Toon posts:

g-force2GTS of VooDoo5??? opinie!!

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey jongens ff jullie mening.
wat kan ik nou beter kopen, just for games!!
moet ik nu een g-force 2gts kopen of een voodoo5 de meningen hierover verschillen zo dat ik jullie nu echt ff nodig heb bvd groetjes robbie.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
voodoo 5 bestaat die nog?

Verwijderd

lijkt me duidelijk: de geforce

Verwijderd

Was dit een serieuse vraag :?

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 16:38
Qua algemene beeldkwaliteit is de Voodoo 5 beter. En de voodoo 5 heeft multisampling FSAA (de mooiste FSAA op dit moment), het geeft wel een deuk in de perfomance, maar altijd minder in verhouding tot een GTS2.
Zonder FSAA is de GTS2 sneller dan een Voodoo 5. Tis een beetje een questie van smaak. Je moet misschien ook nog rekening mee houden dat nieuwe drivers voor de voodoo 5 onzekerheid blijft, voor de GTS2 niet.

Ik heb zelf gekozen voor een voodoo 5 voor de beeldkwaliteit. Zeer aangenaam is dat als je een 19" iiyama hebt...
Ik ben zeer tevreden over de kaart, ik zal um ook nooit weg doen. Tis de laatste kaart van 3dfx :'(
Q3 1024x786x32 op MAX met een TB 850@960 : 72.2 FPS in demo0001

Tis eigenlijk een keuze tussen beeldkwaliteit (voodoo) en snelheid (geforce 2 GTS)

edit:

Nou de reacties hierboven zijn weer lekker serieus! Die man heeft een serieuse vraag hoor!

[edit2]
Ik speel geen UT maar ik geloof dat ie in UT het ook errug goed doet, die Voodoo 5 en dat niet eens alleen in Glide...
[/edit2]

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Yep, die voodoo wordt binnenkort waarschijnlijk toch niet meer ondersteund (gok ik) en ik ben zelf erg tevreden :9 met mijn GF2 GTS (32 Mb).

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Ga je voor snelheid neem dan de G-force.
Persoonlijk vind ik de voodoo5 een dijk van een kaart.
Misschien niet zo snel maar beeldkwaliteit om je vingers bij af te likken.
Koop die voodoo5 krijg je geen spijt van!

Verwijderd

tja, met fsaa aan,is de voodoo 5 zeker sneller, en in glide schopt hij ook kont, maar in Direct3d :r is sie wat minder dan GTS, maar who cares, its all about the spirit. Ik blijf vertrouwen hebben in mijn v5

• Psychoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 14:06

Psychoot

1337n00b^

GeForce 3 :D

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Geforce...

Mocht je voodoo 5 verrot gaan, ben je mooi de lul, 3dfx = verleden tijd... :(

Zie ook Garantie Voodoo III-3000 ??

En verder zoals al vermeld: nVidea is een bestaand bedrijf, dus dan heb je veel meer kans op driverupdates en support....

Enne.. hoort dit niet in videoplanken forum thuis??

• gjkamstra
  • Laatst online: 17:12
2 woorden :
driver ondersteuning

Neem dus de geforce 2.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• durkagain
Sommige winkels geven zelf nog 3 maanden garantie op een voodoo... Das opzich geen slechte deal. Meestal is het zo dat als een kaart het 3 maanden doet dat ie het ook wel langer doet.
Maar ja het blijft een ietsje groter risico.
Ik heb mijn voodoo van een andere gast overgenomen, dus heb helemaal geen garantie...

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05-2025
Voodoo kaarten van 3DFX worden al lang niet meer gemaakt, zowieso driver updates hoef je zeker niet te verwachten. Geforce dus
Op woensdag 20 juni 2001 20:42 schreef gjkamstra het volgende:
2 woorden :
driver ondersteuning

Neem dus de geforce 2.
Oh had ik niet gezien :)

...

• DeadKennedy
  • Laatst online: 11:45
ben ik nu de eerste?

Radeon!

WEBN & chill (@IBKR)

• durkagain
Er zijn nog voorraden, daar is de garantie dan ook op gebaseerd, maar dat houdt op een gegeven moment ook op...

