Ik heb afgelopen vrijdag mijn PC geupgrade van
naar
Beide schijven (HD + SSD) komen uit mijn oude systeem. Nu heb ik een vreemd probleempje met de 1TB schijf: bij het opstarten hoor ik een ietwat vreemd jankgeluidje, maar de schijf spint niet op. Pas wanneer windows 10 opstart, net voor het loginvenster, begint de schijf ineens te draaien.
In mijn oude systeem (win 8 ) was dit niet het geval.
Als ik deze schijf in een externe HD-bay zet en deze inschakel doet de schijf ook normaal wat ik van hem gewend ben.
Nu heb ik maar even snel alle files van de schijf gehaald, dus dat is verder geen probleem. Alleen vraag ik me nu natuurlijk af of de schijf kapot begint te gaan of zo.
Kan dit e.o.a. biossetting zijn? Ligt het misschien aan de voeding?
Ik heb nu een wat oudere schijf in mijn systeem geplaatst (zat samen met een identieke tweede in RAID-0 in mijn oude systeem) en deze lijkt wel normaal te starten bij aanzetten van mijn nieuwe PC
Nb. één van mijn 120mm fans in de case wil niet opstarten wanneer ik hem in lage snelheid zet (3 pins fan op een 4pins pwm-aansluiting met een caseswitch voor 2 snelheden). Deze maakt dan een beetje een soortgelijk geluid.... (tot ik hem in hoge snelheid zet)
Mijn oude systeem heb ik morgen weer in elkaar zitten, zal dan de schijf daar nog eens in zetten.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 750 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI P55-GD65 | € 0,- | € 0,- |
1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 299,95 | € 299,95 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Antec Three Hundred Two | € 70,95 | € 70,95 |
1 | 1x 4Gb OCZ Platinum DDR3 PC3-10666 Low Voltage Dual Channel | € 0,- | € 0,- |
1 | Antec NeoPower 500 | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 370,90 |
naar
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 248,80 | € 248,80 |
1 | MSI Z170A TOMAHAWK | € 134,88 | € 134,88 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Antec Three Hundred Two | € 70,95 | € 70,95 |
1 | Dell Ultrasharp U2713HM (incl. Displayport kabel) Zilver, Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | be quiet! Dark Rock Advanced C1 | € 51,- | € 51,- |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R | € 92,95 | € 92,95 |
1 | Corsair RM750x | € 111,95 | € 111,95 |
1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 710,53 |
Beide schijven (HD + SSD) komen uit mijn oude systeem. Nu heb ik een vreemd probleempje met de 1TB schijf: bij het opstarten hoor ik een ietwat vreemd jankgeluidje, maar de schijf spint niet op. Pas wanneer windows 10 opstart, net voor het loginvenster, begint de schijf ineens te draaien.
In mijn oude systeem (win 8 ) was dit niet het geval.
Als ik deze schijf in een externe HD-bay zet en deze inschakel doet de schijf ook normaal wat ik van hem gewend ben.
Nu heb ik maar even snel alle files van de schijf gehaald, dus dat is verder geen probleem. Alleen vraag ik me nu natuurlijk af of de schijf kapot begint te gaan of zo.
Kan dit e.o.a. biossetting zijn? Ligt het misschien aan de voeding?
Ik heb nu een wat oudere schijf in mijn systeem geplaatst (zat samen met een identieke tweede in RAID-0 in mijn oude systeem) en deze lijkt wel normaal te starten bij aanzetten van mijn nieuwe PC
2 | Samsung SpinPoint T166 HD321HJ, 320GB | € 0,- | € 0,- |
Nb. één van mijn 120mm fans in de case wil niet opstarten wanneer ik hem in lage snelheid zet (3 pins fan op een 4pins pwm-aansluiting met een caseswitch voor 2 snelheden). Deze maakt dan een beetje een soortgelijk geluid.... (tot ik hem in hoge snelheid zet)
Mijn oude systeem heb ik morgen weer in elkaar zitten, zal dan de schijf daar nog eens in zetten.