Google account hacked

Pagina: 1
Acties:

• kattenbeld
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11 16:21
Hallo allemaal,

Ik kreeg net opeens 2 mailtjes binnen dat mijn secundaire email en telefoonnummer van mijn google account zijn veranderd. 1 minuut later dus ook mijn wachtwoord want ik kom niet meer in mijn account .

Ik heb via de google support 3x een formulier ingevuld voor als je account gehacked zou zijn.
Ik heb alles ingevuld wat ik me kan bedenken maar krijg 3x binnen 5 minuten een mail terug dat ze mijn identiteit niet kunnen bevestigen aan de hand van mijn informatie.

Iemand enig idee wat ik nu nog zou kunnen doen?

Heb veel belangrijke mails en alles is gekoppeld aan dit email adres, paypal , facebook, unibet en ga zo maar door

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Allereerst: Wijzig je wachtwoorden en mailadressen van die diensten en e.v.t alle koppelingen met je Google.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ook allereerst: Creditmaatschappij bellen en je creditcard tijdelijk laten blokkeren, totdat je je account terug hebt.

• kattenbeld
Ja daar ben ik inderdaad al mee bezig. Zag net dat er ook al een andere mobiel nummer was ingesteld bij PayPal

Nu even de rest van belangrijke dingen nalopen

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:06

TheVMaster

Moderator WOS
nassan schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 23:46:
Hallo allemaal,

Ik kreeg net opeens 2 mailtjes binnen dat mijn secundaire email en telefoonnummer van mijn google account zijn veranderd. 1 minuut later dus ook mijn wachtwoord want ik kom niet meer in mijn account .

Ik heb via de google support 3x een formulier ingevuld voor als je account gehacked zou zijn.
Ik heb alles ingevuld wat ik me kan bedenken maar krijg 3x binnen 5 minuten een mail terug dat ze mijn identiteit niet kunnen bevestigen aan de hand van mijn informatie.

Iemand enig idee wat ik nu nog zou kunnen doen?

Heb veel belangrijke mails en alles is gekoppeld aan dit email adres, paypal , facebook, unibet en ga zo maar door
Je paypal, Facebook, Unibet accounts gelijk wijzigen......en tip voor zodra je mail weer wekt....two factor authentication inschakelen voor dat soort belangrijke mailadressen....

Enneh...hoezo kan Google je identiteit niet valideren dan?

Hoe weet die hacker btw dat ook je Paypal aan dat mailadres gekoppeld is.....?

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 01-01-2016 23:56 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:05

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

En doe de volgende keer 2FA activeren, dit bespaard een hoop ellende.
TheVMaster was me voor :P

Hoe dan ook, het is bij mij al 2 keer gebeurd dat mensen uit China mijn wachtwoord van meer dan 20 tekens met alle soorten letters, cijfers en andere tekens hadden "geraden" waardoor mijn account compromised was. 2FA heeft mij gered, en Google heeft melding bij mij gedaan alles te wijzigen omdat ik Adsense en YouTube gekoppeld heb.

[ Voor 72% gewijzigd door Kuusj op 01-01-2016 23:58 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DOE DIT VANAF een andere computer.......want als ze weten dat je Paypal ook aan je mailadres hangt....wie zegt jou niet dat ze nu gewoon met je meekijken op je pc?

• kattenbeld
Zo maar even nieuwe account aangemaakt met 2 fase authenticatie ingeschakeld. Belangrijkste zaken nu naar het nieuwe email adres overgezet. Net optijd geloof ik want met facebook waren ze ook al bezig.

Heeft iemand echt te veel tijd over, valt echt niks te halen bij mij.

Maandag maar eens met google support bellen of ze nog iets voor me kunnen betekenen

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Volgens mij heb je gewoon een keylogger op je PC als ze ook al op je FB bezig zijn!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
nassan schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 00:09:
Zo maar even nieuwe account aangemaakt met 2 fase authenticatie ingeschakeld. Belangrijkste zaken nu naar het nieuwe email adres overgezet. Net optijd geloof ik want met facebook waren ze ook al bezig.

