Toon posts:

Foto's zonder referentiebestanden in iCloud?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, kan ik foto's, waarvan het originele referentiebestand nergens meer op pijn pc en backup terug te vinden is, maar wel in mijn fotoalbum staat toch bewaren in iCloud zodat zulke foto alsnog op mijn andere apparaten beschikbaar zijn?
Groetjes, Dominique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:28

DarkSide

theres no place like ::1

Welk foto album staan ze? (ken geen mac software btw).
Maar je had een origineel bestand, bv jpg, op je HDD staan. Deze heb je in een fotoalbum gezet.
En nu is de JPG weg. Maar nog wel te zien in het fotoalbum? (waarschijnlijk dus uit een cache oid).

Als je jpg's op de HDD weg zijn ben je ze waarschijnlijk gewoon kwijt.
Je zou kunnen kijken of je met recovery software (recuva werkt op windows bv goed). nog je jpgs kunt vinden.
Anders gewoon screenshots maken vanuit het fotoalbum en die opslaan. Dit is geen hoge kwaliteit, maar nog atijd beter dan geen foto.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Begrijp ik nu goed dat je dus foto's in Photos.app hebt maar het originele bestand buiten de library hebt?
Daarmee kun je dus in Photos.app de thumbnail wel bekijken maar niet de foto in 't groot?!

Als het antwoord ja is, dan heb je wel een probleem denk ik... je kunt nog even checken door de contents van de library zichtbaar te maken en naar de masters map te gaan. Hierin worden originelen bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 11:48

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Ja, dat is mogelijk gezien alles bij Photos in een database bewaard wordt (mits je de originelen downloaden op je Mac aan hebt staan in Photos/Fotos). Het is wel even een werkje, gezien je ze allemaal moet selecteren en kopieren/plakken in je iCloud. Je kan de foto's selecteren en naar een andere map slepen, dan 'exporteert' hij ze daarheen.

Ga er ook vanuit dat dit dubbele oplagruimte kost omdat je de database al bewaard op zowel je harde schijf als iCloud, en je de losse foto's dus ook nogmaals gaat opslaan op iCloud (en dus ook op je harde schijf komen te staan).