• MDHEsdijk
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-04 17:09
Sinds een tijdje heb ik bovengenoemde receiver in gebruik.
Ik heb intern wat apparatuur verplaatst en het lukt me niet meer om Netradio af te spelen en ook de Favorieten zijn onbereikbaar geworden. Ik heb de voor mij als 77-jarige toch wel wat gecompliceerde gebruiksaanwijzing doorgespit, maar vind geen oplossing.
De melding die ik met iControl AV 5 op mijn smartphone krijg is: server losgekoppeld.
Wie weet raad?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je de netwerkkabel er wel in zitten? Of doe je eea draadloos?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Alles zit er keurig in; wordt herkend door router; maar nieuw probleem ik kom met de iControl AV5 op de telefoon ook niet meer "binnen". Error B57113, maar de telefoon geeft wel correct webadres, mac-nr e.d. weer! Raadselachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:25
Heb je de initial setup van de Pioneer (of alleen netwerk-setup) als eens doorlopen? Gewoon de receiver weer opnieuw naar het netwerk laten zoeken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En zit je met beide apparaten wel op het zelfde (draadloze) netwerk gekoppeld :?
Open deur maar ik trap hem toch maar in :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Voor beide bovengenoemde reacties het volgende:
De setup heb ik herhaaldelijk doorlopen, steeds ook na steeds de spanning van de apparatuur afgehaald te hebben..
En: ja alles zit op hetzelfde (bedrade) netwerk.
Maar misschien maak ik steeds eenzelfde fout. Verbonden zijn settopbox, tv, blueray-speler en versterker.
Misschien is dat voor mij te gecompliceerd, al volg ik de diverse gebruiksaanwijzingen.
TV is van Panasonic, evenals de blueray-speler en de versterker dus van Pioneer. De settopbox is van provider Fiber.
In ieder geval: dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:11

talin

ES-MA

als deze in een netwerk hangt heeft deze wellicht dan een web page waar je op kan inloggen?
dus ip adres van apparaat invoeren in browser op pc en kijken of er daar e.e.a. in te stellen valt?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Ik heb de ethernetkabels van settopbox, versterker, t.v. en blue-rayspeler nu op een aparte switch verbonden met één poort van de router. Voorheen kon ik de versterker nog bereiken via zijn webadres en er instellingen doen, maar dat lukt nu ook niet meer. Steeds val ik een stapje terug. Eerst kon ik de versterker nog bereiken met de iControl AV5, al kon ik de netradio niet ontvangen omdat de server heette te zijn losgekoppeld, maar nu bereik ik ook via de iControlAV5 de versterker niet meer...
Ik ben benieuwd of hier nog iemand raad mee weet, ik helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:21
Die app is een beetje nukkig (ook soms last van met mijn VSX-923). Zo te lezen is het IP-adres wel bekend, deze kun je ook op de iControlAV5 app handmatig instellen.

Wat bij mij wel werkt bij het opstarten van de app met de fout:
1. "Kies product" klikken
2. Als het goed is staat je versterker in beeld of met wat vraagtekens onder IP-adres. Klik op het pijltje binnen het rondje aan de rechterkant "(>)"
3. Je zou nu het IP adres in moeten kunnen vullen, doe dit
4. BELANGRIJK! Zorg dat de cursor in het laatste van de 4 IP adres vakjes blijft. Druk dan op enter of het vinkje (in Android) van je toetsenbord. Anders heb ik ook dat het probleem dat de instellingen niet worden overgenomen.

Verder kun je ook op de versterker zelf (mits aangesloten op de TV) via de settings inzien wat het IP-adres is. Via de computer zou je het ook kunnen testen met telnet protocol (voor Windows zul je het programma Putty moeten downloaden). Verbinden met hetzelfde IP-adres en het poortnummer is 8102.

