Toon posts:

duits ip adres

Pagina: 1
Acties:
  • 3.131 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alle apparaten in huis zitten via mijn ziggo router verbonden met internet. Allemaal hebben ze een nederlands ip adres. Behalve 1 laptop. Die geeft aan via watismijnip.nl dat ik een duits ip adres heb. Opeens, sinds gisteren .

Gebeld met Ziggo. Zij zeggen dat de instellingen van mijn router correct, dus Nederlands, zijn.

Dus op dat ene toestel is Neflix Duits en ik kan geen uitzendingen terugkijken via NPO omdat ik niet via de Nederlandse regio verbonden ben.

Er is afgelopen dagen een duits toestel verbonden geweest met mijn wifi.Maar aan de andere kant ook wat Spaanse toestellen.

router is gereset
Ik heb m'n ip adres op een of andere manier gereset.

Maar dat ene duitse ip adres blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Heeft het ene apparaat een andere dns server misschien? Verwacht het niet; bijzonder issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Staat er niet nog een VPN open op die machine? ik vermoed dat je echt even naar die machine ipv je netwerk moet kijken.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:49

Barrycade

Through the...

Dns wijzigingen vind ik altijd verdacht. Dus ook even scannen op malware/virussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weinig verstand van computers, dus als ik iets zeg dat niet klopt. Mijn excuses. via ipconfig /all zie ik op beide pc's een dezelfde dns servers

Ik kan via mn werk een VPN verbinding met frankrijk maken. Maar die heb ik afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

doe eens een tracert 8.8.8.8
en zet het resultaat hier neer

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Van Ziggo krijg je 1 IP adres, de IPs die je apparaten krijgen zijn waarschijnlijk iets in de richting als 192.168.178.xxx, dat zijn de interne adressen.

Alle apparaten zouden dus het externe IPadres moeten hebben, tenzij je dus via een proxy of via een VPN verbindt ofzo. Staat daar iets van ingesteld op die notebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat doet tracert 8.8.8.8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beide computers geven hetzelfde weer via tracert 8.8.8.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:22
Exact hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:21
Het laat de "route" tot de website zien. M.a.w we kunnen checken of je dataverkeer op die pc via Ziggo gaat of niet

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 01:27

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Deze geeft de route van het netwerk paketje vanaf de internetverbinding waar de PC aan aangesloten is naar de Server 8.8.8.8 (Google DNS Server).

Zie het als: Ga via de A4 naar X vervolgens neem afslag X naar de A9 etc..

[ Voor 11% gewijzigd door TVH7 op 02-01-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de ms'en zijn anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

proxy ingesteld staan?

Als je dat niet zelf gedaan hebt, heb je ws malware op die computer.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zet eerst eens neer wat die site watismijnip.nl weergeeft, misschien kijk je wel verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Proxy staat uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uw IP adres: 78.46.116.*** (laatste 3 zijn ook cijfers)
provider: your-server.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:22
your-server.de is malware (= virus).

Draai eens een paar flinke virus en malware scans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-10 16:33

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:16:
uw IP adres: 78.46.116.*** (laatste 3 zijn ook cijfers)
provider: your-server.de
je kan eventueel
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

met [mo]text[/mo] dus

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Haal die PC offline, zorg dat er niks, maar dan ook echt niks meer over is van allerlei virussen/malware en dergelijke. Verander daarna wachtwoorden van gebruikte diensten zoals Netflix en dergelijke. Je weet simpelweg niet wat de malware wel en niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Formatteren en herinstalleren is 't beste.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
werk laptop zal niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:49

Barrycade

Through the...

Iemand van je Duitse gasten op jouw pc gesurft?
Wellicht een VPN plugin geïnstalleerd op je browser om Netflix te kunnen kijken?

Rammel je browser er maar eens af (na je malware scan) en installeer een schone versie van je browser.

Of gebruik eens een andere browser op die pc om te kijken of die ook een Duitse ip geeft dan weet je waar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:36

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Maandag dan maar eens inleveren bij je IT-support. Lijkt me niet dat je je werk wilt doen op een besmette laptop.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:18:

Vind ik nogal kort door de bocht, YourServer.de is namelijk een veel gebruikte hostname die Hetzner voor haar Dedicated Servers, Virtual Private Servers, Webhosting etc. gebruikt.
Er is inderdaad een VPN of proxy geïnstalleerd die gebruik maakt van een server binnen het Hetzner netwerk. Welke browser gebruik je precies? Ik heb n.l. het idee dat het of een extentie/plugin is of een proxy die ingesteld staat.

In het eerste geval
Google Chrome:: Type chrome://extensions/ in de adresbalk. Doorloop ze en schakel uit waarbij je het vermoeden hebt dat je deze nimmer geïnstalleerd hebt.
Mozilla Firefox: Type about:addons in de adresbalk.Klik op Extenties, en doorloop ze en schakel uit waarbij je het vermoeden hebt dat je deze nimmer geïnstalleerd hebt.

