Allround/Game systeem met onderdelen uit huidig systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-07 14:03
In verband met een defect moederbord van mijn huidige systeem heb ik besloten om te gaan voor een nagenoeg compleet nieuw systeem.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Over het algemeen speel ik vaak recente games op mijn systeem. Op het moment slechts één, te weten Assassins Creed: Syndicate. Maar in het verleden ook GTA V, Battlefield 4 etc.. Daarnaast surfen, Microsoft Office. Wellicht dat ik in de toekomst VM's op het systeem wil draaien, al kan dit ook in de cloud.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 500,-. Exclusief verzend -en assemblagekosten. Ik haal de onderdelen namelijk zelf op en assembleer het systeem zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande onderdelen wil ik meenemen vanuit mijn huidige systeem:
[list]
Behuizing:Antec LifeStyle Sonata II, Zwart
Harde Schijf 1:Samsung EVO 250 GB, SSD
Harde Schijf 2:WD Black SATA 3 Gb/s, WD1001FALS, 1TB
Grafische KaartMSI GeForce GTX 770 4GB Gaming
Voeding: Cooler Master Silent Pro M600 (600W)
DVD-brander, SATA[/list]

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren naar bepaalde merken maar baseer mijn systemen over het algemeen op de Best Buy Guide. In dit geval de Desktop Best Buy Guide van januari 2016. Een mix van de mainstream en de high-endsystemen. Al gaat heb ik wel de voorkeur naar de Scythe Mugen 4 waar ik goede reviews over heb gelezen en in het verleden bij een vriend zijn systeem heb ingebouwd. De vraag is of deze goed samengaat met het moederbord hieronder en de CPU. Ik heb daarnaast gekozen voor een moederbord welke DDR4 aankan zodat ik weer wat jaren mee kan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst niet een te hoog geluidsniveau al vraag ik mij af of hier nog veel aan te doen is aangezien ik de huidige behuizing wil behouden en als CPU koeling de Scythe Mugen 4 de voorkeur geniet.

Ga je overklokken?
Nee, wellicht in de toekomst een uitbreiding van het geheugen t.b.v. het eventueel hosten van VM's.

Wat verwacht je van ons?
Wat ik graag zou willen weten is of de nieuw aan te schaffen onderdelen hieronder goed samen gaan met de onderdelen welke ik meeneem uit mijn huidige systeem.

Daarnaast vraag ik mij af of ik aan het gekozen geheugen Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA van het mainstreamsysteem voldoende heb i.p.v. de Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R uit het high-end systeem.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 248,90€ 248,90
1MSI Z170A TOMAHAWK€ 134,88€ 134,88
1MSI GeForce GTX 770 4GB Gaming€ 0,-€ 0,-
1WD Black SATA 3 Gb/s WD1001FALS, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Antec LifeStyle Sonata II Zwart€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 4€ 39,70€ 39,70
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 46,50€ 46,50
1Cooler Master Silent Pro M600€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 77,18€ 77,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 547,16

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Als je niet gaat overclokken zou ik een andere CPU zonder k nemen en een b150 moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
Dutchdeveloper schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 00:16:
Als je niet gaat overclokken zou ik een andere CPU zonder k nemen en een b150 moederbord
Doel je bijvoorbeeld op de i5-6400 uit het mainstreamsysteem? Voor wat betreft het moederbord moet het een ATX standaard formaat worden. Alleen die past in mijn behuizing. Andere moet ik ook een andere behuizing kopen. Eentje waar een dvd-brander aan de voorkant er in kan.

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-07 23:37
Een nieuwe behuizing zou ik er wel bij kopen, zit er zo'n high-end systeem in zo'n oude (lelijke) behuizing. Kijk eens naar de coolermaster n200/n300 oogt je nieuwe pc ook weer fris ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
Mijn huidige behuizing wil ik opnieuw gebruiken. Ik ben het met Upgraded eens dat nieuwe behuizingen er prima uitzien echter heel veel geef ik er niet om.

Graag heb ik nog wel een bevestiging of mijn huidige onderdelen op het gekozen moederbord past of er ook een ander ATX Standaard formaat moederbord in aanmerking komt.

Voor wat betreft de CPU geeft Dutchdeveloper al aan dat ik een andere CPU zou kunnen nemen aangezien ik nog niet ga overlocken.
De de keuze van een i5-6600 is meer genomen in de zin van "hoe sneller, hoe beter". Doch is deze CPU echt nodig met waarvoor ik het systeem wil gebruiken of is een i5-6400 of i5-6500 ook afdoende?

