PC start niet door na installeren driver videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Winterzon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09-2023
Hallo,

Vanmorgen toen ik mijn PC wilde opstartte, startte hij niet door. Na het windows laad balkje blijft het beeld donker. Normaal zou de muis al verschijnen en gaat hij windows in. Het beeldscherm is wel gewoon actief.

Toen ik de computer in safe mode deed opstartte gaat alles goed. Ik heb de videokaart driver verwijderd en dan blijft hij ook goed opstarten (in normale modus). Zodra ik de videokaart driver installeer krijg ik bovenstaand probleem weer terug

Zelf denk ik dat het wellicht aan de voeding of aan de videokaart ligt. De voeding is al zeker 6 jaar oud en het aan en uit knopje achter is ook enige tijd defect, dus wellicht als de videokaart driver geïnstalleerd is dat hij meer stroom nodig heeft en dat niet trekt?

Ook heb ik de videokaart in ander PCI-e slot geprobeerd en verschillende drivers geïnstalleerd.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Videokaart MSI R9 270x
Geheugen: 8gb
HD: 1 TB
Voeding: Antec 500W earthswatt

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb je al eens geprobeert DDU te draaien in veilige modus en dan de driver opnieuw te instaleren?

• Winterzon
nee nog niet geprobeerd! ga ik nu gelijk doen!

• Winterzon
helaas heeft dit ook niet gewerkt. Nu als ik de driver van de videokaart installeer zegt die na het windows laad scherm "No signal detected" en springt het lampje van de monitor op standby.

Een nieuwe windows installatie heb ik al geprobeerd vanmiddag.

Zal het dan aan de voeding of videokaart liggen? of moederbord? Van het moederbord heb ik ook de driver al geupdate etc.

• Winterzon
Iemand een idee?

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wat voor kabels en poorten gebruik je? En gebruik je1 of meerdere monitoren?

DVI zou in principe moeten werken. Ik ken dit soort problemen ook wel, maar dan voornamelijk met HDMI en DP poorten.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Winterzon
1 monitor en de kabel is een vga met een dvi stekkertje eraan.
Pagina: 1