Geachte,
Momenteel ben ik bezig om een zoekformulier te maken voor mijn werk waar we door de openstaande orders kunnen zoeken in ms Access 2016.
Nou ben ik zo ver dat ik op de meeste data kan zoeken, zoals bestelnummer, datum en de voornaam van de klant alleen krijg ik het niet werkend om te zoeken op telefoonnummer. Ik loop al de hele dag te zoeken op het internet naar oplossingen, maar tot nu toe tevergeefs.
Hieronder een afbeelding van de query:

Ik heb ook de query zelf even hieronder genoteerd:
En de database:

De fields primairPhone en secondairPhone hebben allebei een input mask die er zo uit ziet:
!9999999999;0;_
Ik heb ook al gekeken of het helpt om de input mask te verwijderen, maar dat werkte ook niet.
Het formulier is opgebouwd uit een text box waar ik de waarde invoer, en vervolgens worden de resultaten weergeven in een list box, doormiddel van de bovenstaande query.
Weet iemand toevallig een oplossing? Mochten er nog meer dingen nodig zijn, dan hoor ik het graag.
Momenteel ben ik bezig om een zoekformulier te maken voor mijn werk waar we door de openstaande orders kunnen zoeken in ms Access 2016.
Nou ben ik zo ver dat ik op de meeste data kan zoeken, zoals bestelnummer, datum en de voornaam van de klant alleen krijg ik het niet werkend om te zoeken op telefoonnummer. Ik loop al de hele dag te zoeken op het internet naar oplossingen, maar tot nu toe tevergeefs.
Hieronder een afbeelding van de query:

Ik heb ook de query zelf even hieronder genoteerd:
code:
1
2
3
4
| SELECT DISTINCT OrderedProducts.orderID, Customers.primairPhone, Customers.secondairPhone, Orders.orderDate, Orders.Paid, Customers.firstname, Orders.orderTracking FROM (Customers INNER JOIN Orders ON Customers.customerID = Orders.cusomterID) INNER JOIN OrderedProducts ON Orders.orderID = OrderedProducts.orderID WHERE (((OrderedProducts.orderID) Like "*" & [forms]![searchOrders]![SearchCheck] & "*")) OR (((Customers.primairPhone) Like "#" & [forms]![searchOrders]![SearchCheck] & "#")) OR (((Customers.secondairPhone) Like "*" & [forms]![searchOrders]![SearchCheck] & "*")) OR (((Orders.orderDate) Like "*" & [forms]![searchOrders]![SearchCheck] & "*")) OR (((Customers.firstname) Like "*" & [forms]![searchOrders]![SearchCheck] & "*")) OR (((Orders.orderTracking)="Besteld")) OR (((Orders.orderTracking)="Nalevering")) ORDER BY Orders.orderDate; |
En de database:

De fields primairPhone en secondairPhone hebben allebei een input mask die er zo uit ziet:
!9999999999;0;_
Ik heb ook al gekeken of het helpt om de input mask te verwijderen, maar dat werkte ook niet.
Het formulier is opgebouwd uit een text box waar ik de waarde invoer, en vervolgens worden de resultaten weergeven in een list box, doormiddel van de bovenstaande query.
Weet iemand toevallig een oplossing? Mochten er nog meer dingen nodig zijn, dan hoor ik het graag.
[ Voor 30% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 01-01-2016 16:46 . Reden: De query zelf toegevoegd. ]