Dell E5570 schijfopties

Pagina: 1
Acties:

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:53
Een aantal dagen terug heb ik een nieuwe Dell Latitude E5570 besteld in combinatie met een 256Gb M.2 sata drive.

Nu ben ik niet thuis in het M.2 stuk met de verschillende versies (had me in moeten lezen maar dat is nu te laat...)

Ik had de gedachte een extra SSD te plaatsen wanneer ik de laptop binnen heb maar nu zie ik in de partlist dat er een bracket gebruikt wordt om de drive te plaatsen, dus weg 2.5' slot.

Nu zat ik even te kijken naar deze config.

Hier hebben ze meer opties en ook een M2 PCIe optie.
Nu kan ik op het web nog geen opengewerkte E5570 vinden, maar zou ik geluk hebben en dan een 2e M2 met PCIe kunnen plaatsen?

Zijn er reeds Tweakers met dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-12-2024
Hey

Ik ben met precies hetzelfde probleem bezig. Ik denk dat het anders zit. Er is geen optie voor de grotere accu met de mechanische hdd. Dus er is zeker wel een andere fysieke plek voor een hdd dan voor een m.2 ssd.

Dat is ook logisch omdat een m.2 ssd veel kleiner is dan een 2,5 inch drive. Het gekke is alleen dat er geen optie is om zowel een ssd als een hdd te plaatsen.

Dat leid tot 3 configuraties die ze verkopen.
1: met een grote accu en een m.2 ssd
2: met een 2.5 inch slot naast de accu en dus geen grote accu
3: met een kleine accu en een m.2 ssd.

optie 3 is totaal niet logisch, want wat komt er dan in de plek van de 2.5 inch hdd. Er wordt geen bracket gebruikt lijkt me want de grote accu optie is nog wel mogelijk met de sata m2 ssd optie.

Ik vind het een rare constructie en typisch Dell, zo min mogelijk info en dat moet je zelf maar uitzoeken als je het al gekocht hebt.

Dit wordt dus weer wachten op forum posts en reviews voor dat ik dit ding kan kopen, ik wil hem alleen als er een m.2 pci 4x slot en een 2.5 inch slot in zit.

Denk niet dat er foto's zijn van een open E5570, hij is immers geheel nieuw

Edit: de owners manual van de E5570 staan wat foto's hoewel het meeste grijs gemaakt is om het onderwerp te highlighten is er wel te zien dat er zowel een m.2 als een 2.5 inch hdd in zitten.

http://topics-cdn.dell.co...wner's%20Manual_en-us.pdf
pagina 7 in het grijze gedeelte links naast de accu

[ Voor 12% gewijzigd door Flaat op 01-01-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
Een grote accu heb ik iet gezien.
In de partlist van mij config die ik doorgestuurd heb gekregen wordt er een bracket gebruikt om een m2 ssd in de 2.5' bay te plaatsen.

Thx voor de link, die had ik nog niet gevonden.
Volgens mij is het een of of geval.
Pagina 7 zie je bij de hdd caddy (ingezoomde stuk) links de PICe connector.
Die zie je op pagina 11 weer terug boven "Installing the optional PCIe SSD" en pagina 12.
Alleen lijkt het erop dat als je die plaats de 2.5' geblokkeerd wordt en dus niet gebruikt kan worden...

Wordt een verrassing ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
Inmiddels de laptop binnen. Gelijk open gemaakt om te kijken of ik er een extra M.2 SSD op pcie erbij kan prikken.
Tot mijn verbazing zit de geleverde ssd al op dit slot, daar waar op de partslist een 2.5" bracket staat zit deze er niet in en is het dus een beetje balen.

Daarnaast gelijk de backplate licht beschadigd.
Met loshalen een klein kiertje maken om los te klikken, vervolgens gelijk een barstje in het plastic, verrekte dun aan die kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-04 00:13

Kris2904

found his match in SoaD

Maar begrijp ik het goed dat als je nog een bijbehorende 2,5 inch bracket kunt bemachtigen, je er dus nog een 2,5 inch schijf bij in kunt plaatsen?

Was getekend, enz. | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
Dat hoop ik wel, weet niet of het fysiek gaat passen gezien ze over elkaar heen liggen.
Daarnaast moet ik ook een kabel hebben om de extra disk aan te kunnen sluiten op het moederbord.
Heb op de website van dell nog geen bracket kunnen vinden.

• M.Koers
2.5" drive erbij naast gaat niet passen, Deze zit de M.2 driver fysiek in de weg.
Wellicht met een M.2 of mSata drive dat je het passend kan maken.
Echter kosten een kabel en de bracket 72,50 euro bij Dell dus dat laat ik voor wat het is.
Inmiddels de 256Gb M.2 drive vervangen door de Samsung 950 Pro M.2 met NVME support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

En, bevalt de E5770? Is het Full HD scherm mooi en maakt de fan niet teveel geluid?

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 02-03-2016 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
Anoniem: 426269 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:52:
En, bevalt de E5770? Is het Full HD scherm mooi en maakt de fan niet teveel geluid?
Sorry had niet de pop-up gezien dat er gereageerd was.

Ja de laptop bevalt.
Inmiddels een Samsung 950 Pro 512Gb M.2 drive erin zitten met NVME support.
In combinatie met 32Gb ram kan je hier een best lab op draaien.

