. Alsmede full HD scherm
En dan heb je ook nog 8GB en voor normaal werk (internette) is een i3 voldoende.

Maar wie weet zeg jij dat je wilt gaan gamen op hoge resolutie etc. en dan schieten beide te kort.
Kijk even hoe je een topic aan maakt en vul daar alle antwoorden in.
Dan kan er advies gegeven worden
Oke hier heb ik wat aan. Ik wilde persoonlijke meningen horen, vandaar dat ik het zo kort heb gehouden. Kijk deze laptops vallen in dezelfde prijsklasse. Mij twijfel zit vooral in het verschil is snelheid, i5 tov i3 en de ssd bij de asus laptop. Ik vraag me af of dat echt een meerwaarde is. Ik ben geen zware gebruiker, maar alles moet wel soepel lopen als ik multitask. Dus skype, word, wil ik wel makkelijk kunnen draaien. Heb nu een core 2 duo en irriteer me aan gebrek aan snelheid. Daarom vraag ik me af of i3 misschien niet iets te weinig is.

[ Voor 72% gewijzigd door simon2000 op 02-01-2016 20:50 ]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:44
LAA beleid

Zonder extra informatie kunnen we niks

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-11 22:10

DarkSide

theres no place like ::1

Waarom twijfel je tussen deze 2.
Wat wil je precies gaan doen met de laptops.
zelf vind ik 13,3" te klein. En 15,6" fijn. Alsmede full HD scherm
En dan heb je ook nog 8GB en voor normaal werk (internette) is een i3 voldoende.

Maar wie weet zeg jij dat je wilt gaan gamen op hoge resolutie etc. en dan schieten beide te kort.
Kijk even hoe je een topic aan maakt en vul daar alle antwoorden in.
Dan kan er advies gegeven worden

[ Voor 31% gewijzigd door DarkSide op 02-01-2016 19:32 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DarkSide

DarkSide

Je qoute een beetje raar.
Dit leest niet lekker. Stop niet alles in een post (voor dat je van plan was dat wel te doen)

SSD is altijd goed. Lekker snel. Maar......of dat het waard is om op lagere reslotutie en kleiner scherm te werken? Moet jij weten.
Skype, word, office, YT, browsen, Kodi werken al prima op een pentium...

je kan altijd nog zelf een SSD kopen he. (zou ik doen)

[ Voor 8% gewijzigd door DarkSide op 02-01-2016 21:03 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Is een 24GB-SSD groot genoeg om Windows 10 op te draaien en hierbij voldoende ruimte over te houden voor updates etc.?

• DarkSide

DarkSide

Wasrek schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:12:
Is een 24GB-SSD groot genoeg om Windows 10 op te draaien en hierbij voldoende ruimte over te houden voor updates etc.?
Nee. Windows installatie neemt 12-15 gb in beslag. En dan nog de updates downloaden 4gb.
En natuurlijk ruimte voor windows.old.
Die kleine caching ssd hd's zijn ook niet interessant.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:24
Het is ook geen echte ssd maar een caching hdd, die zijn iets sneller dan de normale hdd, echter is het verschil verwaarloosbaar.

Ga voor de FHD laptop, verschil tussen i3 en i5 valt mee tenzij je vaker zwaardere taken erop wilt uitvoeren.

En lekker een losse ssd van minimaal 256gb kopen en de schijf in een externe behuizing stoppen, een echte ssd zal minimaal 3x sneller zijn dan een normale harde schijf.

Daarnaast zul je veel meer plezier beleven op FHD resolutie, er past meer content op 1 scherm wat vooral merkbaar is tijdens browsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 03-01-2016 11:25 ]

• simon2000
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 22:35
Mizgala28 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:24:
Het is ook geen echte ssd maar een caching hdd, die zijn iets sneller dan de normale hdd, echter is het verschil verwaarloosbaar.

Ga voor de FHD laptop, verschil tussen i3 en i5 valt mee tenzij je vaker zwaardere taken erop wilt uitvoeren.

En lekker een losse ssd van minimaal 256gb kopen en de schijf in een externe behuizing stoppen, een echte ssd zal minimaal 3x sneller zijn dan een normale harde schijf.

Daarnaast zul je veel meer plezier beleven op FHD resolutie, er past meer content op 1 scherm wat vooral merkbaar is tijdens browsen.
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Mijn voorkeur ging al uit naar de Acer, omdat ik nu ook een Acer heb en daar altijd tevreden over ben geweest. Het enige wat mij deed twijfelen was de i5 en de SSD, maar jullie argumenten zijn sterk en ik ben geen zware laptop gebruiker. Gebruik een laptop om mijn werkzaamheden te verrichten zoals mijn webshop bijhouden, word, excel enz. Ook veel multitasken,maar een i3 is voldoende, denk ik
Pagina: 1