Laatste tijd heb ik vreselijk last van het probleem waarin mijn game vastloopt, ik een bericht krijg in de hoek van mijn scherm waarin staat ''beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld'' en daarna de game laat crashen. Het is erg irritant en ik wil het zo snel mogelijk verhelpen, maar ik weet niet hoe. Kan iemand mij uit de brand helpen?
Verwijderd
Eerst maar een beginnen met eigen onderzoek. Wat heb je zelf al gevonden/gedaan? Wat zijn je specs en bij welke ganes is het zo? Hoelang heb je het al enz. enz.
Enorm veel last van gehad van hetzelfde probleem toen ik er nog een losse GT9500 in had zitten. Ben dan overgegaan op de IGP van met APU (ik game toch niet), fresh install van windows, en tot hiertoe de melding nooit meer gezien...
Ik heb geprobeerd mijn systeem te herstellen, al heeft dat niet heel veel geholpen. Denk ik, specificaties zijn Videokaart: Nvidia GeForce 820m
Processor: Intel Core i5-4210U CPU 1.70GHz
Ik heb het tot nu toe alleen op ROBLOX games.
ROBLOX.. ahhh vroegerVerwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 15:19:
Ik heb geprobeerd mijn systeem te herstellen, al heeft dat niet heel veel geholpen. Denk ik, specificaties zijn Videokaart: Nvidia GeForce 820m
Begin met het opnieuw installeren van de drivers. Besef daarna dat je op het elektronicaforum zit en dat dit enigszins off-topic is (betekent niet dat we je niet willen helpen).
[ Voor 3% gewijzigd door WK100 op 01-01-2016 16:47 ]
Ja, ik ben nogal nieuw op tweakers. Dus wist ik niet al te zeker op welke topic ik dit zou horen te plaatsen. Mijn excuses voor dat. Maar ik zal die optie nu meteen proberen, dankjewel.
ROBLOX is geen flash game en mijn adobe flash is up-to-date, dus dat is het niet.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2016 17:52 ]
Bij mij is het opgedoken na de eerste "grote" Windows 10 update... op deze pagina vind je een aantal tips... zelf heb ik er al een aantal geprobeerd, maar zonder succes.
Ik denk nog steeds dat het iets met die/een update te maken heeft, omdat ik het probleem zowel op mijn Surface Pro 3 kreeg als op mijn desktop pc.
Ik denk nog steeds dat het iets met die/een update te maken heeft, omdat ik het probleem zowel op mijn Surface Pro 3 kreeg als op mijn desktop pc.
Hmm, ik heb wel een ander idee. Maar om dit zomaar te doen lijkt me stom gezien dat ik niet zo'n computer expert ben. Dit idee houd in: Er staat dat mijn intel beeldschermstuurprogramma crasht, terwijl ik ook nog Nvidia heb. Betekent dit dan dat de intel driver die ik heb overbodig is? En dus kan worden verwijderd? Als dat de oplossing is is deze ''zaak'' meteen afgehandeld en verholpen.
Wat je zou kunnen proberen indien mogelijk is in het BIOS de instelling die de videokaart kiest omzetten op GT820M-only.
Die optie staat er nergens WK100, ik snap hoe ik in de BIOS kan komen en heb ook wel even gekeken. Maar ik kan nergens ''GT820M-only'' instellen. En nu dan?
Verwijderd
Ga eens naar bureaublad en daar rechterklik en iets met nvidia. Daar een beetje puzzelen. Als t niet lukt, DM maar even dan help ik je morgen sinds ik morgen een soortgelijke laptop beschikbaar heb(gtx 840m)
Wat bij mij voorlopig lijkt te helpen is de TdrDelay-truuc (stond ook op die tips-pagina)
Wel opletten: afhankelijk van een 32- of 64-bit pc moet je REG_DWORD, resp. REG_QWORD, kiezen.
Wel opletten: afhankelijk van een 32- of 64-bit pc moet je REG_DWORD, resp. REG_QWORD, kiezen.
Het probleem is eindelijk verholpen, hartstikke bedankt edeboeck voor die oplossing! En natuurlijk de rest ook voor het helpen! Blij dat het zo geregeld is, mooi!
Fijn dat het opgelost is... pas je nog even de titel aan met [SOLVED] ? (je weet wel:future reference...
)
Ik doe alvast mijn duit in het zakje met nog even de oplossing hier rechtstreeks te posten:
Ik doe alvast mijn duit in het zakje met nog even de oplossing hier rechtstreeks te posten:
- regedit
- HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers
- Maak nieuwe value met naam TdrDelay van type:
- 32-bit systeem: DWORD (32-bit)
- 64-bit systeem: QWORD (64-bit)
- Als waarde begin je met 8... in de meeste gevallen lost dat het probleem op... is dat niet het geval: verhoog dan telkens met 8... opgelet: je zit in hex! Van 8 dus naar 10, dan 18, 20, etc...
code:
Opgelet: dit is de versie voor 64-bit systeem!
1
2
3
| Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers] "TdrDelay"=hex(b):08,00,00,00,00,00,00,00 |
[ Voor 78% gewijzigd door edeboeck op 02-01-2016 00:18 . Reden: eigenlijke oplossing toegevoegd ]
Ook al is het al solved, toch maar moved, hoort hier niet.
Ik heb al jaren ervaring
met experimenten met o.a. die TdrDelay waardes en beruchte melding "Display driver stopped responding and has recovered". Op diverse PC's, met diverse versies van OSen. (32- en 64bits)
Zowel met NVIDIA als met AMD GraKa's.
Naar mijn idee heeft het eerder te maken met complexe probleempjes met de diverse driverversies en al het andere spul op en in je computer.
Want soms werkt een driverversie weer enkele weken prima, dan komt er weer eens een update en je denkt, laat ik die maar installeren, want die lost weer andere problemen op. En dan komt de "Display driver stopped responding and has recovered" weer terug.
Volgens mij is het geen bug meer, maar gewoon een feature van een GraKa driver.
Kun je nagaan, ik game niet eens met mijn computers...
Er zijn tig oplossingen te vinden op het wereld wijde web; maar een ECHTE afdoende oplossing heb ik nog nooit gevonden.
Zowel met NVIDIA als met AMD GraKa's.
Naar mijn idee heeft het eerder te maken met complexe probleempjes met de diverse driverversies en al het andere spul op en in je computer.
Want soms werkt een driverversie weer enkele weken prima, dan komt er weer eens een update en je denkt, laat ik die maar installeren, want die lost weer andere problemen op. En dan komt de "Display driver stopped responding and has recovered" weer terug.
Volgens mij is het geen bug meer, maar gewoon een feature van een GraKa driver.
Er zijn tig oplossingen te vinden op het wereld wijde web; maar een ECHTE afdoende oplossing heb ik nog nooit gevonden.
Verwijderd
Ik heb dit probleem ook gehad. Uiteindelijk bleek de boosdoener brak intern geheugen. Dit heb ik vervangen en de melding nooit meer gezien.
Pagina: 1