chkdsk in vicieuze cirkel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The new one
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-08 00:15
In een W7 systeem met een SSD krijg ik de boodschap dat er fouten op de C: schijf zijn, mogelijk veroorzaakt door recente installaties van software. Het advies hierbij luidt om naar een systeemherstelpunt te gaan vòòr die installatie. Zo gezegd zo gedaan, maar bij het terugzetten verschijnt de boodschap dat er fouten op de C: schijf zijn, dat het terugzetten daarom niet wordt uitgevoerd en dat ik eerst de schijf moet controleren. Dus een chkdsk c: /f gestart en bij het booten komt dit tot uitvoering. Wederom verschijnt er een boodschap dat er fouten op de C; schijf zijn en het advies luidt om terug te gaan naar een systeemherstelpunt (en een heel lange foutcode).
Hiermee is de cirkel dus gesloten.
Overigens heb ik alle software die geïnstalleerd is na het laatste herstelpunt al verwijderd, maar de loop blijft aanwezig.
Iemand een idee hoe hieruit te komen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me de moeite waard te booten met een andere HDD en deze SSD dan als child/slave te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The new one
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-08 00:15
Camacha, bedankt. Je hebt mij op een idee gebracht. Ik heb de PC geboot met de W7 reparatieschijf en vervolgens de DOS box geopend. Op die wijze is de C: schijf wel benaderbaar. Na het draaien van chkdsk met de /F optie bleek de zaak weer in orde te zijn, geen foutmeldingen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The new one schreef op zondag 03 januari 2016 @ 00:23:
Camacha, bedankt. Je hebt mij op een idee gebracht. Ik heb de PC geboot met de W7 reparatieschijf en vervolgens de DOS box geopend. Op die wijze is de C: schijf wel benaderbaar. Na het draaien van chkdsk met de /F optie bleek de zaak weer in orde te zijn, geen foutmeldingen meer gehad.
Dat komt inderdaad op hetzelfde neer. Goed om te horen :)