PC upgraden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3THO
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09-2023
Hallo,

Ik wil mijn huidige PC stap voor stap upgraden. Ik vraag hulp, omdat ik niet zo goed weet wat ik als eerste moet vervangen voor betere game kwaliteit. Ik speel spellen als: GTA V, Just cause 3 en vooral ARMA 3.
Mijn games zijn sinds 2 weken begonnen met laggen en ik weet vrijwel zeker dat dit door mijn HDD komt, dus die moet ik natuurlijk als eerste vervangen.

Mijn huidige Systeem is:
-NVIDIA GeForce GTX 770 4GB
-Intel Core I7-4770 3.4 GHz
-8 GB RAM
-800W voeding
-1TB HDD (moet vervangen worden, SSD?)

Ik heb elke maand een budget van zo'n 400 euro, nu dus ook. What to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-07 20:08

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Sowieso eerst inderdaad een leuke SSD erin. Ik ben persoonlijk wel erg te spreken over de Crucials. Denk dat je huidige pc zo enorm vooruit gaat met een investering van <€100 dat je voorlopig genoeg tijd hebt om te sparen voor een nieuwe GPU van de volgende generatie. Misschien nog eens een keer wat RAM erbij prikken als je het idee hebt dat je tekort komt.

[ Voor 0% gewijzigd door FooLsKi op 01-01-2016 23:47 . Reden: Wel het juiste advies geven, natuurlijk :P ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 15:42
Zou eerst je HDD dan even testen. Dat zou niet zomaar moeten gaan laggen.

Is gewoon een prima systeem. Inderdaad een SSD voor het snelle laden van sommige games. Maar dat hoort niks uit te maken met het aantal frames in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3THO
MichaelvD2203 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 23:51:
Zou eerst je HDD dan even testen. Dat zou niet zomaar moeten gaan laggen.

Is gewoon een prima systeem. Inderdaad een SSD voor het snelle laden van sommige games. Maar dat hoort niks uit te maken met het aantal frames in games.
Nog een bepaalde SSD aan te raden?
FooLsKi schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 23:42:
Sowieso eerst inderdaad een leuke SSD erin. Ik ben persoonlijk wel erg te spreken over de Crucials. Denk dat je huidige pc zo enorm vooruit gaat met een investering van <€100 dat je voorlopig genoeg tijd hebt om te sparen voor een nieuwe GPU van de volgende generatie. Misschien nog eens een keer wat RAM erbij prikken als je het idee hebt dat je tekort komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-07 20:08

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

3THO schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 23:56:
[...]

[...]

Zoals ik al zei, ik ben wel fan van de Crucial SSD's. Ik draai hier op een MX100 (120GB) en mijn andere pc op een MX200 (240/250GB). Heb ook nog een oudere 120GB M-series gehad die nu naar volle tevredenheid dienst doet in de pc van een vriend van me. Goeie bang for buck i.m.h.o.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
3THO schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 23:56:
[...]

pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB

Prima voor OS + een paar games.

Als je hhd wil testen gebruik dan even HDsentinal. Geeft je na installatie gelijk de conditie van je harde schijf. Mocht je hdd's conditie laag zijn zou ik deze vervangen voor bijvoorbeeld : pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB

Zou wel een hdd in je pc houden omdat sdd opslag gewoon nog te kostbaar is. Voor een sdd van 500 zit je toch weer op de 160 €.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3THO
MichaelvD2203 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 00:01:
[...]

Als je hhd wil testen gebruik dan even HDsentinal. Geeft je na installatie gelijk de conditie van je harde schijf. Mocht je hdd's conditie laag zijn zou ik deze vervangen voor bijvoorbeeld : pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB

Zou wel een hdd in je pc houden omdat sdd opslag gewoon nog te kostbaar is. Voor een sdd van 500 zit je toch weer op de 160 €.
Ok, total noob question hier, hoe werkt dat dan? Ik kan ze er beide gewoon inzetten? En dan mijn OS op de SSD installeren? En als ik verder toch niks moet upgraden deze maand wil ik er best 160 euro voor neertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3THO
MichaelvD2203 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 00:01:
[...]

Volgens HDsentinal is mijn HDD in prima staat... Hoe kunnen mijn games dan toch laggen? Ik heb windows al een keer helemaal opnieuw geinstalleerd, ik heb de temperatuur gecheckt die is prima, ik heb de computer van binnen helemaal schoongemaakt incl druklucht en alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
3THO schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 00:09:
[...]

Ok, total noob question hier, hoe werkt dat dan? Ik kan ze er beide gewoon inzetten? En dan mijn OS op de SSD installeren? En als ik verder toch niks moet upgraden deze maand wil ik er best 160 euro voor neertellen :)
Inderdaad je start dan op vanaf de SSD en overige bestanden gaan dan op je HDD
3THO schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 00:14:
[...]

Volgens HDsentinal is mijn HDD in prima staat... Hoe kunnen mijn games dan toch laggen? Ik heb windows al een keer helemaal opnieuw geinstalleerd, ik heb de temperatuur gecheckt die is prima, ik heb de computer van binnen helemaal schoongemaakt incl druklucht en alles...
Dan denk ik toch dat het ergens anders aan ligt. Als de games opeens niet meer goed werken. Voor de rest de juiste drivers en dat soort dingen geïnstalleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3THO
MichaelvD2203 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 00:49:
[...]

Inderdaad je start dan op vanaf de SSD en overige bestanden gaan dan op je HDD

[...]

Dan denk ik toch dat het ergens anders aan ligt. Als de games opeens niet meer goed werken. Voor de rest de juiste drivers en dat soort dingen geïnstalleerd ?
Hmm.. ik denk het wel.. al vind ik die drivers altijd kut.. ik heb de laatste video kaart drivers installed, maar lijkt het probleem niet op te lossen.. is er nog ergens een goed (gratis) programmatje dat al m'n drivers checkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
3THO schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:28:
[...]

Hmm.. ik denk het wel.. al vind ik die drivers altijd kut.. ik heb de laatste video kaart drivers installed, maar lijkt het probleem niet op te lossen.. is er nog ergens een goed (gratis) programmatje dat al m'n drivers checkt?
Makkelijkste (en vooral veiligste) gewoon via de website van de leverancier van je onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarom moet de HDD vervangen worden? Heeft die bad sectors? Kun je anders S.M.A.R.T. uitlezen? SSD bij plaatsen is namelijk logischer.

Welke voeding heb je trouwens? Wie weet is dat wel het onderdeel dat je als eerste moet vervangen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1