Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05:38
Hallo allen!
Ik ben al een poosje bezig met een nieuwe televisie. Ik wil upgraden naar 55". Nu had ik eigenlijk al besloten om een Bravia 55" te kopen.

Maar nu kwam viel mijn oog ook op de KD55X, eveneens van Sony.

Ze zijn momenteel beide op een euro na €1000.
Als ik ze in de vergelijking gooi, dan vallen er een paar dingen op waardoor ik ga twijfelen.

Pluspunt tv #1: Hogere refresh rate

Pluspunt tv #2: UHD

Waar ik mijn tv voornamelijk voor gebruik is gamen met PS4. Beetje tv kijken via UPC Horizon en films kijk ik via HDMI vanaf de pc.

Wat is wijs voor mij? Staar ik mij blind op de hogere refresh rate van #1 (wat mij gunstig lijkt voor gamen) of kan ik beter op de toekomst voorbereiden en voor UHD kiezen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om de knoop door te hakken.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

UHD is er nog weinig. PS4 al helemaal niet.
Daarbij lijkt het paneel van de UHD ook maa 50hz te zijn. En 100hz is rustiger voor je ogen.
Voor gamen is input lag van belang. En daar scoort de FHD volgens mij ook beter in.

Verder kan je ook nog in het sony topic kijken daar worden de modellen ook beter besproken

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:13
DarkSide schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:09:
Daarbij lijkt het paneel van de UHD ook maa 50hz te zijn. En 100hz is rustiger voor je ogen.
Voor gamen is input lag van belang. En daar scoort de FHD volgens mij ook beter in.

Verder kan je ook nog in het sony topic kijken daar worden de modellen ook beter besproken
Exact, de geoptimaliseerde refreshrate is heel wat anders dan het scherm zelf. Die is dus slechts 50Hz. Je zou een Panasonic CX700 kunnen overwegen. Die komt overal ook goed uit de bus wat betreft kleuren en contrast en heeft als voordeel wel daadwerkelijk 100Hz.

De uitleg: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 02-01-2016 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-09 16:18
De Sony 55W805C kan ik (via vrienden en wat ik er zelf van gezien/gelezen heb) ook zeker aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjan
DarkSide schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:09:

Kijk daar heb ik wat aan. Tot de tijd dat UHD ook daadwerkelijk uitgezonden wordt kan ik nog best wel met een FHD af.
GENETX schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 18:37:
[...]

Exact, de geoptimaliseerde refreshrate is heel wat anders dan het scherm zelf. Die is dus slechts 50Hz. Je zou een Panasonic CX700 kunnen overwegen. Die komt overal ook goed uit de bus wat betreft kleuren en contrast en heeft als voordeel wel daadwerkelijk 100Hz.

De uitleg: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates
Interessante link!
Als ik tv's op framerates vergelijk kan ik wel concluderen dat 100Hz de nieuwe standaard is. 200Hz is gelijk weer een stap duurder.
praet0rian schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:12:
De Sony 55W805C kan ik (via vrienden en wat ik er zelf van gezien/gelezen heb) ook zeker aanraden!
Thanks voor de headsup! Die is weer enkele tientjes goedkoper.

De tv uit mijn link is de 809c. Het enige verschil is de geoptimaliseerde framerate, namelijk 1000Hz vs. 800Hz. Ik heb ook zojuist geleerd dat het dus commerciele lariekoek is :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Die Sony is dan geen UHD. Volgens mij is de CX700 aardig gelijkwaardig, er zijn vermoedens dat Panasonic dezelfde panelen als de UHD Sony's gebruikt als ik het topic goed heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjan
GENETX schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:22:
Die Sony is dan geen UHD. Volgens mij is de CX700 aardig gelijkwaardig, er zijn vermoedens dat Panasonic dezelfde panelen als de UHD Sony's gebruikt als ik het topic goed heb gelezen.
Panasonic noemt in de specs alleen maar de geoptimaliseerde framerate...

En nu is voor mij UHD geen pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomB89
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-03 19:37
Ik wil zelf ook de 4K Sony (tijdens BTW dagen MM?) gaan halen. Deze dus:

pricewatch: Sony Bravia KD-55X8005C Zwart

De Panasonic vind ik niet erg mooi, en is duurder (55"). Ik denk niet dat het nog lang duurt voor er voldoende 4K content is. Een flink aantal jaar geleden zei iedereen hetzelfde over FHD; "er is nog niet genoeg beeldmateriaal voor". Ik wil overigens de TV ook op mijn game PC aansluiten (ook op 4K). De inputlag is volgens mij op deze Sony ook goed. Op rtings website gelezen volgens mij.

Het enige nadeel is inderdaad de 50 Hz. Ik weet niet precies hoe groot dit verschil is. Tijdens snelle beelden kun je dit waarschijnlijk zien. Maar een " rustiger" beeld op 100 Hz klinkt nogal vaag en subjectief.. Binnenkort het verschil maar eens proberen te bekijken in een winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De CX700 is 100Hz, dat is bekend. Verder ook erg goede contrast waarden, zeer goede brightness (1 van de allerbesten) en zaken als chroma 4:4:4 support. SmartTV is wel wat minder bij Panasonic, als je daar waarde aan hecht. Maar verder een top toestel in alle reviews voor een enorm goede prijs. Vergeet niet dat Panasonic tot 15 jan 100 euro cashback en 5 jaar garantie geeft op de 55" CX700.

Als je hem in de MM zoekt: de CX710 is de variant bij de MM. Zelfde TV, andere firmware met 1000Hz marketing lariekoek (VS 800Hz CX700) en een touch remote.

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 03-01-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomB89
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-03 19:37
Zag overigens dat de TV in Duitsland een stuk goedkoper is dan in NL. Via

http://www.idealo.de/prei...4908955_-x8005c-sony.html

Scheelt wel wat geld, waarschijnlijk ook wel voor andere TVs. Maar heb hier geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjan
GENETX schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:25:
De CX700 is 100Hz, dat is bekend. Verder ook erg goede contrast waarden, zeer goede brightness (1 van de allerbesten) en zaken als chroma 4:4:4 support. SmartTV is wel wat minder bij Panasonic, als je daar waarde aan hecht. Maar verder een top toestel in alle reviews voor een enorm goede prijs. Vergeet niet dat Panasonic tot 15 jan 100 euro cashback en 5 jaar garantie geeft op de 55" CX700.

Als je hem in de MM zoekt: de CX710 is de variant bij de MM. Zelfde TV, andere firmware met 1000Hz marketing lariekoek (VS 800Hz CX700) en een touch remote.
Bedankt voor het doorbreken van mijn Sony-blindness :P

Ik heb donderdag een CX700 gekocht :) . Mooi toestel, mooi beeld! Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen :)
Pagina: 1