PC hangt op "windows starten"bij koude start

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdegruil
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 19:52
Ik heb het volgende probleem. Mijn PC start niet goed op. Blijft altijd de eerste keer hangen bij "windows starten", ook bijna altijd hetzelfde moment. Als ik dan de pc 10 minuten zo laat staan (aan dus) en dan met de reset knop opnieuw opstart dan start de pc wel in 1 x goed door. Daarna geen enkel probleem.
Lijkt of er iets warm moet worden of een condensator moet opladen ? ik snap er niets van.

Wat heb ik zelf al gedaan:
- alle USB apparaten eruit en dan starten - blijft probleem
- videokaart eruit en dan starten - blijft probleem
- windows opnieuw installeren - blijft probleem

Ik heb gezocht op internet en het lijkt erop dat het of de voeding of moederbord is, maar hoe kom ik erachter welke van de 2 voordat ik ga vervangen ....???

I7 3770
Asus P8Z68-M
8 Gb
256 Gb SSD
MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC

Wie kan mij helpen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Wat als je in veilige modus opstart ?

Het lijkt mij eerder een corrupte Windows service of een Windows update die niet lekker gaat

[ Voor 56% gewijzigd door Breezers op 02-01-2016 15:53 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdegruil
Ik heb de veilige modes geprobeerd, maar dat geeft hetzelfde resultaat. Ook Windows 10 erop gezet maar wederom blijft de PC hangen bij opstarten, soms zelfs in de Bios.

Moeilijk verhaal, maar ik wil niet gelijk alle componenten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Bedoel je met erop gezet die anytime upgrade of een schone installatie?
Als het het eerste is vind ik het zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdegruil
Nee, een scone installatie. Heb echt het idee dat het iets met de hardware is,maar geen idee wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
In Windows kan je door het aanpassen van een setting, de verbose status weergeven tijdens opstarten en afsluiten om de services of applicaties weer te geven die blijven hangen.

Zet deze eens aan en geef eens door met welk programma of service deze zoveel moeite heeft met starten

http://www.howtogeek.com/...windows-startup-problems/

http://www.thewindowsclub...se-status-message-windows

Het enige wat logisch kan zijn als het om hardware gaat, terwijl je al je OS hebt kunnen starten en er gebeurt dan niets, is je geheugen die niet goed aangesproken kan worden

Edit: linkjes toegevoegd

[ Voor 38% gewijzigd door Breezers op 02-01-2016 21:32 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
pdegruil schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:53:

Ik heb gezocht op internet en het lijkt erop dat het of de voeding of moederbord is, maar hoe kom ik erachter welke van de 2 voordat ik ga vervangen ....???
Goed begin lijkt mij iig het vertellen van welke voeding je eigenlijk hebt. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdegruil
Wat betreft voeding is het de standaard voeding die bij de kast zit: Antec New Solution NSK3480-EC

De link naar Microsoft werkt niet. Ik heb iets gevonden wat logt bij het opstarten, ik ga dat nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdegruil
En als de PC "warm"is, dus al eerder goed opgestart, dan kan ik PC gewoon opnieuw opstarten zonder problemen. Het probleem is er alleen bij een "koude start".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 12:45
De voeding die standaard in die kast geleverd wordt, is een 380W variant. Als je kijkt bij de specificaties van aansluitingen, heeft deze 1x een 6-pin aansluiting voor de videokaart. Jouw videokaart heeft er 2 nodig. Zijn deze aangesloten, en zo ja hoe?

Het zou dus best kunnen zijn dat bij het starten van de pc, de voeding te weinig vermogen kan leveren.
Heb je een andere voeding die je zou kunnen testen? Dan weet je of het daar aan ligt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdegruil
Allemaal bedankt voor het meedenken. Ik heb inmiddels weer e.e.a. ondernomen.

Andere videokaart geprobeerd - probleem blijft
ander geheugen geprobeerd - probleem blijft
bios reset - probleem blijft

CPU test gedaan - geen problemen, lijkt goed

Antwoord op de vraag van John767: inderdaad is de 1 x 6 pin geconnect op de videokaart, verder van molex verloop naar de ander 6 pin op de videokaart.

Enige wat ik niet kan testen is de voeding en moederbord. Daar heb ik geen 2e exemplaar van.

Ik ben nu bijna zover dat ik een nieuwe voeding koop en dat maar eens ga proberen ..... iemand nog ideeën ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
ik had ooit vergelijkbare problemen... bij mij was het het geheugen. Ik haalde alles er uit, 1 reepje liet ik erin (en wisselde ook met geheugensloten). Mijn conclusie was dat mijn moederboard erg kieskeurig was met het geheugen icm met een koude start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdegruil
Ik dacht inderdaad ook eerst aan het geheugen, maar ik heb ook andere reepjes geprobeerd, gespeeld met de geheugensloten etc. maar het probleem blijft hetzelfde.
Pagina: 1