Heeft iemand echt te veel tijd over, valt echt niks te halen bij mij.

Maandag maar eens met google support bellen of ze nog iets voor me kunnen betekenen
Ik wil je echt aanraden om andere zaken nu vanaf een ander pc of telefoon te gaan doen, want volgens mij heb je gewoon een keylogger draaien...

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

helaas kan je niet meer als schade beperken, daarnaast is het inderdaad handig een andere pc te pakken.

In iedergeval leer je een belangrijke les (hopenlijk) ga wat beter om met je digitale informatie en bescherm je zooi beter.

Tja vanalles

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op zich hebben ze je primaire mail....kans is dan ook wel groot dat ze alle voor de hand liggende websites / social media / instellingen proberen. Dus een keylogger zou niet eens nodig zijn....

Maar eh....hoe zijn ze ooit in je mailbox gekomen dan? Was je wachtwoord voor de hand liggend? Of heb je misschien een keer ergens ingelogd waar mogelijk iemand (of iets) je wachtwoord heeft kunnen aflezen....of toch een keylogger?

• kattenbeld
Ik ben van de telefoon overgeschakeld naar de tablet. PC gebruik ik haast nooit meer thuis.

Wachtwoord was niet echt simpel, zat hoofdletters en cijfers in.
En ik log eigenlijk nooit op andere apparaten in met mijn google account, alleen mijn eigen apparaten.

Mijn les heb ik nu w geleerd ja.

Ja als ze gewoon door de recente mails bladeren komen de vanzelf alles tegen zoals facebook en PayPal. Lijkt me sterk dat er een keylogger op mijn (Android) telefoon zit.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
nassan schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 00:18:
Ik ben van de telefoon overgeschakeld naar de tablet. PC gebruik ik haast nooit meer thuis.

Wachtwoord was niet echt simpel, zat hoofdletters en cijfers in.
En ik log eigenlijk nooit op andere apparaten in met mijn google account, alleen mijn eigen apparaten.

Mijn les heb ik nu w geleerd ja.

Ja als ze gewoon door de recente mails bladeren komen de vanzelf alles tegen zoals facebook en PayPal. Lijkt me sterk dat er een keylogger op mijn (Android) telefoon zit.
Die kans lijkt mij ook niet heel groot...maar eh..is Google Support niet gewoon 24u/dag bereikbaar voor dit soort gevallen?

• kattenbeld
Ja heb het Amerikaanse nummer geprobeerd maar daar wordt ik afgewimpeld en naar de site doorgestuurd nadat ik aangaf dat het om google acount ging. (Keuze menu van 5 minuten)

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ze hoeven niet eens te bladeren door de mail: de zoekfunctie van Goolge is erg goed, ook binnen Gmail. Dus even de mails doorzoeken op wat bekende namen (Paypal, Visa, Mastercard, ING, etc.) en ze hebben vrij snel de gegevens die ze nodig hebben...

Moet zeggen dat ik door dit verhaal toch ook de 2FA maar aan ga zetten voor mijn Google-account. Ik gebruik andere accounts voor belangrijke zaken, maar al mijn contacten zitten inmiddels wel in mijn Google-account.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Had je een moeilijk wachtwoord of een redelijk makkelijk? Als je een WW van 20 tekens hebt met alles erop en eraan kunnen ze dat moeilijk brute-forcen. Het kan zijn dat je last hebt van een keylogger (waar je ook kan inloggen, misschien op je werk of inderdaad op je telefoon) Het beste is om even alles door te scannen. Het hoeft ook niet eens recentelijk te zijn. Als je bijvoorbeeld een half jaar geleden een keylogger had en die registreerde wat kan het zijn dat de hacker nu pas bezig is om je te pesten.

Als je Anti Virus/Anti Malware idd een keylogger ziet staan zou ik daar ook even een screenshotje van maken zodat je altijd nog bewijs hebt.

