Celeron566 Succes Story ;]

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Ik ben sinds vanochtend een gellukige eigenaar van een Celeron 566, ik krijg hem met gemak op 850Mhz met een voltage van 1.8 Volt, en het koelijzer voelt zelfs nog koud aan! :]

Helaas Krijg ik hem maar niet op de 112Mhz FSB (951Mhz) ik heb het geprobeerd met een voltage van 2.1 volt... topen gaf ik op

Iemand nog ideeën ? Mijn Abit BH6 ondersteunt geen 106Mhz FSB dus 901Mhz zit er niet in voor mij :/

PS: Hoe ver kan ik uberhaupt gaan met mijn cel566 wat betreft voltage.

Verwijderd

en 105 dan?
Oh ja das net geen 900 :)

• Aphax
Tussen 100 en 112 is er niks op een abit bh6 :/

Verwijderd

De fysieke bovengrens van de Celeron II zal wel rond de 900 Mhz zitten.

Dat zag je ook al bij eerdere Celerons: De 300A kan vrijwel altijd wel op 450, vaak ook wel op 464, en als je mazzel hebt misschien nog op 504. Maar daarboven wordt het gewoon erg moeilijk, ongeacht de koeling. De Celeron 333 haalt ook lang niet altijd de 500.

De daarop volgende serie (366 - 500) lijkt 600 Mhz als barriere te hebben. De 366 kan vrijwel altijd op 550, regelmatig ook wel op 566, maar vrijwel nooit op 616. Ik heb zelf een Celeron 466 gehad en die kwam met een oude GlobalWin koeler niet verder dan 581. Zelfs met een Golden Orb hield het op bij 609.....

• Aphax
Maar wat is nou het maximale voltage wat ik door mijn Celeron 566 heen kan pompen?

Want bij mij is het niet de warmte die de dooddoener is, aangezien hij bij het booten steeds vastloopt als ik hem bij 850Mhz op niet op 1.75 volt heb staan, hoe goed ik hem ook koel, hij wil gewoon windows niet laden en blijft hangen in het laadbalkje, alleen bij een voltage van 1.75 of hoger. En in het geval van 950Mhz (112Mhz FSB) Heb ik het zelfs tot 2.1 volt geprobeerd maar wil windows niet laden :/

Mijn vraag was dus, kan ik hoger dan 2.1 volt?

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

Peltier :-)

Verwijderd

Ik denk niet dat het verstandig is het voltage zo ver op te krikken. Je zit al 20% boven de specificatie (Celeron II's lopen toch op 1,5V?), en da's al veel.

Volgens mij is 850 gewoon het maximaal haalbare met het moederbord dat je nu hebt. 951 lijkt me sowieso niet op een normale manier te halen.

• Aphax
Nou, ik kan 850 nog wel accepteren :]

Nog 1 dingetje, is het mogelijk dat mijn processor te warem kan worden (waardoor mijn pc weleens hangt) terijl mijn koelblok op mijn cpu nog lauw (soms zelfs bijna koud) aanvoelt? Hij heeft weleens de neiging om vast te lopen in Quake3 en laatst toevallig een blouwe scherm in windhoos, terwijl mijn cpu-koelblok echt koel aanvoelde. Mijn voltage is nu al 1.85 volt en dat voor 850 is al ongewoon.

BVD

PS: Wat is een peltier?

• stinger

stinger

RAG

Hmm dat kan als de koelr geen goed contact maakt met de CPU.
Probeer koeler wat strakker te zetten en wat koelpasta ertussen te doen.
Heb je geen temp sensor op je mobo zitten?

Een peltier is een plaatje dat aan de ene kant ver onder het nulpunt is en aan de andere kant gloeiend heet. De warme kant moet je GOED koelen en de koude kant druk je op je cpu. Met een peltier kun je temperaturen van onder het nulpunt bereiken

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:54

Animal_X

Rodin

He Marco iets over die fysieke bovengrens,
Ik heb een C566@1130 Mhz. :) :) :)
En een had een C366@635. :) :)
En had een K6-2 500@600 :)
Nou is dit dan ook met extreme cooling> 160W aan pletiers een waterkoeling waarbij m'n water resevoir in een koelkast staat en het water op 9 graden houd!!

