Toon posts:

PC schakelt uit na opstarten game

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds vanmiddag schakelt mijn pc uit na het opstarten van een game. Geen waarschuwing of een blauw scherm, hij stopt gewoon.
Een druk op de knop en hij start weer probleemloos op en, zolang ik maar geen game start, blijft hij goed werken.
Aangezien ik recent niets gewijzigd heb aan de hardware en de games in het verleden wel perfect werkten, begrijp ik niet goed waarom dit zo plots opkomt. (ben vorige week wel overgeschakeld naar win10, maar dit gaf tot heden geen problemen).

Mijn specs:
AMD fx 6300
R9 290
12GB RAM

Alle hulp is welkom!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:40

Kraz

Saving the world

Kijk eens in de eventviewer wat of daar iets bij SYSTEM staat waarom de computer uit gaat;

Start - typ: eventvwr - ENTER

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:45
Moederbord? Voeding?

Meer informatie is welkom ;)

• vandermeerc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07-2022
Kijk eerst eens even op google wat je daar allemaal kan vinden. Heb je iets onderzocht?

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:46
Temperaturen? Voeding? Met zulk info kunnen wr namelijk niks.

• djdaan
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-01 22:18
Welk moederbord heb je? Want de fx serie is nogal energie vretend en als je een moederbord hebt dat te weinig vrm's heeft dan wil dat wel eens een probleem geven.

Verwijderd

Topicstarter
@Kraz

Weet niet of ik hier het juiste uithaal, maar vind 1 fout terug in de recente geschiedenis: Windows Kernel Event tracing. Dit geeft volgende info (maar, eerlijk gezegd, begrijp ik er niet veel van):
'De sessie ReadyBoot is beëindigd door de volgende fout: 0xC0000188'

@ nooberke

moederbord: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
voeding Be Quiet System Power 7 (700W)

@ vandermeerc

ja, al enkele fora afgedwaald, maar doorgaans gaat het daar om blauwe schermen of pc's die nadien niet meer willen opstarten, met ofwel videokaart, RAM of issues met de voeding.
Welke juist van toepassing is op mijn situatie, daar heb ik geen idee van.

Verwijderd

Topicstarter
@ Puddi Puddin

Temperatuur rond de 60°, geen idee wat dit is bij opstarten van een game. Die tijd krijg ik niet om dit na te gaan.
Pagina: 1