P1 smartmeter probleem met gas stand uitlezen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.667 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 21:50
Ik heb sinds 1 januari 2016 (klokslag) een probleem mijn ISKRA MT382 smartmeter.

Ik lees altijd dmv een P1 smartmeter kabel de standen uit, maar sinds 01-01-2016 0:00 verbruik ik geen gas meer.

Mijn gasmeter (type Uniflo G4SMV) zit op mijn ISKRA aangesloten en gaf normaal de stand door.
Nu loopt wel het tijdstip dat de gasmeter uitgelezen is in de ISKRA op, maar de stand blijft gelijk aan die van 31-12-2015 23:00 terwijl hij op het display van de Uniflo wel doorgelopen is (helaas ;( ;( )

Wie herkent dit ook, en wie weet of je zo'n ISKRA kan resetten ? Het lijkt er op dat er iets met de datum tijdens de jaarwisseling niet goed gegaan is ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:56
Eeh, energiewacht bellen dat je gasmeter stuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dit klinkt als iets wat je met je leveranciers moet bespreken, niet hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoi, ik heb hetzelfde met een ME382 + bedraad aangesloten Landis Gyr G350, leverancier Delta. Op diverse plekken maken mensen melding hiervan, met verschillende hardware en verschillende netwerkleveranciers. Sommigen hebben al contact gehad met hun leveranciers dus daar zal aankomende week een reactie op komen.

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=9683

http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=71&t=10996

Japie.G in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2"

eew in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2"

ik222 in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2"

Royke1972 in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2"

Pos2007 in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2"

[ Voor 34% gewijzigd door Tele op 02-01-2016 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:24
In het domoticz topic hier op tweakers meedere mensen met dit probleem.

Edit: Zie deze post "Na 'resetten' van gasmeter (rode knop op gasmeter 7 seconden vasthouden) lijkt het erop dat de gasstand weer doorgegeven wordt."

[ Voor 62% gewijzigd door Dacuuu op 02-01-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,
Het klopt helemaal wat je aangeeft, bij deze verwijs ik je graag naar www.slimmemeters.nl
Verder stuur ik even een reactie van Liander mee.

Storing slimme gasmeters
Bepaalde typen slimme gasmeters geven sinds 1 januari 2016 de meterstanden niet meer door. De communicatie tussen de gas- en de elektriciteitsmeter is verstoord. Dit komt door een fout in de software.

Gasmeter werkt verder normaal
De gasmeter werkt gewoon. De gaslevering is niet verstoord. Ook houdt de gasmeter gewoon de meterstanden bij. Alleen worden de standen niet via de elektriciteitsmeter uitgelezen.

Excuses voor het ongemak
Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak. Wij doen ons uiterste best de storing zo snel mogelijk te verhelpen. Op dit moment is nog niet bekend hoe lang dit nog duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10

SA007

Moderator Tweaking
Dit is sowieso meer voor Duurzame Energie & Domotica dan Electronica, en daar is het topic er al.

Dur kunnen hier verder:
Slimme meter krijgt geen updates meer van gasmeter
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.