En ja, via telnet kun je ook allemaal commando's naar het ding toesturen als je het wil 8)
http://raymondjulin.com/2...vsx-receiver-over-telnet/

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 04-01-2016 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Dank voor het meedenken!
Ik heb de instructie gevolgd, zonder veel hoop trouwens, want ik heb dat al heel veel malen gedaan...
Voorheen verschenen dan nog wel eens de gegevens van de versterker, maar nu alleen nog vraagtekens.
En de melding: errorcode B47116.
Ik kon de versterker ook nog altijd bereiken via zijn webadres, maar ook dat lukt nu niet meer...
Ik ga nu Putty downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

als je dat ding in je netwerk al niet kan benaderen dan kan je telnetten wat je wil maar zal er weinig gebeuren.
volgens mij zit er ergens een subnet niet goed of 2 netwerken door elkaar.
aangezien het eerst wel werkte.

denk dat er een draadloos netwerk en een bedraad netwerk niet op zelfde range zitten.
kan je je pc eens aansluiten ( bedraad ) op dezelfde switch als waar de versterker zit, kan je dan het ip adres van de versterker pingen?
( m.a.w. kan je dan de webpagina van die versterker wel weer openen? )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Ik heb geprobeerd mijn pc kabel te verplaatsen, de kabel is lang, maar zit onder de vloer, ik haalde het niet.
Dus, deze gepensioneerde (een voordeel bij dit soort "grappen") knutselt verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:21
Schoot me net ook nog te binnen: zorg dat de versterker wel aan staat. Neem aan dat je dat al had, maar toch. Er is een optie om verbinding ook actief te houden wanneer deze in stand-by staat, maar die moet wel expliciet aangezet worden.

Ik neem aan dat je het IP adres van de versterker afleest?

En verder, alles goed ingesteld qua netwerk? DHCP enzo goed? Zijn er nog andere apparaten aangesloten en werken die wel (als in, die kunnen wel het net op)?

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 04-01-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Er "rammelt" wat aan de instellingen of er is een kabel niet juist aangesloten of misschien zelfs is een kabel beschadigd. Ik ga morgen alles opnieuw aansluiten en doormeten en doe verslag van het resultaat, ook als dat niet positief is.
Ik had overigens wel steeds alles aan staan als ik probeerde de boel aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Ik heb nu alle aansluitingen op de router (Fritz!Box 7360) gecontroleerd en ook alle HTML-verbindingen tussen settopbox, tv, versterker en blueray-speler. Storingen in het netwerk, o.a. met de telefoon zijn verdwenen. De versterker is nu weer bereikbaar met de i-Control AV5, maar de melding blijft:
server losgekoppeld.
Dus eigenlijk: wat moet ik doen om de server weer aangekoppeld te krijgen. Ik heb geen idee. Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:41
Je geeft aan dat er meerdere storingen zijn? Dus het probleem zit zich niet meer enkel in je receiver als ik het zo lees? Kan het niet zijn dat er sprake is van een IP conflict? Dus, dat één van je apparaten een zelfde IP probeert te krijgen waardoor het geheel niet meer werkt.

Ik zou in dit geval alle apparatuur, inclusief WiFi apparaten even uitzetten, vervolgens de modem/router opnieuw opstarten en vervolgens alles één voor één weer aan zetten. Let wel, echt alle apparatuur volledig stroomloos maken wat verbinding kan maken met het internet.

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Nee, alle storingen zijn opgeheven. Het is, volgens mij, niet meer iets van het netwerk of de onderlinge verbinding tussen de verschillende toestellen. Een IP-conflict is er volgens mij ook niet. Ik heb het idee dat de i-Control AV5 nogal kwetsbaar is, maar het is toch volgens mij meer iets van een niet goed begrijpen van mij hoe ik de server (wat dat in dit verband ook moge zijn) weer zijn werk laat doen waardoor ik via de receiver/versterker (o.a) Netradio-programma's kan vastleggen en weer oproepen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

is het mogelijk om de app te verwijderen en deze eens opnieuw te installeren?
wellicht dat er ergens iets in een cache staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Ja, ook dat heb ik al verscheidene keren gedaan en blijkt het niet op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 726649

Ik heb sinds vandaag het zelfde probleem, omdat ik ben gaan zoeken voor een oplossing kwam ik op dit forum terecht. Ik kan via de app nog wel mijn receiver(VSX-828) bedienen en muziek streamen, maar zodra ik via de netradio muziek wil afspelen krijg ik de melding server losgekoppeld(heb ook geen flauw idee wat hier eigenlijk mee wordt bedoeld). In eerste instantie werkte de app ook niet, maar na wat geklooi met het IP-adress kreeg ik het weer werkend. Op de receiver DHCP op ON en via de app handmatig het IP-adress ingevuld.
Pagina: 1