snel water verwarmen voor sproei installatie wc bril

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Ik heb in het Buitenland een wc bril met sproeisysteem gekocht.
Het koude water uit de kraan waar het moet op aangesloten worden geeft een aardig schrik effect bij ons en andere gebruikers, nu wil ik dmv met de bestaande lichtschakelaar of een andere aparte schakelaar een soort van een tussen/voorzet verwarmingsblokje of zo iets, om het koude water te verwarmen naar ongeveer 38 graden.
Weet iemand een "goedkope" diy oplossing een bestaande oplossing, die alleen op stroom werkt (gas of een warm waterleiding kan in deze situatie niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:42
38 graden? Denk je dan ook aan legionella preventie?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202103

Je zoekt naar mijn idee naar een doorstromer. Zie bijv. http://www.stiebel-eltron...er/producten/doorstromer/. Kijk wel goed naar de aansluitwaarde, er worden aanzienlijke vermogens verstookt.

Bij dit soort producten speelt legionellapreventie v.z.i.w. niet, door het ontbreken van een reservoir waarin de bacterie kan gedijen.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 01-01-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 07:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Doorstromer? Nou dan heb je al een paar liter tegen je bippie hoor eer dat die warm is. Een plintboiler van 5 liter kan ook maar heeft toch een stukje leiding wat niet warmt tussen boiler en bril.

Ik denk dat het meer zaak is dat je de wc niet te koud hebt waardoor het leidingwerk afkoeld. Wat eventueel zou kunnen is een tracelint (verwarmingslint) om of tegen de leiding die op een heel laag vermogen de leiding een paar graden opwarmt. 1 die je kan instellen is het mooiste.

Een voorbeeldje
http://www.omnia-online.n...ctie-verwarmingslint.html

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet toegeven er geen praktische ervaring mee te hebben, maar over de kleine variant doorstromers (http://www.stiebel-eltron...doorstromer-elektronisch/) beweert de fabrikant dat deze instant warm water aanbieden. Blijft over het mogelijke schrikeffect van het afgekoelde restje water in de toevoerleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-06 12:27
Anoniem: 202103 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:22:
Ik moet toegeven er geen praktische ervaring mee te hebben, maar over de kleine variant doorstromers (http://www.stiebel-eltron...doorstromer-elektronisch/) beweert de fabrikant dat deze instant warm water aanbieden. Blijft over het mogelijke schrikeffect van het afgekoelde restje water in de toevoerleiding.
lol, die kleine zijn wel een heel stuk beter.
maar om nu krachtstroom op de wc aan te gaan leggen om de bips te bevochtigen met een grote doorstromer.
ik kon er wel om lachen. ;)

maar ja de kleine doorstromers?
ik weet het niet of dat gaat werken.
normaal begint een doorstromer pas te werken als de tap drempel van +/- 1,6l/min word gehaald.
(wat een kleine doet ik weet het niet. nog hoeveel liter de wc vraagt in l/min)
en dan moet eerst het water uit de leiding van de boiler naar de wc gespoeld worden met koud water en dan pas heb je warm water.
is wel uit te rekenen hoeveel liter dat is met meer gegevens.
maar ik weet ook niet hoeveel water een bips bevochtiger gebruikt :?
(ik vraag me zelfs af of ik dat wel lekker zou vinden. :?
prawana woont mij iets te ver weg om daar eens te gaan bouten. ;) )

legionella preventie is ook iets om over na te denken.
maar kan wel eens makkelijker zijn als het lijkt. ;)
(zolang je geen nevel maakt die je in ademt is het allemaal niet zo heel gevaarlijk.)

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Amerikaanse bril vervangen door een gerenommeerd Japans fabrikaat met ingebouwd warmwaterreservoir (daar heb ik als gebruiker wél ervaring mee, best wel prettig :7, voelt erg schoon; brilverwarming vond ik daarentegen maar mwàh) lijkt me misschien wel de meest praktische en uiteindelijk ook qua financiën de gunstigste oplossing.
migjes schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:46:
[...]

legionella preventie is ook iets om over na te denken.
maar kan wel eens makkelijker zijn als het lijkt. ;)
(zolang je geen nevel maakt die je in ademt is het allemaal niet zo heel gevaarlijk.)
Lol. Zolang je na het hurken voor de pot vanwege antiperistaltische darmbewegingen dat niet laat volgen door een mondspoeling uit de toiletdouche lijkt me dat inderdaad een beperkt risico. >:)

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 01-01-2016 19:01 . Reden: Schoon is lekker, brilverwarming vraagt gewenning. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Anoniem: 202103 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:50:
De Amerikaanse bril vervangen door een gerenommeerd Japans fabrikaat met ingebouwd warmwaterreservoir (daar heb ik als gebruiker wél ervaring mee, best wel prettig :7, voelt erg schoon; brilverwarming vond ik daarentegen maar mwàh) lijkt me misschien wel de meest praktische en uiteindelijk ook qua financiën de gunstigste oplossing.
Toto bedoel je, daar zou ik ook eens naar kijken. Dit soort wc brillen zijn in Japan eerder regel dan uitzondering, dus daar moet je kunnen slagen:

http://www.toto.co.jp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:03

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Er zijn in Japan wel meer merken dan Toto. Maar waarom moet het een bril uit Japan worden? In Nederland kun je die dingen ook gewoon kopen voor een normale prijs (en geen gedoe met omvormers, Japanse brillen kun je echt niet zo op onze 220v aansluiten).

Voor €270 heb je een elektrische wc-bril (verwarmde bril, verwarmd water, föhn om te drogen) bij een Nederlandse webshop. Duurder kan ook van de gerenommeerde sanitairmerken, maar die bieden qua functionaliteit niets extra's. Voor €270 lijkt het mij niet de moeite waard om met doorstroomboilers aan de slag te gaan om de nu gekochte bril iets meer comfort te geven.

Ikzelf heb deze bril al een aantal jaar naar volle tevredenheid in gebruik. Ook bij familie zijn meerdere exemplaren geïnstalleerd die perfect werken :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1