Ik heb een V5 5500 en een GF2 ultra gehad... Dus ik kan het weten, hoe het nu echt zit.
De Voodoo 5 5500 is kwa beeldkwaliteit superieur aan de GF2. Het verschil is erg groot, zo groot dat ik maar niet kon wennen aan de GF2 ultra nadat die mijn V5 had vervangen. De kleuren, de scherpte, de impact (zucht) het is allemaal een niveau lager (32 bits 3D).
In Serious SAM doet de V5 5500 het in elk geval op 1024x768x32 voortreffelijk HiQ setting. Echter wanneer je multiple lights of 1 light voor de schaduw selecteerd dan stort de fps in, waardoor het niet meer speelbaar is. Nu is multiple lights alleen leuk als je de fly-over afdraaid, tijdens het gamen multiple of 1 light ronduit irritant. (heb nu een GF3 en gebruik gewoon simple shadows)
In de Fly-over van SAM zie je de V5 soms hikken, dat doet de GF2 ultra niet. Hoe de GTS dat doet durf ik niet te zeggen.
Wat de drivers betreft, de huidige V5 5500 drivers zijn erg goed. En nieuwe drivers willen niet altijd zeggen dat het beter is..... (trust me, I know

)
FSAA.
Als je FSAA wilt gaan gebruiken is de V5 5500 de enige kaart die hier goed in is. FSAA op een Geforce is een lachertje, slaat helemaal nergens op. De performance hit staat in geen verhouding tot het resultaat. Ook de GF3 is gewoon ronduit slecht met FSAA. Die zogenaamde Quincunx voldoet ook voor geen meter. Als je RGSS (FSAA van 3dfx) vergelijkt met de NV technologiën dan is het verschil groot, te groot......
De GF3 is geen partij voor de V5 5500 wat FSAA betreft, laat staan de GF2.
De beeldkwaliteit van de GF3 is van hetzelfde niveau als dat ik gewend ben van de V5 5500. De GF3 is alleen veel en veel sneller en heeft ook nog een hoop goodies. Wat erg leuk is als je bijvoorbeeld X-isle afdraaid. Ben zelf erg tevreden met de GF3, behalve de FSAA dan. Maar mijn V5 heb ik nog steeds en de GF2 ultra niet meer.
Serious SAM en 3DMark 2001 had ik liever op de GF2-ultra, maar Quake3, UT, Falcon 4, NFS had ik liever op een V5.
Bedenk dus wel dat een GTS aanmerkelijk langzamer is dan een ultra.