Toon posts:

AirPort Extreme - experiabox V8 en wegvallend WiFi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag.
Er is al genoeg gepost over het gebruik van de AirPort extreme achter een experiabox van KPN maar niet recent en met niets dat mijn probleem oplost. Uitdaging dus.

Ik heb glasvezel van KPN met experiabox V8.
Ik heb nu een AirPort extreme aangeschaft. Ik wil beter en sneller WiFi.

Ik heb de experiabox gebridged en de AE aangesloten. Hoera. Dat werkt. Maar slechts kort. Dagelijks opnieuw instellen. Kan niet de bedoeling zijn.

Wat doe ik fout? Het lijkt wel alsof er een conflict ontstaat met uit te geven IP adressen. Maar hoe los ik dat op? Het lukt me niet om m'n AE een vast IP adres te geven. Wie kan me helpen?

Als ik meer info moet geven on de probleemstelling duidelijker te krijgen, vraag maar even. Kan ook printscreens maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:19
Ik heb een aantal maand geleden ook dit zelfde probleem gehad, alleen dan met een iets ouder model airport.

Uiteindelijk heb ik een andere router moeten inzetten ipv de AirPort om alles werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Waarom heb je je xperiabox gebridged? Dat zou ik dus niet doen, tenminste mijn instellingen ziet er als volgt uit, alleen heb ik zelf geen xperiabox, maar het zou hetzelfde moeten werken.

Mijn Ubee modem/router staat DHCP aan, deelt dus IP-adressen uit. Wifi staat uit. Kabel gaat naar mijn
Airport Extreme(AE), welke poort maakt niet uit.
Ik controleer welke IP-adres de AE heeft gekregen op de modem, en vul deze in de Airport Configuratie applicatie, het tabblad "Internet" in. Op de AE maak ik een draadloos netwerk aan, in het tabblad "Wireless". Als laatst ga je naar het tabblad "Network" en daar zet je de AE in bridge modus.

Als het goed is, zou alles dan naar behoren moeten werken. Zo heb ik nu zelf één groot WiFi netwerk in het hele huis, waarbij ik gebruik maar van een Airport Extreme beneden, Airport Express op de eerste etage en op zolder, waar ik slaap, een TP-Link C5 Archer.

Als er iets onduidelijk is, let me know :)

[ Voor 255% gewijzigd door MysticX op 02-01-2016 07:51 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:59
Precies. De AE moet in bridge staan niet de V8. Zo heb ik er hier ook een aantal aan elkaar geknoopt. Die experiaboxen zijn een drama en kunnen alleen gebruikt worden op dr manier waarop KPN dat wil. Laat die lekker DHCP server spelen dan komt het helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb glasvezel van KPN, een Experia-box (v9) van KPN en een netwerk bestaande uit vier AirPort Extreme routers (alle vaste computers zijn bedraad aangesloten, laptops en mobieltjes kun en draadloos aanloggen).

Als ik al het verkeer via mijn AirPort Extreme netwerk laat lopen, dan heb ik geen WiFi meer op het moment dat ik één van de KPN TV-boxjes (ik heb er vier) aan zet om digitale TV te kunnen kijken. Wat blijkt? Dataverkeer en TV-verkeer gaan niet goed samen in de AirPort's. Waarom is mij niet duidelijk. Daar komt vervolgens bij dat de snelheid van zowel het dataverkeer als van de TV-verkeer dramatisch daalt in snelheid.

Een oplossing die bij mij werkt is om te zorgen dat het TV-verkeer door de Experia-box in een ander segment (via een andere LAN-poort) wordt geleverd dan het internet-verkeer. Op de Experia-box kun je vier LAN-koppelingen maken (gele uitgangen).

Mijn oplossing:
- een kabel van de Experia-box naar het AirPort netwerk. Hier zitten alle AirPort extreems in en alle vaste computers op aangesloten. Op dit netwerk kan men ook draadloos inloggen,
- een kabel van de Experia-box naar een aparte netwerkswitch, waar alle TV's (digitale TV-kastjes van KPN) op zijn aangesloten.
Ik heb dus twee fysiek gescheiden UTP-netwerken hier aangelegd, die in de Experia-box samenkomen. Dit werkt uitstekend!

In plaats van een bedraag TV-UTP-netwerk, kun je de koppeling uiteraard ook draadloos maken (al dan niet via het electiciteitsnetwerk). Het nadeel is dat (in ieder geval bij mij het geval) de kwaliteit van dit netwerk wisselend is. Ook werkte het streamen van data van een computer via Apple-TV niet goed. Regelmatig kon de draadloze verbinding de datastroom niet goed verwerken, wat een schokkerig beeld tot gevolg heeft. Door alles bedraad aan te leggen, is dit probleem verleden tijd.