Wel last van coil whine helaas, maar het valt me niet meer op.
Enkel is stille ruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

M.Koers schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:52:
[...]
Sorry had niet de pop-up gezien dat er gereageerd was.

Ja de laptop bevalt.
Inmiddels een Samsung 950 Pro 512Gb M.2 drive erin zitten met NVME support.
In combinatie met 32Gb ram kan je hier een best lab op draaien.

Wel last van coil whine helaas, maar het valt me niet meer op.
Enkel is stille ruimtes.
No worries, je bent er nu toch? :)

Het was dus wel een OF OF verhaal, begrijp ik? Dus eigenlijk maar plek voor totaal 1 SSD terwijl er een 2,5" plek was (die wordt ingenomen door je Samsung M2 SSD die de oorspronkelijke SSD verving) en op de overige M2 sloten kan je geen SSD aansluiten?

Ja, de fan van de Dell 7450 van mijn vriendin maakt vaak ook een irritant schril hoog geluid, ik vermoed ook dat dat in combinatie met coil wine is. Da's wel jammer. Maar ze heeft bijna wel altijd de muziek aan dus zelf merkt ze het niet zo. :)

Zit er trouwens een Thunderbolt 3 aansluiting op jouw E5570? Op de Dell website zie ik op http://www.dell.com/nl/be..._id=latitude-e5570-laptop in de specs staan ' Thunderbolt 3 (vanaf winter 2016)', en die is wat mij betreft al geweest, of zullen ze hiermee 'eind 2016' bedoelen? Ik ben namelijk zelf ook nog geinteresseerd maar wil er het liefst zonder dock wel een grote externe monitor (4k @ 60Hz) op aan kunnen sluiten. Wel een leuke korting trouwens, op die E5570 van € 1029,- namelijk € 554,-. :)

Maar zelf zou ik dan misschien beter deze http://www.dell.com/nl/be..._id=latitude-e5570-laptop kunnen nemen, en dan gewoon in plaats van de harddisk een normale SSD erin zetten. Scheelt 180 euro excl. BTW oftewel 217 euro incl. BTW. En als het voor de accu-grootte toch niet uitmaakt...

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 16-03-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
Het M.2 slot zit onderin de hoek en als die erin it pas een full 2.5' disk niet meer.
Maar ik zoek een tray en hdd cable todat ik er met een adapter een 2e M.2 in kan zetten via sata.
Zorgen dat ze onder elkaar doorsteken.

Coil whine heb ik wel maar de fan hoor ik enkel als die echt 100% blaast.
Geen thunderbold hier,enkel HDMI, 3x USB, sdcard en smartcard.

Misschien via het dock maar die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 11:18
Is hier ooit nog een vervolg op gekomen? Ik heb inmiddels ook een e5570 en zit te kijken of er een tweede ssd in zou kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hawkeyenl9393 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:06:
Is hier ooit nog een vervolg op gekomen? Ik heb inmiddels ook een e5570 en zit te kijken of er een tweede ssd in zou kunnen...
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, ik heb een 5570 met een normale HDD en dus geen SSD.

het M.2 slot zit er wel in, dus ik heb op ebay een M.2 bracket gekocht, (Dell partnr. X3YR8)
zodra die binnen is gaat er een evo 960 opgeschroeft worden, maar een 2e schijf zou fijn zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfschmitt
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-01-2024
Wij hebben op ons werk ook Dell E5570's maar allemaal met een hdd. We zouden deze willen vervangen door een SSD, maar weten niet onmiddellijk welke we daarvoor nodig hebben:

Het zou tussen de volgende twee opties gaan:
- https://www.amazon.de/Sam...1&keywords=evo%2B850&th=1
- https://www.amazon.de/Sam...=1-2&keywords=evo+850+m.2

Welke past hierin?

Daarnaast hebben we ook nog eens 4gb ram die we willen upgraden naar 8gb. Enige aanraders hiervoor? De laptop gebruiken we vooral voor word / excel (financiële modellen) / powerpoint

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
wolfschmitt schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:11:
Wij hebben op ons werk ook Dell E5570's maar allemaal met een hdd. We zouden deze willen vervangen door een SSD, maar weten niet onmiddellijk welke we daarvoor nodig hebben:

Het zou tussen de volgende twee opties gaan:
- https://www.amazon.de/Sam...1&keywords=evo%2B850&th=1
- https://www.amazon.de/Sam...=1-2&keywords=evo+850+m.2

Welke past hierin?

Daarnaast hebben we ook nog eens 4gb ram die we willen upgraden naar 8gb. Enige aanraders hiervoor? De laptop gebruiken we vooral voor word / excel (financiële modellen) / powerpoint

Thanks!
Ik heb hier net een E5570 binnen gekregen en de M.2 Sata (volgens mij is het slot wel voor de PCI-e X4 versie maar nog niet getest) versie gaat goed maar let op, je kan niet zomaar bevestigen en je moet een bracket hebben want anders slingert het letterlijk los want er is geen montageschroef aanwezig. Als er nu gewoon een SATA HDD aanwezig is kan je een 7 mm SATA SSD schijf het makkelijkste plaatsen. Zo niet dan moet je M.2 gaan gebruiken.
Het geheugen is DDR4 2133 MHz en er zijn twee sloten aanwezig dus genoeg plek om te upgraden als er één 4 Gb module aanwezig is.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1