Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 16:10
Vorig jaar liep mijn Crucial M4 van 124GB vast. Na een firmware update werkte die gelukkig weer.
Echter moest ik vanaf toen elke keer de schijf in mijn boot menu handmatig opstarten.

Dit jaar van mijn werkgever een mooie bol.com bon gekregen, dus leek het me verstandig een nieuwe ssd aan te schaffen. Het is de BX100 van 500GB geworden. Vandaag windows erop gezet en jawel, ik moet wéér handmatig in de bootmenu de disk selecteren.

Tijdens opstarten toont de bios van mijn ASUS P8Z68-V PRO op het eerste scherm dat er geen schijven zijn gevonden. Daarna even het asus logo met opties om op del te drukken. Daarna het volgende scherm waarop alle schijven die aanwezig zijn, opgesomd worden samen met een cpu fan error. Vervolgens de melding dat ik op F1 moet drukken. Hier stopt het opstart proces.

Als ik op F1 druk, start de bios en zie ik gewoon mijn BX100 als primaire boot. Deze selecteer ik en windows wordt gestart. Ik kom er niet uit om de schijf gewoon volledig zonder tussen komst van mijzelf te laten booten. Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Firmware van je mobo al eens een update gegeven?
Andere kabels geprobeerd?

Lijkt me dat je de ssd wel uit kunt sluiten nu en snel bij je mobo terecht komt. Andere poort op mobo proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:01

Perkouw

Moderator General Chat
Als ik het zo lees dan is je installatie niet jofel. Je vorige SSD gecloned zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 16:10
Firmware is de laatste versie 3604.

Heb de oude M4 geformateerd en een clean install gedaan op de MX100.

De M4 zit op 2 en de MX100 op 1. Dit heb ik met verschillende kabels geswitched op verschillende poorten, maar geen resultaat. Ik heb begrepen dat ik de grijze poorten moest gebruiken.

Met Perkouw ff gechat en het blijkt door die cpu fan error te komen! Heb het voor nu in de bios uitgeschakeld en het loopt weer door. Morgen bij daglicht maar eens naar die aansluitingen kijken.
Thnx Perkouw!

[ Voor 36% gewijzigd door tienuien op 01-01-2016 18:34 ]