Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Allround ultrabook

Pagina: 1
Acties:

• Trolando
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11 10:15
Wat ga je met je laptop doen?
* Programmeren (Linux, C, C++, Python) -- goed toetsenbord is fijn, al kan ik natuurlijk voor serieuzer typwerk gewoon een extern toetsenbordje aangesluiten, zoveel zit ik nou ook weer niet in de trein te proggen...
* Gamen: WoW, Starcraft II (doe ik nu op mijn desktop maar daar wil ik op termijn vanaf)
* Surfen, films, etc.
* Dual-booten dus: Linux (waarschijnlijk Arch of Mint) en Windows
* Aansluiten op extern scherm.

Eigenlijk ter vervanging van mijn combinatie oude desktop, oude laptop.
Maar wil wel een tijdje kunnen doen met een nieuwe.
Intensiever gamen dan WoW/SC ben ik niet van plan.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe reizen (trein, vliegtuig) en ik heb een hekel aan grote laptops... (heb daar nu een oude Lenovo Thinkpad Edge 11 voor maar die begint nu wel wat traag te worden en te slechte accu enzo).

Wat is je budget?
Oh, is niet zo heel belangrijk, maar ik wil geen geld "over de balk gooien".

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Op dit moment overweeg ik de volgende opties: (maar sta open voor tips)
* Dell XPS 13 FHD/8/256 -- 1300 euro
* Dell XPS 13 QHD/touch/8/256 model) (weet niet of touch en mooier scherm en snellere processor de prijs waard zijn) -- 1600 euro
* Universiteit Twente laptopproject: Dell Latitude E5450 -- aanzienlijk goedkoper, 775 euro, maar 1600x900 resolutie ipv 1080p.
* Lenovo X260 (komt binnenkort, lijkt een X250 te worden met een paar kleine upgrades) -- fijne ervaringen met mijn huidige Lenovo Thinkpad Edge) -- maar als ik dan een i5 en 8GB en 256 GB SSD selecteer, dan is het gelijk achterlijk duur... vergeleken met de Dell XPS 13 FHD.

Iets specifieker, de E5450 vs XPS13FHD, de E5450 heeft in veel opzichten net wat mindere hardware: oudere processor, minder sterke integrated gpu, minder snel geheugen, kleinere resolutie scherm, maar wel een stuk groter en zwaarder... maar ja, de UT heeft natuurlijk wel mooie korting bedongen.

[ Voor 4% gewijzigd door Trolando op 02-01-2016 01:20 ]