Advies 40-43" budget smarttv met recording/timeshift

Pagina: 1
Acties:

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:53
Hi allen, ik word een beetje gek en zou dus graag wat advies/feedback krijgen... Punt is namelijk dat ik mijn oude 37LG7000 ga vervangen... Altijd prima dienst gedaan en bevallen, maar tijd voor wat nieuws (zuiniger, dunne randen, etc).

Wat zoek ik:
  • Formaat het liefst een 42 of 43, maar evt 40, inch. Dit past nog op t meubel en icm onze kijk-afstand (~2.5m). Om die reden is FullHD dan ook prima.
  • SmartTV: Ik gebruik nu een mediacenter voor bijna alleen maar netflix, youtube of muziek (en dat zelfs amper) en af en toe iets op internet opzoeken. Als ik mijn mediacenter (volledige pc) kwijt kan raken is dat fijn.
  • (Relatief) lage inputlag. Ik speel niet vaak een spel, maar zou evt mijn pctje er aan willen hangen als ik af en toe wat wil spelen, zoals RockSmith...
  • Opname/timeshift mogelijkheden. Ik heb nu een Humax 5200c, maar kijk niet heel vaak tv meer. Zou ook dit kastje graag zien verdwijnen, maar voor die keren dat ik kijk is het fijn als ik even kan pauzeren of af en toe toch wat kan opnemen.
  • Budget van tussen de 500 en 700 euro op dit moment
Wat heb ik zo'n beetje bekeken (en gekocht):
  • LG 43UF640V: Leek me een mooi model, zag op tweakers timeshift/recording staan. Na bestellen bleek dit helaas niet zo te zijn... Foutje, terugsturen dan maar.
  • LG 43UF690V: Eigenlijk bovenstaande versie MET timeshift/recording. Alleen, er zit 1 usb aansluting op (was me bekend, maar via een hub werkte toetsenbord+harddisk prima op de 640v qua kijken/lezen). Als ik daar een hubje aanhang met zowel een toetsenbord als 2.5" externe hd (of usb stick) kan ik idd prima van de hd films kijken, etc, alleen opnemen gaat niet. (Please connect external usb device). De HD direct aan de tv geeft geen probleem (maar dan kan ik geen toetsenbord gebruiken, toch wel handig icm netflix, youtube, internet). Ook een powered hub of powered hd helpt niet... Verschillende hubs geprobeerd... Deze heb ik nu nog, maar wil ik dan toch ook maar retourneren helaas.
Dus, wat is er nog meer?
  • Sony 43W755C/43W805C: Android SmartTV, had veel last van bugs en issues maar de meeste lijken met de laatste FW update verholpen. Alleen nog geen timeshift/recording (aangekondigd dat ze dit voor maart 2016 willen implementeren, maar blijkbaar worden er al sinds een half jaar geleden beloftes gemaakt. Voor nu zou ik mijn humax kunnen blijven gebruiken, maar het is wel hopen dat het alsnog wordt geimplementeerd. Input lag schijnt redelijk, scherm is niet iedereen even enthousiast over dus dan hopen op een goed model. 3D boeit me niet, maar qua prijs scheelt het niks...
  • Samsung UE43J5600AW/Samsung UE43J5500AW: Tizen OS, lijkt over het algemeen prima te voldoen maar grootste punt... 50hz scherm en geen denderende kijkhoeken.
  • Samsung UE40JU6000W: Kijkhoeken, 40", 50hz? (Coolblue vermeldt wel weer 100hz)
  • Samsung UE43JU6000K: Kijkhoeken, geen denderende input lag... Onnodige ultrahd.
  • Panasonic CX700: Geen recording/timeshift..
  • LG 43LF630V: Over het algemeen prima, goede kijkhoeken en zat inputs. Maar duidelijk erg slechte inputlag
Dus... Er is met allemaal wel iets. Op dit moment neig ik naar de Sony... Maar dat blijft een beetje een gok. Wordt timeshift/recording geimplementeerd? Blijft android stabiel en werkbaar? Aan de andere kant misschien juist wel het meest futureproof (lees over samsung tvs die na een jaar of anderhalf niet meer geupdate worden, waarmee je smart functies toch nogal verminderen ineens).

Heb overigens ook een chromecast, maar again, ik wil gewoon zo min mogelijk apparaten nu.

Kan iemand nog tips geven, is 50hz echt een no go? Hoe erg zijn die kijkhoeken in de praktijk (zou ik nog voor langs de winkels kunnen, maar die moeten maar net de betreffende modellen op voorraad hebben en draaien)... We zitten in principe recht voor de tv, maar er is wel eens iemand op bezoek, etc.

Tips, afraders, ervaringen, etc... Het is allemaal zeer welkom, want het draait me nu allemaal een beetje voor mn ogen ;)

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 11:17
De Sony en de Panasonic zijn de enige modellen met een 100hz paneel, de rest hebben allen een 50hz paneel. Een televisie met een 100hz paneel zal bewegende beelden een stuk scherper weergeven dan een 50hz televisie, dus een 100hz paneel is zeker aan te raden.

De Panasonic kan overigens wel afleveringen opnemen, timeshift weet ik niet zeker, zou je even in het Panasonic topic kunnen vragen. De Sony heeft er inderdaad geen ondersteuning voor, hoewel het al een tijd lang op de planning staat. Persoonlijk vraag il mij af of ze dit keer wel hun deadline gaan halen, maar dat is koffiedik kijken. Ik zou persoonlijk voor de Panasonic gaan, niet voor het UHD, wat onzin is op die afstand, maar vanwege het feit dat opnemen nu al wordt ondersteund, hij beter werkt met CI+ kaarten en hij betere responstijden heeft (input lag is dan weer gelijk aan de Sony). De fullHD variant (CS630) valt af omdat deze niet kan opnemen.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:53
Thanks voor je reactie! Had gemist dat de LG ook een 50hz panel was... ugh.

Zie idd dat de CX700 wel kan opnemen ja, niet pauzeren helaas (dat weegt denk ik misschien nog zwaarder voor me). Iig iets meer een optie dan ik in eerste instantie dacht ;)

Die sony lees ik zeer goede maar ook zeer matige dingen over, maar wat je zegt... Blijft een gok...