[ Voor 32% gewijzigd door rickboy333 op 02-01-2016 12:25 ]

TIME TO UPGRADE !!!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
als je een keyloger hebt en windows 10, hebt een reset kan je daarbij helpen? (factory reset zoals android)

• kattenbeld
Mijn wachtwoord was 12 tekens lang en niet echt een standaard woord erin ofzo en veel cijfers.

Heb de telefoon tablet en PC laten scannen maar was niks verdachts gevonden.

Zojuist nog eens voor de 5e keer google recovery formulier ingevuld. En nu kreeg ik niet meteen na 5 minuten een mail terug dat ze er niks mee kunnen maar dat ze het gaan bekijken en 2 tot 3 werkdagen kan duren.

Ik ben benieuwd..

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11 19:30

ongekend41

Division Brabant

De meeste crackers (programma's) hebben niet veel moeite met ww waarin die cijfers z04l5 d1t in het ww verwerkt zijn.
Gebruik je het ww ook op andere sites? In dat geval zit het probleem ergens anders...
Succes met het recoveren iig

nope

• kattenbeld
Heeft iemand enig idee hoe ik iemand van google aan de telefoon kan krijgen over dit probleem?

Ik heb gebeld met 020 - 5045100.
Druk op 1 als u niet kunt inloggen.
Ik druk op 1.
We verwijzen u door naar de website, bedankt voor u telefoontje.

Formulier invullen heb ik nu 7x gedaan maar krijg alleen maar een mail terug dat ze mijn identiteit niet kunnen bevestigen.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-11 20:31

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Maar heb je wel al terugkoppeling gekregen over die 5e keer welke wel succesvol was?

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-11 14:33
nassan schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:53:
Heeft iemand enig idee hoe ik iemand van google aan de telefoon kan krijgen over dit probleem?

Ik heb gebeld met 020 - 5045100.
Druk op 1 als u niet kunt inloggen.
Ik druk op 1.
We verwijzen u door naar de website, bedankt voor u telefoontje.

Formulier invullen heb ik nu 7x gedaan maar krijg alleen maar een mail terug dat ze mijn identiteit niet kunnen bevestigen.
Truc met dat soort keuze menu's is steeds een optie te kiezen dat lijkt op overig. En dan net zo lang doorgaan tot je niet te klacificeren bent en dus maar met iemand moet praten.. :+

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• kattenbeld
Ja als ik overig kies dan stuurt hij me door naar de algemen support site van google.

Ik kreeg net een mail van de 5e keer formulier invullen dat ze er niks mee kunnen.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:43

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mensen, een google wachtwoord valt niet zomaar te brute forcen zoals hierboven vernoemd wordt. Na een aantal pogingen kan je gewoon niet verder "raden". De meest voor de hand liggende verklaring is een keylogger of iets wat je opgeslagen wachtwoorden van je browser uitleest o.i.d.
In elk geval, in de toekomst 2FA aanzetten, en voor je met je PC je ergens aanmeldt grondig scannen op malware.

Vraagje, staat er in de mail waarin stond dat je telefoon/email veranderd werd geen link waarop je kan klikken als jij dit zelf niet aanvroeg? Of is dat het formulier waarover je het hebt?

Android developer & dürüm-liefhebber

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:18

BCC

^^. Andere opties:

- Social engineering: via de Google helpdesk je wachtwoord laten resetten
- Het is een wachtwoord op een heleboel andere sites ook gebruikt. Eerst wat ze doen als er een site gehacked wordt met plaintext wachtwoorden: zoek de Gmail adressen en check of het wachtwoord daar ook werkt.

Hier heb je al gekeken neem ik aan? https://support.google.co...5?hl=en&ref_topic=3382255

[ Voor 75% gewijzigd door BCC op 04-01-2016 13:21 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• kattenbeld
Wachtwoord van mijn google account gebruikte ik alleen daarvoor, voor de rest heb ik andere wachtwoorden.

Er stond inderdaad een link in de mail voor als ik dat niet had gedaan, maar toen ik daar klikte was ik al te laat want hij vroeg me om in te loggen.

