Toon posts:

aansluiting 2de beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Onlangs heb ik een nieuwe desktop aangeschaft en wil ik een 2de scherm aansluiten. Helaas wilt me dit niet lukken. ter info. beide schermen hebben alleen een dvi en vga aansluiting en geen hdmi helaas.

Ik heb het nu zo aangesloten:
het werkende beeldscherm zit via de dvi aansluiting aangesloten op mijn videokaart aangesloten: pricewatch: MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G
het tweede scherm is aangesloten op mijn moederbord via de vga aansluiting. moederbord: pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H

Moet ik nog iets activeren/instellen om het beeld via het moederbord te laten gaan of is dit uberhaupt niet mogelijk? Bedankt alvast!

mvg Marnix

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00

Barrycade

Through the...

Je videokaart op je moederbord staat wel actief (in het bios) en heb je dit zo ook in Windows ingesteld dat hij daar de 2e monitor kan vinden?

Anders verloopt hdmi->dvi kopen en 2e monitor op je hoofd grafischekaart aansluiten (en instellen)

[ Voor 26% gewijzigd door Barrycade op 02-01-2016 13:16 . Reden: Samsung probeerde voor me na te denken :( ]

Verwijderd

Ik zou ze gewoon allebei op de 960 aansluiten. Als dit niet lukt, koop een converter. Volgens mij werkt dit sowieso een stuk beter. Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Hi Barrycade,

Hoe kan ik aangeven in windows dat deze een 2de monitor kan vinden? Moet ik nog iets actiefs maken voordat ik wil 'detecteren'?

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Volgens mij is het lang niet altijd mogelijk om tegelijkertijd de IGP én de GPU te gebruiken.
Als het al mogelijk is, dan moet dat in het BIOS aangegeven worden.

Een betere optie lijkt mij ook een HDMI -> DVI adapter of kabel(let wel even op de pinnetjes DVI-I DVI-D)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Verwijderd

Topicstarter
Hi

In de bios is het inderdaad niet mogelijk om hierin iets aan te passen. Heb het nu idd een dvi-hdmi kabel gekocht en het daarmee opgelost. Beide schermen in de videokaart gestopt en het werkt.

Dank voor het meedenken allen.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mooi zo! ;)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Pagina: 1