Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:45
Ik heb sinds vorige week een Foscam C1. Maar sinds ik deze aangesloten heb, heb ik boven bijna geen bereik meer. Eerst zat ik nog rond de 100mbit en nu nog rond de 5mbit. Beneden geen problemen omdat die daar vaak op 5Ghz zit.

De beste oplossing zou natuurlijk een kabel trekken zijn, maar dit is vrijwel niet mogelijk.

Wat is de beste oplossing?

Nog een wifi punt aanleggen alleen voor de camera? Of een 'kabel' via het stroomnetwerk?

Weet niet of hier anderen ook de zelfde problemen hadden met IP camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:32
Staat dat ding standaard ook te multicasten? Sommige camera's kunnen hun beelden ook via multicast versturen. Lang niet elk wifi netwerk vind multicast leuk.. Los daarvan wil je multicast niet default aan hebben, immers, kost je continue bandbreedte in de meeste gevallen.

Kijk eens of dat aanstaat en zoja of je dat kan uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
DJSmiley schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 22:36:
Staat dat ding standaard ook te multicasten? Sommige camera's kunnen hun beelden ook via multicast versturen. Lang niet elk wifi netwerk vind multicast leuk.. Los daarvan wil je multicast niet default aan hebben, immers, kost je continue bandbreedte in de meeste gevallen.

Kijk eens of dat aanstaat en zoja of je dat kan uitzetten
Kan nergens iets met multicast vinden in de webinterface van de C1. Die zal het wel niet ondersteunen / aan hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Als je geen kabel kan trekken, probeer anders een alternatief wifi (guest?) netwerk op te zetten. ..

Schroef anders de kwaliteit van je video stream naar beneden .. iets zal in dit geval moeten (ver)buigen om het op te lossen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Gast netwerk maakt niks uit, de zelfde lage snelheid. Wellicht doordat het op de zelfde router draait?