Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkproblemen door Xbox One

Pagina: 1
Acties:

• masterwill7
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-10-2022
Hallo,

Sinds kort heb ik een Xbox One, en nu blijkt dat deze elke keer mijn netwerk plat legt?!
Ik heb zelfs de modem en router al vervangen door een nieuwe modem + switch, maar ook hier legt hij alsnog mijn netwerk plat.
Het is heel erg vreemd, ineens hebben al de bekabelde apparaten geen internet meer, en kunnen geen IP adres meer krijgen van de modem/router...? (De Xbox One staat dan dus UIT).

Als ik de stekker van de Xbox One uit het stopcontact haal zijn direct de problemen verholpen en doet alles het weer...
Een Xbox one blijft als hij uit in in een soort van slaapstand staan waardoor hij wel kan updaten e.d., dus ik begrijp dat hij nog mb's kan binnenhalen...
Ik begrijp echter niet hoe het mogelijk is dat dat ding een heel bekabeld netwerk platlegt?

Zijn er meer mensen met deze ervaring, of zijn er mensen die weten wat het probleem zou kunnen zijn(en evt hoe ik dit kan oplossen?

Groeten William

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:34
IP conflict? :)

• masterwill7
Nou, daar dacht ik ook aan, daarom heb ik de router(in bridge mode) maar vervangen door een switch....
Mijn nieuwe modem is dus de enige die IP adressen uitdeelt?

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:39
masterwill7 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 15:46:
Nou, daar dacht ik ook aan, daarom heb ik de router(in bridge mode) maar vervangen door een switch....
Mijn nieuwe modem is dus de enige die IP adressen uitdeelt?
Welk ip krijgt de x-boks en de rest van het netwerk, of gaat hij als DHCP werken? of pakt hij het ip van de (router)gateway, dan ligt ook de boel plat, en is hij op wifi of ook bekabeld?

[ Voor 66% gewijzigd door Mel33 op 01-01-2016 16:17 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:11
Maak even een tekening van je netwerk. Met ip informatie van alle apparaten erbij en wat voor functionaliteiten de apparaten verzorgen (dhcp, dns, nat, firewall, routering e.d.).

• masterwill7
Oh ja top, dit is de situatie:
Netwerk

• masterwill7
Het is allemaal bekabeld aangelegd, dus niets via Wifi... @Craven: de DNS is allemaal automatisch ook via de router/modem, NAT Firewall etc staat gewoon op standaard automatisch....

Als aanvullende info, het werkt dus in principe prima, maar dan ineens blokt de xbox alles? Dat kan een dag duren of een paar uur, maar het gebeurd sowieso..?

De switches in de tekening zijn ook echte switches, geen routers in switch/bridge mode..

• Mel33
masterwill7 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:32:
Het is allemaal bekabeld aangelegd, dus niets via Wifi... @Craven: de DNS is allemaal automatisch ook via de router/modem, NAT Firewall etc staat gewoon op standaard automatisch....

Als aanvullende info, het werkt dus in principe prima, maar dan ineens blokt de xbox alles? Dat kan een dag duren of een paar uur, maar het gebeurd sowieso..?

De switches in de tekening zijn ook echte switches, geen routers in switch/bridge mode..
Je geeft toch net te weinig info
bijv in welke range de router dhcp ip's uitdeelt en 192.168.11.1 hmm zit alles(alle apparaten pc/telefoon enz) in de 11 of staat daar een 1 en is het een typo van jou?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• masterwill7
Hey Mell33,

De router deelt IP's uit in de 192.168.11..... range...
Alle apparaten(bekebeld en Wifi) worden dus inderdaad ergens in deze range uitgedeeld..

Uiteraard is het na een reset weer anders en wordt op volgorde een nieuwe ip toegewezen....
Ik heb nu geprobeerd om de Xbox One een vast IP adres te geven (192.168.11.200).
Tot nu toe werkt dit, maar zoals ik eerder ook heb aangegeven kan ik nog niet met 100% zekerheid zeggen of dit werkt..?
Maar mocht je tips hebben, alles wat ik kan proberen is welkom... ;)

• Mel33
masterwill7 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:16:
Hey Mell33,

De router deelt IP's uit in de 192.168.11..... range...
Alle apparaten(bekebeld en Wifi) worden dus inderdaad ergens in deze range uitgedeeld..

Uiteraard is het na een reset weer anders en wordt op volgorde een nieuwe ip toegewezen....
Ik heb nu geprobeerd om de Xbox One een vast IP adres te geven (192.168.11.200).
Tot nu toe werkt dit, maar zoals ik eerder ook heb aangegeven kan ik nog niet met 100% zekerheid zeggen of dit werkt..?
Maar mocht je tips hebben, alles wat ik kan proberen is welkom... ;)
En werkt het al goed?

• masterwill7
😩😩 nee nog steeds niet goed..... 😕 Ik snap er niks van.......

• Mel33
masterwill7 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:19:
😩😩 nee nog steeds niet goed..... 😕 Ik snap er niks van.......
Wissel de switchen eens van plek, misschien is die brak.

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-11 18:54
Als ik het goed begrijp heb je dus helemaal geen apparaat meer tussen het modem en de switches die NAT-functionaliteit biedt? Als dat zo is dan kan de DHCP server op jouw modem maar één ip-adres uitdelen (anders weet je modem niet meer voor welk apparaat internet-verkeer bedoelt is). Omdat de Xbox One altijd aanstaat (en de computers waarschijnlijk niet) eist die als eerste het ip-adres op en kunnen de andere computers geen ip-adres meer krijgen, waardoor die dus ook geen toegang tot het internet hebben.

Door de modem/router-combinatie in bridge modus te zetten heb je de NAT functionaliteit uitgeschakeld en kun je dus nog maar een apparaat op het internet aansluiten. Haal je modem dus weer van de bridge modus af of zet een router tussen het modem en de switches. Aangezien het er op het lijkt dat je niet weet hoe een computer netwerk functioneert stel ik voor dat je het eerste doet.

• masterwill7
Hey Mithrildor, bedankt voor je reactie, toch denk ik dat je het niet helemaal goed gelezen hebt... ;)

@Mell33, heb het geprobeerd, nog steeds hetzelfde probleem...! Kon ook bijna niet anders, heb natuurlijk ook alles nieuw gekocht omdat de vorige situatie hetzelfde probleem gaf... (Toen dacht ik nog dat het aan die apperatuur lag..)..
Ik weet t niet meer, ik trek nu maar gewoon de stekker eruit als het netwerk weer wordt platgelegd..! ;)
Pagina: 1