• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:07
Ik zoek een?
55' Smart UHD die net iets beter is.

Wat is je budget?
1500€.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken en films in de woonkamer. Receiver, center en een paar vloerstaanders zijn aanwezig, zodat geluid uit de TV me niet interesseert.
3D en gaming zijn totaal onbelangrijk, en ik wil geen curved TV omdat die strak aan de muur komt.
Software moet stabiel zijn en gebruiksvriendelijk met een Harmony Ultimate bediend. Netflix moet in 4K spelen, en ik verwacht een paneel van 100-120Hz.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Staan in de titel. Sony 8505 heb ik ook overwogen, maar toch iets te veel posts gevonden waar er over bugs en onstabiliteit geklaagd wordt.
Philips zal ik nooit meer kopen, die krijgen hun software niet meer in orde.

Welke vragen heb je hier nog over?
ik sta zeker open voor alternatieven en goede of slechte ervaringen met deze toestellen.

Volgens de specs zijn beide toestellen zeer gelijkwaardig, en toch is de Pana een dikke 400€ goedkoper. Waar zit de angel hier?

.

[Voor 5% gewijzigd door Tommie12 op 02-01-2016 17:36]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:55
Ik ben zelf ook op zoek naar een TV, alhoewel voor een beduidend lager budget. Zelf heb ik de knoop wel doorgehakt en gekozen voor de CX700. Vooral vanwege de ongeevenaarde prestaties op beeld die je verder nergens rond de 900 euro terug gaat vinden. Enkel HDR of OLED zou nog echt verbetering geven, maar dan ben je al snel veel meer geld kwijt.

Wat ik echter wel lees, en voor jou van belang, de CX700 heeft ook geen geweldige software. RTLXL is al teruggetrokken, dts support nie taanwezig en ook Netflix blijkt het, gezien de forumposts niet altijd te werken. Maw: De Panasonic koop je voor het beeld, niet voor de software.

Een overweging die ik zou maken is om het bespaarde geld van de Panasonic in een HTPC te steken. Voor die dik 400 euro (100 euro cashback op de Panasonic, inclusief 5 jaar garantie tot 15 januari!) kun je wat leuks maken en daar bijvoorbeeld Kodi op draaien. Dan ben je af van de afhankelijk van TV fabrikanten. Want het is maar de vraag of ook Samsung in de toekomst nieuwe apps uitbrengt. Ook zij verkopen liever een nieuwe TV als je SmartTV na 2 of 3 jaar achterloopt ;) . Je zou al zo'n Intel NUC kunnen overwegen. Als het goed is kan de nieuwe 6000-serie ook 4K / h.265 aan: pricewatch: Intel NUC NUC6i3SYH . Dat combineren met wat RAM en een HDD en je hebt nog jaren plezier.

Zelf draai ik al een paar jaar een HTPC en dat werkt vlekkeloos met alle media er op. Voor mij de reden om de Panasonic dan ook te nemen. Het liefst had ik een domme TV met hetzelfde scherm gezien met nog eens 100 euro korting ;)

[Voor 18% gewijzigd door GENETX op 02-01-2016 17:46]

• Tommie12
Ben het eens, maar vind maar eens een 55' monitor met hoge refresh rate.

Maar zelf gaan prutsen met een HTPC heb ik geen zin. Liever een Apple TV dan, en als die 4K kon spelen, dan had ik die al.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:55
Je kan altijd eens Kodi op je PC/Laptop installeren en kijken hoe het werkt, maar kan me er iets bij voorstellen. De mediaspelers komen ook vanzelf wel, maar de standaarden liggen pas net vast en ook de chips zijn pas net geschikt. Dus er gaat nog wel een jaartje overheen voor de kant en klare mediaspelers ook goed zijn.

Pas overigens ook op met je versterker. Ik neem aan dat de HDMI dan van mediapseler (Apple TV) -> Versterker -> TV doorloopt (althans, dat is de setup die ik heb). Als je geen HDMI 2.0 op je versterker hebt, kan ook dat nog een probleem geven dat je geen 4K (of 4K op max 30Hz bij 1.4a) kan doorsturen.

Maar als je niet wil wachten met 4K, niet zelf wat wil hobbyen, maar wel alle gemakken van streamingdiensten en smarttv wil, neem dan geen Panasonic.

[Voor 10% gewijzigd door GENETX op 02-01-2016 18:29]

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:48
Een nVidia Shield werkt op dit moment al goed met UHD beelden. Software op de Panasonic is overigens ook gewoon stabiel, er waren laatst alleen wat problemen met de servers van Panasonic (wat bij Samsung overigens ook zou kunnen gebeuren).

