Toon posts:

Rare bug tijdens opstarten PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb vanmorgen een raar probleem gehad met mijn PC. Toen ik hem opstartte viel het na een paar seconden uit en startte weer opnieuw op, dit probleem bleef een paar minuten aanwezig. Na een paar keer rebooten werkte hij weer normaal maar de BIOS was gereset naar default settings en ik heb de Clear_CMOS niet eens aangeraakt.

Heeft iemand idee was dit geweest kon zijn? Defect moederbord? Kortsluiting in de Clear_CMOS jumper?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2016 16:54 ]

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12-2025

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

ik gok batterij van je mobo leeg.

Verwijderd

Even kijken, ik heb vandaag niet mijn glazen bol bij mij........
Zullen wij eens beginnen met de volledige specificaties van het machientje?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 18:09:
Even kijken, ik heb vandaag niet mijn glazen bol bij mij........
Zullen wij eens beginnen met de volledige specificaties van het machientje?
i5-4460
Gigabyte GA-B85-HD3
Asus Strix GTX 960 2GB
16GB DDR3 RAM
850 Evo 120GB
1TB WD Blue
Fractal Design Define R5
Seasonic G-series 450W

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-10-2025

Jean Paul

Reservebelg

Er zijn veel problemen bekend met de Z87 variant van de moederbordserie die jij hebt, mogelijk lijdt de B85 er ook aan. Deze problemen veroorzaken de symptomen die jij beschrijft, en ondervind ik momenteel met de Z87 variant.

Dat de PC uit en daarna aan gaat betekent veelal dat deze schakelt in voltage of mhz van CPU of geheugen. De Z87 heeft sowieso problemen met geheugen en xmp profielen.

Momenteel een CPU uit mijn probleembord retour gehad na rma, volgens de shop was deze vervangen dus blijkbaar overleden, maar mobo ligt nog ter reparatie.

Ga zelf naar de Z97 serie kijken van het moederbord, kan daar niet dezelfde problemen van vinden, ongeacht of het mobo gerepareerd retour komt.

Als je garantie hebt zou ik mobo en CPU eens terugsturen, of beginnen met alleen het mobo. Uiteraard als je een andere CPU of mobo hebt om te testen, kan je eea uitsluiten.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security