Die grens is dus te doorbreken mits er extreme koeling is.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Oh ikke heb ook een Bh6 en ken het wel (1.1).
Wat voltage betreft:
voltage van Cel2/P3 varieert van 1.5 tot 1.75?
Omdat, de core exact hetzelfde is zou een Celly2 op 1.75V nog binnen de specificatie's vallen.
Tel daar 10 a 20 % bovenop en je zit tegen de 2.0 volt aan.
Mijne loopt ook gewoon op 2.0volt en ik kan niet zeggen van nou nou wat wordt dat warm.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb zelf een celeron 566 @ 870 mhz (103 bus) 1,8V stabiel. Ik heb er nu een golden orb op gezet (met standaart intel koeler was ie ook stabiel) en mijn bord kan dus 103 en 112 aan. Maar zodra ik hem op 112 zet krijg ik de zelfde problemen als jouw. Windows boot niet meer goed. 1,9 V boot ie ietsjes verder maar kapt ie ook. 2.0V durf ik nog niet aan. Wie weet de oplossing ? want ik wil 950 mhz :)

Verwijderd

gewoon naar die 2volt!!!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Klopt, die van mij loopt op 2,05 V

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• stinger

stinger

RAG

Hey Animal waarmee kun je die celly van jou vergelijken nu die zo overgeclocked is?

• Animal_X

Animal_X

Rodin

btw 1130Mhz was maar 15min stabiel!!!
Draai nu op 1105Mhz.
Waarmee vergelijken???
Ik zal sandra even d/l'en want die heb ik niet meer!!!

Ik denk ongeveer een 950 mischien 1Gig Coppermine, die cellyII' zijn inderdaad wel wat gecastreerd maar desondanks ben ik helemaal niet ontevreden.
dik 1100Mhz voor 300 gulden, is toch perfect!!! :)
Maar ja dan zit er wel voor een paar honderd (ongeveer 700) gulden aan koeling op.

En begin dan niet dat ik beter voor 1000 gulden een snellere proc had kunnen kopen, want dat is lang zo leuk niet(hoewel?? :) ).

Greetz Animal_X

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
1130.... prutser!! ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.insaneoc.com/personal/duron/012-005-thumb.jpg
Klik op het plaatje voor full-size, warning, 378KB

BTW, een BH6 heeft een 103 instelling, maar hij is een tikje verborgen: op 100 zetten en dan "Turbo" aan.

PPS, als ik heel eerlijk ben, heb ik dat screenshot niet alleen maar met een digicam genomen omdat dat moeilijker te faken is.. hij was namelijk ook vrij keihard op z'n bek gegaan inmiddels. ;)

PPPS: Met veel dank aan oc-shop.nl en waterkoeling.nl voor de leen van wat spul voor de Duron, dat ook goed op een celly twee past. hier POST de Duron op 1100, maar het kromme BIOS van de gigabyte vindt dat 150*3.... hier POST hij op een goed weergegeven 10.5x100.

Ik heb wel voor de celly nog een derde (!) radiator aan de waterkoeling toegevoegd trouwens. Ook mooi watervalletje.

PPPPPS: Ik wil zelf eigenlijk helemaal niet weten hoeveel koelspul erop zit... een Senfu waterblok en drie radiators a 200 per stuk, twee pompjes van 100, een voeding van een kleine 300 schat ik, een pelt van meer dan 100, 20 piek aan arctic silver... Ruim 1400 kom ik op. De hele rest van de testopstelling inc toetsenbord muis monitor kan niet meer dan 1000 piek waard zijn ;)

Verwijderd

hehe, heee ANIMAL !

hoelang draait ie op 1105?
Een half uurtje?
1 lvl Quake-tournement?

LOL

• Aphax
Jhead:

Ik heb hem zelfs nog op 2.10 volt gehad, maar ook dan owu ie nog niet booten :/

ik heb een boxed cpu uit week 15 van Maleisië

StingeR:

Is er een site met een wat diepgaandere uitleg over peltierS?

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:48
Waarom zou het zo moeilijker te faken zijn. Je kan toch ook eerst een screen dumb maken. Die aanpassen en dan over het volle scherm weergeven.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• demisoft
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11-2021
mijn cel2 566 draait op 960 Mhz 1.75 V
850 stabiel op 1.6 V Op 1.85 V @995 Mhz heel onstabiel en post tot 1020 Mhz. met golden orb.

Alleen mijn bord begint gek te doen boven de 107 Mhz ( BE6-II )Krijg problemen met geheugen ( pc-133 C2 ) heb he zelfde geheugen in een p3-650@910 C2 gestopt en geen problemen

Acer 1501 : P4 bak

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Draait constant stabiel op 1105Mhz.

Ik heb net een KOPEREN radiator(van verwarming uit nissan sunny) op gehaald voor FL 25,- bij een autosloop, dit ding ruled big time volgens mij.
Hij komt met een 12*12cm fan ook in m'n mini koelkast, En dan kijken of 1130Mhz ook stabiel is!!!.

