Help een leek met het kiezen van een laptop

Pagina: 1
Acties:

• Ressivener
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-03-2021
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en wil nu wel eens wat krachtigers onder mijn vingers hebben. Heb voor het gemak onderstaande vragen maar gewoon ingevuld!

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil hem vooral gebruiken voor films en 'licht' gamewerk (denk aan Star Wars: The Old Republic, hoeft absoluut niet op ulta maar medium á high en dan smooth lopen zou leuk zijn.

Wat is je budget?
Max. 900

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Waarschijnlijk niet, zal vooral thuis gebruikt worden. Maar heb geen plek voor een PC en wil toch wel mobiel zijn mocht het nodig zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb vooral naar Asus en MSi zitten kijken. Asus heeft erg veel dus is vrij onoverzichtelijk voor mij. Van MSi is alleen het instapmodel van 899 een optie, maar die ziet er wel redelijk goed uit.

Alle hulp word heel erg gewaardeerd.

Groeten,

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Je noemt twee merken, maar wat heb je zelf al gevonden? In de Pricewatch op Tweakers kan je mooi zoeken en de keuze wat meer aanscherpen.

Je noemt bijvoorbeeld geen voorkeur voor een schermresolutie. Heb je graag full HD of ben je blij met 720p resolutie? Liever een SSD, of mag een gewone harde schijf ook?

Ik heb zelf een beetje lopen spelen met de Pricewatch voor je en dit gevonden: pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-ak030nd

Deze HP Pavilion heeft een 15,6 inch IPS scherm, full HD resolutie. De processor is van de nieuwste generatie Core i5 6300HQ en het is dus een volwaardig exemplaar, geen ULV. Je hebt 8Gb geheugen en een Nvidia GTX 950M videokaart. Voor opslag heb je een 1Tb harde schijf. Al met al denk ik een nette laptop waarop je Star Wars The Old Republic goed moet kunnen spelen.

Edit: Je zou ook deze Medion Erazer kunnen overwegen: pricewatch: Medion Erazer P6661 (30019794)

Die heeft wel een ULV Core i5 maar als bonus een SSD en een gewone HDD.

De HP kan iets boven je budget uitvallen, maar is denk ik nog steeds het overwegen waard.

[ Voor 16% gewijzigd door CMD-Snake op 02-01-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ressivener
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-03-2021
@CMD-Snake

Bedankt voor je reactie. Ik heb de pricewatch ook uitvoerig bekeken maar op een gegeven moment zie ik door de bomen het bos niet meer. :) Ik had inderdaad wel wat uitvoeriger kunnen beschrijven wat ik zoek, maar ik ben in principe niet zo moeilijk, vandaar dat ik alleen de essentiele info gegeven heb.

Die HP is al eens voorbij gekomen bij me en ik zie dat hij bij MeGekko nu 895, wat volgens mij toch wel een heel goede prijs is. Hij ziet er ook strak uit.

Ik ga die in de gaten houden, bedankt!