Toetsenbord probleem vanuit sluimerstand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 09:41
Sinds ik mijn 27"5K iMac hier heb staan (juli 2015) heb ik een probleem vanuit de sluimerstand. Namelijk dat het lijkt of er een toets blijft hangen. Als ik wil inloggen wordt er continue iets ingevoerd. Het enige wat helpt is óf de iMac opnieuw opstarten (knop achterop) óf de batterijen van het toetsenbord eruit en er weer in.

Hebben meer mensen dit probleem (gehad) ? Ik kan er natuurlijk ook mee naar Apple support, maar wie weet zie ik iets simpels of herkenbaars over het hoofd (zoals de rammelende batterijen in de magic mouse) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:01
Ik kan je niet helpen, maar het ligt denk ik niet aan je toetsenbord, want ik heb hetzelfde (alleen dan met mijn macbook, gekoppeld aan los bluetooth apple keyboard), toetsenbord uit en weer aan zetten helpt, maar een goede oplossing (waarmee het probleem erna niet meer optreedt) hoop ik nog eens te horen; ik houd dit topic dan ook in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshiy34
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-02-2024
probeer osx opnieuw te installeren nadat je de belangrijke bestanden hebt gebackupt. misschien verhelpt dat het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem. Na een tijdje in sluimerstand te hebben gestaan en ik bv. Safari open en iets probeer in te kloppen, verschijnen er vreemde teken zoals een rits leters i met een een soort accent aigue en tevens genereert mijn IMAC 21.5 inch dan kloppende geluiden.

Contact met Apple Support resulteerde in allerlei adviezen o.a de PRAM en NVRAM leegmaken. Het laatste advies was om, als het weer zou optreden, eens een ander toetsenbord te proberen. Heb ik gedaan (windows toetsenbord) en zowaar, het euvel lijkt verholpen. Het lijkt dus inderdaad aan het Apple toetsenbord of de driver ?? te liggen. Mijn PC werkt nu al 1 dag zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 22:46

Trek Y11

Eat my shorts

Precies hetzelfde probleem ook met iMac 5k (late 2014) en Apple wireless toetsenbord. Op andere sites gelezen dat het magic touchpad eventueel te dichtbij kan staan, dit maakt bij mij echter niets uit.

Ook PRAM & NVRAM leeggemaakt, maar dit heeft niet geholpen. Ander toetsenbord werkt wel goed.

What if this weren't a hypothetical question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agmvandervalk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-07 13:19
Heb zelfde probleem, bij het uit sluiterstand opstarten, blijft er iets hangen, ook bij mijn nieuwe toetsenbord!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceRookie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-01-2024
Ligt echt niet aan het toetsenbord. Mijn MacBook Pro heeft dit probleem ook met mijn Bluetooth Apple toestenbord. Idd net of er een toets blijft hangen. Toetsenbord aan en uit en het probleem is weg.

Mijn Mac Pro heeft hier nooit last van met hetzelfde toestenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het opgelost door een verlengkabel tussen toetsenbord en computer aan te sluiten. Wordt geloof ik meegeleverd. Deze tip vond ik ergens en die werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem: vanuit sluimerstand toegangscode intikken lukt niet omdat het veld zich automatisch vult. Vervolgen op het kruisje klikken. Toetsenbord uitschakelen dmv knopje aan de rechterzijde. muis bewegen om scherm aan te zetten. Soms weer op kruisje klikken en vervolgens de muis weer aanzetten door knopje in te drukken aan de zijkant waar de batterijen in gaan. Daarna kan probleemloos de ingestelde toegangscode ingetikt worden.
Ik heb intussen al wel 5 of 6 keer contact gehad met Apple en ze verschuilen zich telkens door te zeggen dat ze dit probleem niet kennen hoewel er verschillende meldingen zijn te vinden op internet en die ik ook gestuurd heb naar apple.
Heb een ander toetsenbord gekregen (zelfde oude type) maar probleem niet verholpen. Ook de toetscombinatie alt cmd R P en 3 maal de gong heeft niet geholpen.
Op mijn steeds herhalende voorstel om het nieuwe type toetsenbord op te sturen wordt niet ingegaan.
Ik heb overigens de iMac 27" (incl laatste software updates) en wordt het nu een beetje zat. Heb intussen al ca 3 uur aan de telefoon gehangen.
Pagina: 1