Mijn udma-66 kabel is heel licht beschadigd. Bij 1 van die lijntjes of ribben of hoe je het ook wil noemen is er een klein stukje uit. Toen ik de boel aansloot werkte alles normaal. Maar nu heb ik ineens 16KB bad sectors. Kan dit hierdoor gekomen zijn? Voor de rest lijkt het alsof het niets uitmaakt.
Denk niet dat dat daardoor komt. Ik bedoel, over je ide kabel gaat elke keer andere data, dus dan zou er niet constant het zelfde stukje van je hd kapot zijn.
Verwijderd
Corrupte data tijdens een schrijfaktie. Eén keer fout geschreven blijft een fout bij het teruglezen DUS constant hetzelfde plekje...
Veel UDMA66 kabels missen een klein stukje. Waarschijnlijk bedoeld om te voorkomen dat de kabel 'verkeerd' om worden aangesloten. Alleen geen id hoe ze daar gebruik van dachten te maken, maar goed.
Zal wel gewoon een massa-adertje zijn.. En die heb je toch genoeg..
Verwijderd
ben benieuw hoe die kabel van jouw er uit ziet...ide kabels hebben op hun connectors een "nokje" dat in een uitsparing op de Mobo aansluiting past....Op donderdag 21 juni 2001 10:53 schreef noNamer het volgende:
Veel UDMA66 kabels missen een klein stukje. Waarschijnlijk bedoeld om te voorkomen dat de kabel 'verkeerd' om worden aangesloten. Alleen geen id hoe ze daar gebruik van dachten te maken, maar goed.
Vraag ik me af waarom er heel vaak 1-tje onderbroken is, dan heeft de rest van de kabel op dat ene draadje dus geen aardgeleiding en dus nutteloos. Ik ken het verschijnsel, maar vind het wel heel raar.Op donderdag 21 juni 2001 11:09 schreef Twynn het volgende:
Zal wel gewoon een massa-adertje zijn.. En die heb je toch genoeg..
Het feit dat er heel vaak 1-tje onderbroken is voor een kleine 1 a 2 mm is fabrieksmatig, geen beschadiging dus, want alle kabels met dit "probleem" hebben dat gaatje op dezelfde plaats.
Zelf heb ik overigens 2 kabels ZONDER dat gaatje er in....
Dat kleine stukje dat ontbreekt bij een van de massa aders is normaal de meeste udma 66 & 100 kabels hebben dat. Ik zie er het nut niet van in maar ja. De kabels zijn wel gevoeliger voor storing als de plastic een klein beetje beschadigd is kan het al genoeg zijn voor veel storing te krijgen. De gewone ide kabels werken nog met een beschzdigd stuk kabel (plastic weg dus)
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Pagina: 1