Qua beeldkwaliteit is de CX700 zonder meer de betere koop. Je krijgt voor significant minder geld een beter contrast en ondersteuning voor de grotere kleurruimte. Qua smartTV zou je moet kijken of het de functionaliteit heeft die je nodig heeft, want hierin is het wat beperkter dan de Samsung. Anders zou zoals eerder genoemd de Shield (of iets in die trant) een optie zijn.

• Tommie12
Heb via de website van Panasonic de volgende vragen gesteld:

Speelt de CX700 Netflix en Youtube af in 4K?

Wat is de refresh rate van het paneel?

Hierbij het antwoord:
Komisch toch dat ze de tweede vraag niet willen beantwoorden...

Hartelijk dank voor het gebruikmaken van onze Panasonic klantenservice. Onze excuses voor de late reactie.

De door u opgenoemde modellen ondersteunen de 4K resolutie.
Het al dan niet weergeven van deze kwaliteit is ook afhankelijk van de applicatie die u gebruikt.

Netflix: De geselecteerde video moet opgenomen zijn in de 4K resolutie.
Youtube: De geselecteerde video moet opgenomen zijn in de 4K resolutie.
Via de applicatie is de kwaliteit automatisch bepaald op basis van de YouTube servers en de verbindingskwaliteit.
Via de web browser heeft u de mogelijkheid om net zoals op uw PC de kwaliteit te selecteren.

Onze productiefabriek deelt geen informatie omtrent de refreshrate van de gebruikte panelen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:05
Refresh rate van de CX700 is 100Hz, zie Tweakers pricewatch specs: pricewatch: Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver.

Zit er ook zwaar aan te denken om deze monitor eerders te gaan bestellen. Schijnt nu soms moeilijk leverbaar te zijn.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:48
CX700 heeft zoals al vele malen gezegd hier op Tweakers inderdaad een 100hz paneel. Wat betreft het weergeven van 4K voor Netflix en Youtube, dit kan hij gewoon, bezit over een h.265 en een VP9 decoder.

Anoniem: 623934

Ik heb een Samsung ue65ju7000l en wil daar HEEL graag Kodi op hebben. Kan iemand mij daarbij helpen?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00

DarkSide

theres no place like ::1

Anoniem: 623934 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:06:
Ik heb een Samsung ue65ju7000l en wil daar HEEL graag Kodi op hebben. Kan iemand mij daarbij helpen?
Kodi kan je niet krijgen op een TV. Op de Sony's na omdat die Android draaien.
Wil je Kodi gebruiken dien je een media speler (android/openelec/of windows met kodi) aan te sluiten op je TV.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Honnes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 12:56
Interresant dit, ik zit in een dubio, maar dan in een maatje kleiner wat betreft beeldgrootte. Een nieuw topic starten lijkt me wat overkill, dus daarom vraag ik het hier...

Zou iemand ook een oordeel kunnen vellen over de Samsung 48JU7000L tegenover de Panasonic 50CX700?

pricewatch: Samsung UE48JU7000L Zilver

pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX700 Zilver

Ik lees er veel goede dingen over, ook wat minder goede dingen. De specificaties liggen vrij dicht bij elkaar. De panasonic lokt me erg i.v.m het goede beeld dat hij kan leveren en ook de lage prijs, en als ik de Samsung zie krijg ik een iets vertrouwder gevoel en denk ik van "zo die is nu best afgeprijsd zeg", waardoor ik voor de Samsung zou willen gaan.

Kan iemand advies geven? Alvast bedankt.

Anoniem: 623934

DarkSide schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:10:
[...]

Kodi kan je niet krijgen op een TV. Op de Sony's na omdat die Android draaien.
Wil je Kodi gebruiken dien je een media speler (android/openelec/of windows met kodi) aan te sluiten op je TV.
Nou, dan word het dus heel eenvoudig een raspberry pi met Kodi.

• Honnes
Hoi Tommie,

Vanwege gedeelde interesse hier even mijn mening.

Ik heb vandaag bij de Mediamarkt de toestellen ook even bekeken en heb me zowel een 'samsung'-persoon als een 'sony/panasonic'-persoon gesproken. De 2 toestellen liggen vrij dicht bij elkaar, en ik denk m.i de grootste verschillen zijn:
- Geoptimaliseerde refreshrate, maar daar zul je naar mijn idee niks van merken
- Samsung zit werkt met 'tizen', en Panasonic met FireFox OS
- Samsung lijkt meer te werken met kleuren die eruit springen, en in de winkel zelfs beetje surrealistisch in demo-mode zijn opgesteld (dat gaf de medewerker ook toe)
- Panasonic biedt natuurlijkere kleuren, maar uiteraard valt dat ook wel ietsjes te pimpen mocht je dat willen
- Het waas/soap opera effect wordt in reviews genoemd, maar krijg je bij elke TV als je de motion interpolation te hoog zet
- De Samsung heeft een 'one connect' kastje ofzo, wat inhoud dat er één kabel van de TV naar een los kastje gaat, waar dan je HDMI-aansluitingen opzitten. Handig als je geen receiver hebt, maar anders is het een gadget die geen meerwaarde heeft.