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
Na lang wikken en wegen (en andere verplichtingen) ben ik tot de volgende setup gekomen. De Samsung 850 EVO 250GB is reeds in mijn bezit en dient niet meegenomen te worden in de kosten.en de onderdelen die 0 euro kosten heb ik ook al. Deze neem ik mee van mijn huidige systeem.

Ik moet de onderdelen nog aanschaffen maar ben benieuwd naar jullie menig over deze setup.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 231,-€ 231,-
1Asus Z170 PRO GAMING€ 151,95€ 151,95
1MSI GeForce GTX 770 4GB Gaming€ 0,-€ 0,-
1WD Black SATA 3 Gb/s WD1001FALS, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Antec LifeStyle Sonata II Zwart€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 4€ 36,95€ 36,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 46,-€ 46,-
1Cooler Master Silent Pro M600€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 550,80

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-07 15:08
Waarom zo'n duur moederbord? Vooral als je niet gaat overclocken? Een moederbord met een B150 chipset kost de helft zonder dat je op relevante dingen inlevert? Dan zou je eventueel voor een i7 6700 kunnen gaan wat voor VM beter schijnt te zijn (ik ben geen VM expert)

Ook je ram kan dan goedkoper: meer dan 2133 MHz kan een B150 moederbord niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
Ardjee schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:02:
Waarom zo'n duur moederbord? Vooral als je niet gaat overclocken? Een moederbord met een B150 chipset kost de helft zonder dat je op relevante dingen inlevert? Dan zou je eventueel voor een i7 6700 kunnen gaan wat voor VM beter schijnt te zijn (ik ben geen VM expert)

Ook je ram kan dan goedkoper: meer dan 2133 MHz kan een B150 moederbord niet aan.
Goed punt, echter ik wel de optie tot Nvidia SLI open houden. In pricewatch zie ik geen B150 (Standar Factor) moederborden met Nvidia SLI. Enkel met AMD Crossfire.

AULXJMHR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardjee
DPhoenix schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:41:
[...]

Goed punt, echter ik wel de optie tot Nvidia SLI open houden. In pricewatch zie ik geen B150 (Standar Factor) moederborden met Nvidia SLI. Enkel met AMD Crossfire.
Waarom zou je die optie open willen houden? SLI heeft meer nadelen dan voordelen. in 99% van alle gevallen is het practischer om voor een snellere kaart te gaan dan een tweede kaart te kopen om voor sli/crossfire te gaan. Vooral vanwege driversupport alleen al zou ik SLI afraden: teveel kans op slechte support of gewoonweg geen support. En dan hebben we het nog niet eens over de grotere kans op microstuttering. Ook moet je er nu een groter vermogen voeding voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ardjee schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:44:
[...]

Waarom zou je die optie open willen houden? SLI heeft meer nadelen dan voordelen. in 99% van alle gevallen is het practischer om voor een snellere kaart te gaan dan een tweede kaart te kopen om voor sli/crossfire te gaan. Vooral vanwege driversupport alleen al zou ik SLI afraden: teveel kans op slechte support of gewoonweg geen support. En dan hebben we het nog niet eens over de grotere kans op microstuttering. Ook moet je er nu een groter vermogen voeding voor kopen.
Agreed.

Of je hebt nu al gebrek aan power, waardoor je wel aan de SLi moet, of het baat gewoon niet.

Over een jaar kun je dan beter één nieuwe kaart kopen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
Ardjee schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:44:
[...]

Goed punt, rest de vraag welk B150 Standard ATX moederbord. Één met de mogelijkheid tot M2 (bijna alle) in de toekomst is wel prettig. Ook weer een optie ;).
Daarnaast zie ik dat sommige 4-pins en andere 2x4-pins cpu fan headers hebben. Maakt dat uit voor de Scyte Mugen 4?

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
Scyte mugen 4 heeft een enkele fan, de pcgh/pchg/pcwhatever heeft 2 fans en daarvoor zou het wel uitmaken.

Zie hier alle ATX moederborden gesorteert op prijs. http://tweakers.net/categ...BP5rMi06yAN2qk9o3FJTtUkof

Persoonlijk zou ik voor de gigabyte sniper gaan vanwege de betere audiochip tov de goedkopere opties.
Pagina: 1