• kattenbeld
Het is gewoon onmogelijk om een werknemer van google aan de telefoon te krijgen. Wat een k*tzooi.

Kan nu dus wel fluiten naar mijn contacten, foto's en bestanden.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

nassan schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:00:
Het is gewoon onmogelijk om een werknemer van google aan de telefoon te krijgen. Wat een k*tzooi.

Kan nu dus wel fluiten naar mijn contacten, foto's en bestanden.
Jij hebt er nu niks meer aan, maar is een belangrijke les voor anderen:
  • 2-factor authenticatie op belangrijke accounts, en 2 factor liefst met mobiel nummer (sms) of authenticator app;
  • Belangrijke data niet alleen online bewaren;
  • Unieke wachtwoorden op iedere site of groepen van sites;
  • Ten minste 2 e-mail adressen, paypal, bank etc niet mixen met andere soorten sites zoals facebook, dating en wazige sites.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• kattenbeld
Even een kleine update,

Op het google forum een bericht geplaatst, en een top contributer van het helpforum heeft mij een privé bericht gestuurd en gezegd dat hij gaat proberen een case te maken bij google. Lukt niet altijd maar valt te proberen zei hij.

Maar wat me nu zojuist gebeurd, ik krijg een email op mijn werk mail van mijn eigen Gmail account. Met de volgende tekst:

Ja? Wil je je email terug. €500

Vraag me echt af wat voor idioot dit is

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Wauw......kun je in de headers niet zien vanaf welk IP het verstuurd is....eens kijken of je daar iets mee kunt en aangifte doen van afpersing....en identiteitsdiefstaL (ze hebben toegang tot je mail / paypal en kunnen zich nu makkelijk voor je uitgeven).....

• kattenbeld
dit vind ik in de headers:

Received: from mail6.bemta3.messagelabs.com (195.245.230.39)
Received: from [85.158.137.35] by server-17.bemta-3.messagelabs.com id

maar geen idee of ik hier aangifte mee kan doen.
messagelabs.com lijkt een of andere cloud te zijn van symantec

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
nassan schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 00:59:
dit vind ik in de headers:

Received: from mail6.bemta3.messagelabs.com (195.245.230.39)
Received: from [85.158.137.35] by server-17.bemta-3.messagelabs.com id

maar geen idee of ik hier aangifte mee kan doen.
messagelabs.com lijkt een of andere cloud te zijn van symantec
Eh...je moet sowieso aangifte doen. Je mail is gehacked, vervolgens is je paypal gekaapt (toch) en als laatste krijg je ook nog een afpersingsmail waarin gevraagd wordt om 500 euro....

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-11 07:45
Strikt juridisch is hier geen sprake van afpersing, maar het is wel een strafbaar feit. Het valt onder artikel 284 van het Wetboek van Strafrecht:
1. Met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft:
1°. hij die een ander door geweld of enige andere feitelijkheid of door bedreiging met geweld of enige andere feitelijkheid, gericht hetzij tegen die ander hetzij tegen derden, wederrechtelijk dwingt iets te doen, niet te doen of te dulden;
2°. hij die een ander door bedreiging met smaad of smaadschrift dwingt iets te doen, niet te doen of te dulden.
2. In het geval onder 2° omschreven wordt het misdrijf niet vervolgd dan op klacht van hem tegen wie het gepleegd is.
Daarnaast zijn hier nog wel wat meer strafbare feiten aan de orde, zoals het ontoegankelijk maken van gegevens (artikel 350a Sr) en computervredebreuk. Aangifte doen lijkt me niet onverstandig.

Be yourself, no matter what they say ...

• kattenbeld
yesyesyes ik heb mijn account weer terug!

vanmorgen stond er een mail in mijn inbox met een link om het wachtwoord van mijn account te wijzigen.
meteen gedaan en natuurlijk ook direct authenticatie in twee stappen ingeschakeld.

Nu zie ik dat die gast valse musical tickets probeerde aan te bieden bij mensen. Veel mensen trappen er echter niet in en sommige zeggen dat ze een melding van marktplaats hebben gekregen dat het gaat om een oplichter.

