vraagje over koptelefoon aansluiting monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busdrivertheo
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-05-2018
Hallo allemaal,

Mijn monitor heeft ingebouwde speakers en een koptelefoon aansluiting, maar deze zit aan de achterkant van de monitor :F

ik kan daar dus heel slecht bij, ik dacht slim te zijn en plaatste een kort koptelefoon verlengkabeltje (20cm) in deze aansluiting, ik dacht dat is veel makkelijker om dan je koptelefoon aan te sluiten, helaas gaat dan het geluid van de ingebouwde speakers uit, ook al zit de koptelefoon niet aangesloten op het verlengkabeltje.

Heb ik nu een verkeerd kabeltje of kan wat ik wil helemaal niet?

graag jullie advies en reacties.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_Galjaard
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:55
Dit komt waarschijnlijk doordat de monitor detecteert dat er iets is aangesloten op de 3.5 mm jack-plug en daarom daar de output naartoe stuurt. (Dit gebeurt ook bij mijn telefoon wanneer ik slechts een splitter aansluit). Als je het kabeltje eruit zou halen zou er geen probleem moeten zijn met de ingebouwde speakers.

Anders is het misschien mogelijk om via de instellingen van de monitor (te bedienen met de knoppen onder/naast het scherm) de audio output te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busdrivertheo
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-05-2018
ik dacht zolang er geen koptelefoon aan hangt heb ik alleen maar die jack-plug verlengd, maar dat is dus niet zo helaas.
dat kabeltje eruit halen is nou net het probleem, dan kan ik net zo goed iedere keer de plug van de koptelefoon er insteken, ik wil nou juist iets makkelijkers.