Verwijderd

Ik zou voor de V5 gaan :)
Beeldkwaliteit is lekker :9~
En de V5 is in UT sneller dan de GF2.
Drivers worden volgensmij nog wel gemaakt, door x3dfx ofso toch :?

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Normaliter zou ik de Geforce 2 GTS nemen om zijn brute kracht.

Maar op het moment toch de voodoo 5. Kijk maar eens op http://www.alternate.nl. Daar is de voodoo5 in de aanbieding.

Een hele mooie kaart voor dat geld.
Driverondersteuning in de toekomst blijf een onzekerheid.

Verwijderd

ben ik nu de eerste?
Radeon
De vraag: Wat moet ik nemen, een GForce2GTS of een Voodoo5?

Een Radeon is geen Gforce2 of een Voodoo voor zover ik weet..

Ik zou voor die voodoo5 gaan, er zijn immers al werkende drivers voor (dus je hebt geen nieuwe drivers nodig). Zowel Win9x, winME, win2k en linux worden allemaal ondersteund, en WinXP zal allemaal ook wel los lopen. Qua snelheid ontlopen beide elkaar weinig en qua beeldkwaliteit wint de voodoo.

Verwijderd

[b]
Q3 1024x786x32 op MAX met een TB 850@960 : 72.2 FPS in demo0001
aha op die zelfde resolutie haal ik 108.3 FPS

Verwijderd

Wat is er toch mis met de beeldkwaliteit van een GF2 GTS?

ik vind et allemaal perfect beeld hoor...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Join de 3dfx zealots en ga zelf ervaren, waarom er nog steed fervente 3dfx aanhangers zijn..

Verwijderd

Ik zou gaan voor de Geforce2GTS lijt mij persoonlijk de beste 3dfx is toch failiet of is deze overgenomen.

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op woensdag 20 juni 2001 20:36 schreef MaikelG het volgende:
Yep, die voodoo wordt binnenkort waarschijnlijk toch niet meer ondersteund (gok ik)..
Operation Flashpoint is net uitgekomen en geoptimaliseerd voor 3DFX :) Ben erg tevreden, drivers zijn ook lekker stabiel :)

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 21:59 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Operation Flashpoint is net uitgekomen en geoptimaliseerd voor 3DFX :) Ben erg tevreden, drivers zijn ook lekker stabiel :)
Lekker jongens.... heb zeker wat om over na te denken blijf lekker repl

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 20:58 schreef DeadKennedy het volgende:
ben ik nu de eerste?

Radeon!
radeon??? voodoo of g-force was de vraag

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 20:53
maar het mensen, 1 ding, de driver die er nu voor de V5 zijn, zijn wel rete goed...

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• lester
  • Niet online
met de drivers van wicked3d gaat die voodoo nog sneller, ik ben zelfs nog tevreden met mijn voodoo 3!

maar ja, voor de "betrouwbaarheid" kun je beter voor de gf2 gaan.

Tis een kwestie van smaak, en durf

Laat ff weten welke genomen hebt

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 22:36 schreef lester het volgende:
met de drivers van wicked3d gaat die voodoo nog sneller, ik ben zelfs nog tevreden met mijn voodoo 3!

maar ja, voor de "betrouwbaarheid" kun je beter voor de gf2 gaan.

Tis een kwestie van smaak, en durf

Laat ff weten welke genomen hebt
zal ik zeker ff doen thanx

Verwijderd

kzou ook de geforce pakken is toch een stukje betrouwbaarder in meerdere ossen.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dit knallen we dus ff naar V&B..

Verwijderd

Ik zou voor de voodoo gaan. Een Geforce geeft alleen maar conflicten met andere hardware(is mijn eigen ervaring)

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Ik heb zelf een Voodoo5 5500 en ben op zich tevree qua fps en zo.

Het enige dat mij een beetje dwars zit is de drivers en de d3d.