Greetz Animal_X

• stinger

stinger

RAG

Aphax:

Op www.overclockerc.com staat wat over peltiers en ook op www.waterkoeling.nl !
Daar staan de principes een beetje.
Ik zelf heb een Tom Leufkens peltier. http://peltiers.tripod.com /

• stinger

stinger

RAG

Aphax:

Op www.overclockerc.com staat wat over peltiers en ook op www.waterkoeling.nl !
Daar staan de principes een beetje.
Ik zelf heb een Tom Leufkens peltier. http://peltiers.tripod.com /

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Zo een heb ik ook nog gemaakt alleen dan van alluminium!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.3dfxcool.com/coppershim2.jpg

P.S. Wat een klote werk om dat ding precies de goede dikte geven!!!!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Wat maakt denk je meer lawaai????

2 8*8cm fans of
1 12*12cm fan?????????

• stinger

stinger

RAG

1 12X12

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Is het niet zo dat de 12*12 meer lucht kan verplaatsen omdat hij groter is maar wel op een lager toerental draait????]
Daarom dacht ik dat het lawaai van een 12*12cm fan wel eens minder kan zijn dan 2 8*8cm high performace fans!!! (die op een hoger toerental draaien)

• stinger

stinger

RAG

Dat d8 ik dus ook

• Animal_X

Animal_X

Rodin

O ja joh!!! :)

Als jij dat d8 waarom zij je dat dan niet meteen???

• stinger

stinger

RAG

hij vroeg geen uitleg hij vroeg alleen wat stiller was :-))

Mij persoonlijk boeit het geluid geen ene fuck het gaat me erom wat beter koelt al is het maar 1 graad :-)
Maar ja ik kan me voorstellen dat het iemand stoort

• Papillon
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Dat tie niet zo warm wordt.. Dat doet ie van mij ook niet als ie niks aan het doen is..

Bij 100% CPU usage echter wordt ie best wel warm (40-60 graden). Daar ben ik ook wel blij om want dan weet ik dat de warmte inderdaad goed wordt geleidt naar de koelblok en die dus gekoeld kan worden.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Ik heb gisteren een celeron 566 gekocht en een FCPGA - SLOT1 converter, maar als ik alles heb aan heb gesloten blijf ik zitten met een zwart beeld.. de jumpers zouden goed moeten staan op die converter, kan iemand mij helpen ?

• Aphax
Is het niet toevallig een PPGA Converter?

• Domino
  • Laatst online: 07-09 17:18
Heb hier een CellyII 566 op 850@1.5 volt, moest ook wel want mijn moederbord [AX6BC] ondersteund geen voltage tweaking. De CPU wordt volgens MBM ook maar 34 graden met standaard intel HSF. Binnenkort een betere HSF kopen en kijken wat dat CPU-tje kan op 1,5 volt ;). Al met al zeer tevreden met deze CPU.

Verwijderd

Ripper, als er nog niet uit bent, icq me dan maar even op 18515137

Verwijderd

Domino geluksvogel! Mijne moest g.v.d. naar 2,0 V om stabiel 850 te draaien :(

Verwijderd

Domino, is dat ook met een potje UT?
(stabiel @850 op 1.5V)

• Aphax
AARRGGHHH!!!

Ik kan er echt niet meer tegen :/

Iedereen verteld blij hoe ze hun Cel566 met standaard voltage op 850Mhz hebben gekregen

en ik heb echt ALLES geprobeerd :/

Ik geloof dat de titel van deze thread toch zeer ongepast is voor mij:/

Maar is de enige verklaring voor mij dat ik gewoon pech heb gehad en een gare cellie heb?

Ik heb zon soltek converter, ik heb alle jumpers gewoon laten zitten, en de voltage jumpers op aut-detect gezet, kan ik hier misschien iets fout hebben gedaan?

Ik vinnet het echt zwaar kut dat ik hem niet hoger dan 850 Mhz krijg :/ Ik kan het voltage ECHT NIET lager dan 1.85 volt doen, dan crashed mijn pc nl. in Windows al bij het opstarten.

Degene die mij helpt dit op te lossen ben ik ZEEEEEEEEEEEER dank baar:}

Aangezien deze thread misschien irriterend lang word mag je ook op me icq contact opnemen (8504398) MAakt mij niet uit hoor. :]

Verwijderd

Éffe een vraagje voor iemand die er antwoord op weet .
Wie weet of Gigabyte "binnenkort" nog met een Bios upgrade komt voor hun 686bxe mainboard . Ik heb namelijk ook een celeron 566 die nu gewoon op 8.5 x 100 draait , maar hij geeft de snelheid verkeerd aan . 843Mhz of iets in die buurt geloof ik . Het voltage staat op 1.6 en hier werkt ie stabiel op (heb de seti client bv 2 dagen laten lopen , ondertussen halflife gespeeld etc) .
Temperatuur wordt met een normale koeler , die ooit eens bij een celeron 433 zat , niet warmer dan 40 graden . Volgens verschillende programma's .... Is dit een beetje te vertrouwen ?

Massel !
Pagina: 1