Ook via bol.com en mediamarkt.nl heeft hij iets proberen te bestellen maar dat is ook niet gelukt. Ik zie nu wel 2 adressen die hij heeft opgegeven. Helaas te ver weg voor mij anders stond ik al aan de deur. Maar ik ga straks een langs het politiebureau om te kijken of ze er iets mee kunnen.
Ik zie namelijk ook dat hij een rekeningnummer en naam heeft doorgegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door kattenbeld op 09-01-2016 11:02 ]

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:54
Gratz met je account terug krijgen.
Betreffende het wachtwoord : heb je die telefoon op openbare wifi-netwerken gebruikt en daar op gmail ingelogd?

Op zo'n netwerk is het namelijk mogelijk een MiM-aanval te doen als je geen VPN gebruikt/niet dubbel checked of je echt op de https-site zit!

Wikipedia: Man-in-the-middle attack

• kattenbeld
Ik kan mij niet herinneren dat ik een openbaar wifi-netwerk heb gebruikt. Mijn LTE verbinding is normaal gesproken namelijk sneller en stabieler dan deze netwerken

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-10 18:27
Dat is wel vreemd allemaal. Er moet toch ergens een lek hebben gezeten.

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:54
nassan schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 11:09:
Ik kan mij niet herinneren dat ik een openbaar wifi-netwerk heb gebruikt. Mijn LTE verbinding is normaal gesproken namelijk sneller en stabieler dan deze netwerken
Als je ze ooit gebruikt hebt en erna niet uit de wifi-lijst hebt verwijderd zal je telefoon doorsnee automatisch verbinden als er een netwerk met die SSID in de buurt is

• kattenbeld
Heb in de wifi-lijst gekeken en er stond maar 1 openbaar wifinetwerk in wat ik een hele tijd geleden heb gebruikt.

Ik heb nu wel het ip-adres van de idioot, dit heb ik gevonden in de gebeurtenissen van mijn google account:

Herstel-e-mailadres gewijzigd
1 januari 2016 om 22:50
Nieuw e-mailadres:*******@gmail.com
Tijd: 1 januari, 22:50
IP-adres: ***.***.***.***

heb vandaag ook aangifte gedaan en dit allemaal doorgegeven aan de politie dus ben benieuwd of er wat gaat gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 09-01-2016 21:50 . Reden: IP adres en mailadres plaatsen is niet nodig. ]

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Heb je trouwens een 'normale' smartphone of een Chinaphone? Laatstgenoemde worden soms met malware\loggers geleverd. Of misschien had iemand even fysieke toegang tot je telefoon.

[ Voor 21% gewijzigd door Domokun op 09-01-2016 21:41 ]

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-11 09:58
Nu ik dit lees ga ik ook maar eens aan de slag om mijn belangrijkste zaken 2FA te geven. Inmiddels zijn wachtwoorden echt niet meer afdoende.

Ik hoop echt dat de politie er iets mee kan doen. Misschien is dit mannetje wel slim genoeg om zichzelf onzichtbaar te maken maar misschien ook wel niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Clifdon op 09-01-2016 22:02 ]

Always look on the bright side of life.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
nassan schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:14:
Heb in de wifi-lijst gekeken en er stond maar 1 openbaar wifinetwerk in wat ik een hele tijd geleden heb gebruikt.

Ik heb nu wel het ip-adres van de idioot, dit heb ik gevonden in de gebeurtenissen van mijn google account:

Herstel-e-mailadres gewijzigd
1 januari 2016 om 22:50
Nieuw e-mailadres:*******@gmail.com
Tijd: 1 januari, 22:50
IP-adres: ***.***.***.***

heb vandaag ook aangifte gedaan en dit allemaal doorgegeven aan de politie dus ben benieuwd of er wat gaat gebeuren.
Hoe reageerde de politie erop?

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:26
TheVMaster schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 21:50:
[...]