In het laatste geval kun je deze controleren en desgewenst uitschakelen bij/via:
Google Chrome -> Type chrome://settings/ in je adresbalk -> Ga naar Geavanceerde instellingen weergeven -> Netwerk -> Proxyinstellingen Wijzigen -> Klik op LAN-instellingen -> Schakel alles wat je hier ziet uit.

Internet Explorer -> Extra -> Internetopties -> Verbindingen -> LAN-Instellingen -> Schakel alles wat je hier ziet uit.

Mozilla Firefox -> Opties -> Geavanceerd -> Netwerk -> Verbinding -> Instellingen -> Geen Proxy.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Awsom schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:18:

Wut? your-server.de is Hetzner, een goedkope Duitse serverprovider waar tienduizenden legitieme servers staan. De kans is dus het grootst dat dit een legitieme vpn node, proxy node, of tor exit node betreft. En dat TS in zijn browser bijvoorbeeld een anonymizer heeft zitten, of een plugin om te doen alsof je vanuit een ander land komt om blokkades te omzeilen. Of een los programma op deze pc dat dit doet. Als traceroute het normale beeld geeft, dan komt dit omdat dit kennelijk niet via de ingestelde proxy/vpn/tor verloopt.

Herinstalleren zal ook zeker helpen, maar dit hoeft dus niet door malware te komen. Malware die al het verkeer omleid bestaat wel, maar is volgens mij redelijk zeldzaam. Als het een werklaptop is, dan is de kans op een vpn van het werk het grootst. Als je er niet achter kan komen, dan zou je eens met Hijackthis kunnen kijken wat het is.
offtopic:
net wat te laat

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Chrome. Ik krijg: Boo...You have no extensions:-(

Alle vinkjes onder proxy instellingen staan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ziggo had gister avond mijn router gereset. Toen was het heel even goed. Bedenk ik me nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geen virus of malware kunnen detecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:25
heb je niet toevallig iets als directaccess op je werklaptop? Dan zou het kunnen dat je via je werk het internet op gaat...

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb geen direct access...en dat zou dan wrs niet via duitsland lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is ook sinds 1 januari. En ik keek naar de laatste zaken die geinstalleerd zijn op mn laptop. En ik zie een proxy update van mn antivirus programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) van automatisch naar handmatig gezet. Dat werkte niet maar toen ik het weer op automatisch zette was mijn ip adres weer eenmalig nederlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En wat doet die proxyupdate van je virusscanner dan?
Ergens gaat er iets fout in je systeem. Maar als het een werknotebook is, kun je 'm dan niet afgeven op je IT afdeling en die 't ding laten fixen, als je niet exact weet wat er eventueel aan netwerksoftware draait.

En je kunt je post editten zodat je niet de hele tijd je topic hoeft te kicken, dat is nogal storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Gek idee: Toevallig verbonden met VPN van werk? Waar ik werk heb ik een franse proxy. erg handig.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:09
wvdburgt schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:45:
Gek idee: Toevallig verbonden met VPN van werk? Waar ik werk heb ik een franse proxy. erg handig.
Of je leest het topic eerst even door voordat jereageert...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10 16:29

DJVG

Gewoon DJVG

Ik denk dat het verstandig is dat TS zijn laptop even door iemand met kennis laat nakijken. Speculeren hier heeft geen zin en TS heeft duidelijk zelf geen verstand van de werking van netwerk of zijn computer. Mijn advies is dus laptop afsluiten en naar meenemen naar werk of iemand anders die eraan mag sleutelen van je werk.

Voor de rest uitgaan van een virus/malware/spyware zolang je niet weet wat er gebeurd en dus niet meer aan het internet hangen. Succes!

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Navragen bij de helpdesk op het werk is inderdaad het makkelijkst. Risico is enkel dan dat ze erachter komen wat voor foute software je zelf hebt geïnstalleerd als dit niet van hun afkomt ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:21:
Ziggo had gister avond mijn router gereset. Toen was het heel even goed. Bedenk ik me nu.
Dat lijkt me niet toevallig. Tijdens het opzetten van een VPN verbinding maak je veelal nog direct verbindingen. Als je net verbinding hebt gekregen, dan moet de VPN verbinding nog worden opgezet.

Dus het lijkt mij een kwestie van kijken welke vpn verbinding je hebt. Mocht je HiJjackThis niet willen installeren dan kun je bijvoorbeeld kijken naar de output van 'ipconfig /all' (uitvoeren in Command Prompt).

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, we verwachten wel dat je zelf wat inzet toont om je eigen probleem op te lossen.

Als het 1 laptop betreft, dan heeft het dus niets met je verbinding te maken. Er is dus iets met die laptop. Als dat een zakelijke laptop betreft waar je niets mee kan of mag doen, dan zou ik hem uitzetten en maandag inleveren bij de support afdeling.

Als je zelf heb zitten knutselen, dan zal je zelf ook aan de slag moeten op het op te lossen.

Tot slot is het fijner dat je een post bewerkt (editten) als je zelf diegene bent die als laatste gereageerd heeft. Als je dat niet doet lijkt het voor anderen dat je het topic omhoog aan het schoppen bent, en dat wordt niet gewaardeerd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.