Bewakingscamera advies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:58
Beste Tweakers,

Aangezien er hier in de buurt tijdens oudejaarsnacht is ingebroken en dit niet meteen de leukste manier is om het nieuwe jaar in te zetten, ben ik op zoek naar een mooie bewakingscamera. Ik heb zelf al volgende producten gevonden:
  • Foscam FI9903P: goeie reviews in Pricewatch
  • Netgear Arlo: Valt goed mee qua prijs, maar misschien is het feit dat ze draagbaar niet echt nodig. Daarentgen zijn ze wel compleet draadloos wat me erg aanspreekt.
  • Allerei spul van Ubiquiti. Grote fan van hun netwerkapparatuur, geen idee hoe goed hun bewakingscamera's zijn.
.
Twee camera's lijkt me ideaal. Prijs houd ik het liefst onder de 300 voor 2 camera's (inclusief eventuele opslag). Op welke andere criteria ik zeker moet letten ben ik nog niet zo goed over uit:
  • Opslag: minimaal 24 uur lijkt me normaal. Langer hoeft denk ik niet? Blijkbaar hebben sommigen een SD kaartje wat wel makkelijk zou zijn. Geen NAS ter beschikking, wel een externe harde schijf.
  • Indoor vs outdoor: Outdoor spreekt me meer aan, al zijn er op deze punten niet direct ethernetkabels beschikbaar.
  • Verbinding:PoE lijkt me makkelijk gezien je dan maar 1 verbinding nodig hebt, al zit ik dan met bovenstaand probleem.
  • Software / interface: Een overzichtelijke web interface (waar je ook in één keer eventueel opnames kan bekijken) zou wel handig zijn.
Welke camera zouden jullie aanraden? Zie ik nog zaken over het hoofd? Alle tips zijn welkom :)

[ Voor 4% gewijzigd door SanderH_ op 02-01-2016 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Ik zie de link niet echt tussen inbraken in de wijk en het plaatsen van een camera. Dat gaat je een vals gevoel van (on)veiligheid geven en heeft geen meerwaarde.
Denk je echt dat inbrekers wakker liggen van zo'n ding ? Zelfs al staan ze er netjes herkenbaar met het gezicht op...

Probeer een analyze te maken wat de zwakke plekken in je woning (schuifraam,hang & sluitwerk, indruk geven dat je thuis bent) zijn en overweeg DAAR iets aan te doen, niet zo'n electronisch gadget te hangen...
Neem contact op met de politie in je buurt zodat ze je ook info kunnen geven hoe het meeste van de deze inbraken kan plaatsvinden ; belachelijk slechte sloten die je met een stukje plastiek kan "wippen" , klein venstertje dat gewoon open stond etc,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Natuurlijk helpt en camera ook iets. Goede verlichting helpt ook. En goed hang sluitwerk is ook een voorwaarde.

Belangrijk is dat je de camera zo kan ophangen dat je een herkenbaar beeld krijgt. Vanaf grote hoogte kan je straks misschien wel zien hoeveel inbrekers er waren, maar zijn ze volledig onherkenbaar. Het liefst op 2,8 m hoogte (sla je er net niet makkelijk af met een koevoet). Zonder NAS ben je geheel aangewezen op opname op een SD kaart in de camera. Sommige merken geven bij de camera ook een online opslagmogelijkheid. Dat kan voor jouw ook wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:32
Kijk ook eens naar Hikvision / Dahua. (imho) stuk beter dan Foscam kwa beeldkwaliteit. Foscam is imho meer een nette thuisoplossing, terwijl Hikvision en Dahua meer 'instap pro' zijn.

http://www.networkcameracritic.com/?p=2135

Kijk ook eens in Het grote beveiligingscamera's topic

Op de fora van https://www.ipcamtalk.com/ is ook een hoop info te vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door DJSmiley op 03-01-2016 12:38 ]