Hoe reageerde de politie erop?
Ik ga er vanuit zoals altijd als ze duidelijke info hebben (IP zonder proxy, NAW gegevens, etc...): meer info bij de ISP lospeuteren (logs) en een bezoekje aan de persoonlijk achter dat IP bregen..

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
SampleUser schreef op zondag 10 januari 2016 @ 00:03:
[...]

Ik ga er vanuit zoals altijd als ze duidelijke info hebben (IP zonder proxy, NAW gegevens, etc...): meer info bij de ISP lospeuteren (logs) en een bezoekje aan de persoonlijk achter dat IP bregen..
Daar ga ik ook vanuit.....maar ik ben even benieuwd of ze ook gelijk aktie nemen. Het lijkt redelijk onschuldig, maar als iemand je halve identiteit overneemt....pff...ik moet er niet aan denken.

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 21:57

miekol

erm

Niet mogelijk dat je een oude flash draaide en toevallig ergens BV een malafide advertentie voorgeschoteld hebt gekregen?

Je hoeft het niet eens aan te klikken om geïnfecteerd te worden. Heb ooit kleine demo gezien van een flash exploit en daarmee konden ze ongeveer even veel als een trojan. Ergo; een keylogger op je PC draaien...

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Gefeliciteerd in ieder geval.
Wel ernstig dat het 8 dagen moet duren voordat Google iets kan doen, dat is wel eng.

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:51
Ik lees met verbazing dit topic. Ik krijg niet het idee dat OP onverstandig is omgegaan met z'n account en wachtwoord. Zo blijkt maar weer dat 2FA toch echt nodig is en er helaas altijd boeven zijn op deze wereld.

Goed om te horen dat je je account terug hebt gekregen!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:18

BCC

TheVMaster schreef op zondag 10 januari 2016 @ 00:12:
[...]
Daar ga ik ook vanuit.....maar ik ben even benieuwd of ze ook gelijk aktie nemen. Het lijkt redelijk onschuldig, maar als iemand je halve identiteit overneemt....pff...ik moet er niet aan denken.
Gezien de beperkte bezetting van de politie en het feit dat er (gelukkig) geen schade is, denk ik dat de politie niets gaat doen helaas.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• kattenbeld
de reactie van de politie weet ik nog niet, ik heb namelijk online aangifte gedaan en het hele gebeuren uitgelegd. Ik wacht even hun reactie af.

Ik zou hierna nog altijd naar het bureau kunnen gaan om de mails e.d. te laten zien als ze er wat mee gaan doen.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
BCC schreef op zondag 10 januari 2016 @ 08:05:
[...]

Gezien de beperkte bezetting van de politie en het feit dat er (gelukkig) geen schade is, denk ik dat de politie niets gaat doen helaas.
Lijkt mij erg onwaarschijnlijk, we hebben een poging tot afpersing...identiteitsdiefstal (poging tot aankopen onder zijn naam bij MediaMarkt en Bol.com)....lijkt mij toch dat de persoon in kwestie in ieder geval wel een gesprek op het bureau verdient....dat er dan uiteindelijk geen vervolging gaat plaatsvinden is een ander verhaal.
nassan schreef op zondag 10 januari 2016 @ 10:58:
de reactie van de politie weet ik nog niet, ik heb namelijk online aangifte gedaan en het hele gebeuren uitgelegd. Ik wacht even hun reactie af.

Ik zou hierna nog altijd naar het bureau kunnen gaan om de mails e.d. te laten zien als ze er wat mee gaan doen.
Eh...had je die niet direct al meegenomen. Ik zou nog een keer naar het bureau gaan en ze aangeven dat je aanvullend bewijs hebt dat de verdacht misbruik heeft gemaakt van je identiteit...

[ Voor 32% gewijzigd door TheVMaster op 10-01-2016 12:24 ]

• kattenbeld
komende donderdag heb ik een afspraak op het politiebureau, er zal dan een "digitaal expert" bijzitten.
Ik zal al het bewijs meenemen en hoop dat ze er iets mee kunnen.
Pagina: 1