In de Mediamarkt bieden ze overigens enkel de CXM710 aan, en het enige nuttige verschil wat daaruit kwam was 200 geoptimaliseerde Hz meer, en een prijskaartje van 300. Als iemand anders nog verschillen weet mag dat gerust genoemd worden.

Al bij al zou ik denk ik voor de Panasonic gaan, welke nu voor 1099 verkrijgbaar is. Of deze prijs ook zo was voor deze BTW-dagen, dat weet ik niet.

• Tommie12
Ik heb de TV's ook bekeken bij MediaMarkt in Antwerpen.
Zowel de CX700 als de 710 stonden te spelen in de winkel.

Ook de Samsung JU7000 stond er.
Prijsverschil is inderdaad belangrijk. De Panasonic kan ik nu vinden voor 1130€, de Samsung zit toch aan 1500€.

Het enige wat me bij de Panasonic opviel was dat de randen iets donkerder waren als het scherm wit was.
Met normale TV beelden viel dit niet meer op.

Maar ik wacht nog steeds op een antwoord over mijn garantiegeval van Philips (al 6 weken).
Voorlopig zou ik de Panasonic kiezen.

• Honnes
Dat is best lang wachten. Je kunt natuurlijk ook de TV halen, in de doos laten, en eventueel binnen 2 weken weer terug brengen. Maar weet je zeker dat de CX700 daar ook stond? Hier bij ons in Leeuwarden hebben ze nkel de M710 (t.w.v 13xx euro). De CX700 hadden ze niet en konden ze ook niet leveren.

Ik ben wel erg benieuwd of de prijs van de 55CX700 ook op 1100 zit/zat buiten de "BTW"-actie om. Die heeft op dit moment ook mijn voorkeur,.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:31

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik zit ook erg in dubio. De CX700 geeft een zeer mooi beeld.
Echter wil ik ook gaag kunnen Skypen met de TV en de Smartfunctionaliteit van de CX7xx series lijkt erg slecht te werken.

Is het beeld van de Panasonic echt beter dan de Samsung?

• Honnes
My 2 cents...

Echt beter, ik weet het niet meer... het zit denk ik zo dichtbij elkaar. Op basis van wat ik prettiger vind kijken, ga ik deze week even naar een lokale TV-dealer om een dealtje te sluiten met de Panasonic. Deze heeft m.i wat natuurlijkere kleuren, en dat het smart-gedeelte wat minder is zal mijn pret niet drukken. De samsung vond ik wat onnatuurlijk uit het scherm springen, maar is kwestie van smaak en instellen denk ik.

De Panasonic is daarnaast dusdanig goedkoper dat je het gevoel krijgt dat je wat mist, maar volgens mij is het verschil vooral het merkje, de 'one connect'-optie, een uitgebreider smart-platform, en een touch-remote.

Op AVForums staat ook een leuk topic waar iemand beide TVs heeft gehad en wat foto's en wat meningen heeft geplaatst.

Dat kun je hier nalezen:
https://www.avforums.com/...ers-thread.1950852/page-4

• Tommie12
En aangekomen.
Mijn vrouw was helemaal in paniek als ze de maat van de doos zag... Maar een uurtje later hing die aan de muur, en nog een uur later was de WAF in orde.

Eerste reactie... waauw.
Zeer mooi beeld, staat standaard wel wat te helder. Zwart is zwart, geen banding of bleeding, en mooi uniform belicht.

Heel goede weergave van beweging zonder artefacten, en dat is net waarom ik die 100Hz wou.

Bediening is makkelijk en intuitief. Ook met de Harmony lukt alles.
Eindelijk eens Netflix in 4K bekeken, en wat een kwaliteit en resolutie.... zeker bij natuurbeelden.

Eén punt heb ik nog niet in orde gekregen, en dat is het geluid naar m'n receiver krijgen als ik Netflix kijk.
Receiver (Pioneer VSX921) hangt aan HDMI2ARC aansluiting, en staat op TV/SAT, en toch geen geluid...
Iemand een goede tip?

[Voor 90% gewijzigd door Tommie12 op 12-02-2016 09:08]

• Tommie12
Probleem opgelost.
In de receiver alles wat met CEC te maken heeft aan gezet, en het werkt gewoon.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee