Glasvezel internet splitten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axe1
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-02 10:57
Hallo Tweakers!

Ik heb glasvezel internet van Lijbrandt, nu overgegaan naar Telfort.
Het WLAN signaal in mijn huis is heel slecht, ik bedoel daarmee als ik een router op het glasvezelmodem aansluit heb ik of boven, of beneden een slechte draadloze ontvangst.
Ik heb al een powerline stje gekocht en aangesloten, maar met ons nog ongeaarde stroomnetwerk loopt dit ook verre van soepel.

Nu had ik het idee om vanuit het glasvezelmodem het internetsignaal te splitten, en vervolgens zowel als boven een router hierop aan te sluiten. Ik het twee Sitecom n routers.
Kan ik een switch aansluiten op het glasvezelmodem en vervolgens twee signalen naar twee routers sturen? Zoja, wat voor een switch heb ik dan nodig?

Of is het gewoon een slecht idee. Andere oplossingen voor een beter draadloos signaal zijn ook welkom, zolang het niet gaat over mijn electriciteit opnieuw aanleggen ;)

Alvast bedankt

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon een kabel naar boven en daar een accesspoint neer zetten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:23
Je router aan je glasvezelmodem laten hangen en boven een accesspoint neerzetten, gekoppeld met een gewone netwerkkabel aan je router beneden.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axe1
Tsurany schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:48:
Gewoon een kabel naar boven en daar een accesspoint neer zetten.
Vanuit het glaszelmodem loopt een kabel naar boven. Daar hangt een router aan. Aan deze router hangt nu de powerline, met een ontvanger in de huiskamer.
Een kabel terugtrekken naar beneden is geen optie.

Vanuit de meterkast een kabel naar de huiskamer trekken is relatief eenvoudig. Vandaar mijn vraag.

Cheers Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:35
Je kan dan toch gewoon de router beneden plaatsen waar het glas binnenkomt en een tweede zender aan de kabel boven?

Misschien is het handiger als je even de situatie wat duidelijker uitschetst, nu kom je namelijk ook ineens met powerline op de proppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-05 00:50
Als je het al voor elkaar zou krijgen om de glasvezel te splitsen krijg je nog steeds maar één ip-adres van je isp. Wat je wilt is gewoon een extra acces point of een betere router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, router beneden en kabel naar boven voor een accesspoint.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axe1
nooberke schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:01:
Je kan dan toch gewoon de router beneden plaatsen waar het glas binnenkomt en een tweede zender aan de kabel boven?

Misschien is het handiger als je even de situatie wat duidelijker uitschetst, nu kom je namelijk ook ineens met powerline op de proppen
De powerline stond ook al in de eerste post hoor.

Als ik een router in de meterkast zet, daar komt de glasvezel binnen, is de ontvangst beneden ook brak :|

Vandaar mijn eigenlijke vraag: kan ik een splitter of switch direct aan het glasvezelmodem hangen en vandaar naar twee routers?
Ik heb maar 1 internetuitgang op het glasvezelmodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Trek je een kabel naar de huiskamer en zet je daar een accesspoint neer? En dan wireless van je router uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 01-01-2016 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axe1
Dank voor jullie reakties!

Ik ben te onduidelijk.

Naast wireless heb ik zowel boven (printer, NAS) als beneden (Smart TV) ook bedraad nodig. Dan voldoet een wireless accespoint niet. Of zijn die dingetjes er ook met LAN poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:12
Dan pak je een router en stel je deze in als accesspoint, heb je drie extra lan poorten en een wifi ap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:35
Axe1 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:07:
[...]

De powerline stond ook al in de eerste post hoor.

Als ik een router in de meterkast zet, daar komt de glasvezel binnen, is de ontvangst beneden ook brak :|

Vandaar mijn eigenlijke vraag: kan ik een splitter of switch direct aan het glasvezelmodem hangen en vandaar naar twee routers?
Ik heb maar 1 internetuitgang op het glasvezelmodem.
Dan plaats je de Router in de meterkast en twee separate zenders boven en beneden

Voor je Router splitsen is niet de bedoeling en waarschijnlijk zelfs onmogelijk

Je zou naar zo'n kpn accespoint kunnen kijken, die heeft ook een ingebouwde switch en is een prima prijs voor zo'n goed wifi punt. Is een heel separaat topic voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axe1
Ik ga dat opzoeken.

Thanks!
Pagina: 1