In verband met een defect moederbord van mijn huidige systeem heb ik besloten om te gaan voor een nagenoeg compleet nieuw systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Over het algemeen speel ik vaak recente games op mijn systeem. Op het moment slechts één, te weten Assassins Creed: Syndicate. Maar in het verleden ook GTA V, Battlefield 4 etc.. Daarnaast surfen, Microsoft Office. Wellicht dat ik in de toekomst VM's op het systeem wil draaien, al kan dit ook in de cloud.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 500,-. Exclusief verzend -en assemblagekosten. Ik haal de onderdelen namelijk zelf op en assembleer het systeem zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande onderdelen wil ik meenemen vanuit mijn huidige systeem:
[list]
Behuizing:Antec LifeStyle Sonata II, Zwart
Harde Schijf 1:Samsung EVO 250 GB, SSD
Harde Schijf 2:WD Black SATA 3 Gb/s, WD1001FALS, 1TB
Grafische KaartMSI GeForce GTX 770 4GB Gaming
Voeding: Cooler Master Silent Pro M600 (600W)
DVD-brander, SATA[/list]
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren naar bepaalde merken maar baseer mijn systemen over het algemeen op de Best Buy Guide. In dit geval de Desktop Best Buy Guide van januari 2016. Een mix van de mainstream en de high-endsystemen. Al gaat heb ik wel de voorkeur naar de Scythe Mugen 4 waar ik goede reviews over heb gelezen en in het verleden bij een vriend zijn systeem heb ingebouwd. De vraag is of deze goed samengaat met het moederbord hieronder en de CPU. Ik heb daarnaast gekozen voor een moederbord welke DDR4 aankan zodat ik weer wat jaren mee kan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst niet een te hoog geluidsniveau al vraag ik mij af of hier nog veel aan te doen is aangezien ik de huidige behuizing wil behouden en als CPU koeling de Scythe Mugen 4 de voorkeur geniet.
Ga je overklokken?
Nee, wellicht in de toekomst een uitbreiding van het geheugen t.b.v. het eventueel hosten van VM's.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik graag zou willen weten is of de nieuw aan te schaffen onderdelen hieronder goed samen gaan met de onderdelen welke ik meeneem uit mijn huidige systeem.
Daarnaast vraag ik mij af of ik aan het gekozen geheugen Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA van het mainstreamsysteem voldoende heb i.p.v. de Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R uit het high-end systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Over het algemeen speel ik vaak recente games op mijn systeem. Op het moment slechts één, te weten Assassins Creed: Syndicate. Maar in het verleden ook GTA V, Battlefield 4 etc.. Daarnaast surfen, Microsoft Office. Wellicht dat ik in de toekomst VM's op het systeem wil draaien, al kan dit ook in de cloud.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 500,-. Exclusief verzend -en assemblagekosten. Ik haal de onderdelen namelijk zelf op en assembleer het systeem zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande onderdelen wil ik meenemen vanuit mijn huidige systeem:
[list]
Behuizing:Antec LifeStyle Sonata II, Zwart
Harde Schijf 1:Samsung EVO 250 GB, SSD
Harde Schijf 2:WD Black SATA 3 Gb/s, WD1001FALS, 1TB
Grafische KaartMSI GeForce GTX 770 4GB Gaming
Voeding: Cooler Master Silent Pro M600 (600W)
DVD-brander, SATA[/list]
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren naar bepaalde merken maar baseer mijn systemen over het algemeen op de Best Buy Guide. In dit geval de Desktop Best Buy Guide van januari 2016. Een mix van de mainstream en de high-endsystemen. Al gaat heb ik wel de voorkeur naar de Scythe Mugen 4 waar ik goede reviews over heb gelezen en in het verleden bij een vriend zijn systeem heb ingebouwd. De vraag is of deze goed samengaat met het moederbord hieronder en de CPU. Ik heb daarnaast gekozen voor een moederbord welke DDR4 aankan zodat ik weer wat jaren mee kan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst niet een te hoog geluidsniveau al vraag ik mij af of hier nog veel aan te doen is aangezien ik de huidige behuizing wil behouden en als CPU koeling de Scythe Mugen 4 de voorkeur geniet.
Ga je overklokken?
Nee, wellicht in de toekomst een uitbreiding van het geheugen t.b.v. het eventueel hosten van VM's.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik graag zou willen weten is of de nieuw aan te schaffen onderdelen hieronder goed samen gaan met de onderdelen welke ik meeneem uit mijn huidige systeem.
Daarnaast vraag ik mij af of ik aan het gekozen geheugen Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA van het mainstreamsysteem voldoende heb i.p.v. de Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R uit het high-end systeem.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 248,90 | € 248,90 |
1 | MSI Z170A TOMAHAWK | € 134,88 | € 134,88 |
1 | MSI GeForce GTX 770 4GB Gaming | € 0,- | € 0,- |
1 | WD Black SATA 3 Gb/s WD1001FALS, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Antec LifeStyle Sonata II Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Scythe Mugen 4 | € 39,70 | € 39,70 |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 46,50 | € 46,50 |
1 | Cooler Master Silent Pro M600 | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 77,18 | € 77,18 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 547,16 |
AULXJMHR