D3D is niet echt super (errors in textures e.d.) maar dat komt gewoon door dat de drivers niet uitgekristaliseerd zijn (helaas)

In opengl no problemo. Alleen tis natuurlijk zo dat Hardware T/L steeds meer een rol gaat spelen in games en hakt aardig in die Voodoo, die dit dus niet heeft.

Het gewoon te hopen dat een 3rd party bedrijf drivers gaat maken (sci tech?) zodat de levensduur van die Voodoo5 wat langer is.

Er zijn al geruchten dat er geen OpenGL ondersteuning in winXP zou zijn :( en je meot volstaan met een microsoft Voodoo5 driver (alleen 2D dan).

Tis gewoon ff wikken en wegen.

Voor het geld kan je hem niet laten liggen.

www.tradealliance.nl

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 19:04

Lordy79

Fundamentalist

Voodoo 5 5500 heb ik pas gekocht voor 200 piek.

Ik had een Geforce 2 GTS kaart en die heb ik verkocht.

Reden: beeldkwaliteit van Voodoo 5 is SUPERIEUR en de snelheid is voldoende voor 1024x768 vloeiend draaien van alle games die ik tot nu toe heb gespeeld.

Maar 't is inderdaad wel hopen dat er goede drivers blijven komen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 21:11 schreef -SK- het volgende:

[..]

146 Fps

• Diablow
  • Laatst online: 19-08 21:20
Op woensdag 20 juni 2001 21:03 schreef darkterror het volgende:
Ik zou voor de V5 gaan :)
Beeldkwaliteit is lekker :9~
En de V5 is in UT sneller dan de GF2.
Drivers worden volgensmij nog wel gemaakt, door x3dfx ofso toch :?
Sterker nog hij is zelf sneller dan de geforce 2 ultra en de geforce 3, dus als iemand nog een voodoo 5 heeft wil ik die wel ruilen voor mijn geforce 3 :+ .
Drivers worden meestal nog wel gemaakt maar who cares? waar heb je nieuwe drivers voor nodig, geforce 2 zit toch ook aan de max met zijn drivers en win xp kan nog gewoon met dezelfde drivers.
En als unreal tournament 2 uitkomt kun je wel een geforce 4 kopen >:) .

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Wat is nou al die fuzz over 3dfx drivers?

Zijn jullie nou allemaal van na de Voodoo1 generatie of zo?

3dfx is in een keer goed. Driverupdates zijn er wel geweest, maar met driver nummer 1 van de cd kan je met een Voodoo1 alles prima draaien (op fps cijfers na uiteraard). 3dfx bezitters hebben helemaal geen driverupdates nodig, omdat de eerste driver gewoon prima werkt.

Niet die eindeloze reeks drivers nodig van Nvidia en nog erger ATi.... We're talking 3dfx, baby!

Verwijderd

Ik heb een V5 5500 en een GF2 ultra gehad... Dus ik kan het weten, hoe het nu echt zit. :)

De Voodoo 5 5500 is kwa beeldkwaliteit superieur aan de GF2. Het verschil is erg groot, zo groot dat ik maar niet kon wennen aan de GF2 ultra nadat die mijn V5 had vervangen. De kleuren, de scherpte, de impact (zucht) het is allemaal een niveau lager (32 bits 3D).
In Serious SAM doet de V5 5500 het in elk geval op 1024x768x32 voortreffelijk HiQ setting. Echter wanneer je multiple lights of 1 light voor de schaduw selecteerd dan stort de fps in, waardoor het niet meer speelbaar is. Nu is multiple lights alleen leuk als je de fly-over afdraaid, tijdens het gamen multiple of 1 light ronduit irritant. (heb nu een GF3 en gebruik gewoon simple shadows)
In de Fly-over van SAM zie je de V5 soms hikken, dat doet de GF2 ultra niet. Hoe de GTS dat doet durf ik niet te zeggen.

Wat de drivers betreft, de huidige V5 5500 drivers zijn erg goed. En nieuwe drivers willen niet altijd zeggen dat het beter is..... (trust me, I know 8-) )

FSAA.
Als je FSAA wilt gaan gebruiken is de V5 5500 de enige kaart die hier goed in is. FSAA op een Geforce is een lachertje, slaat helemaal nergens op. De performance hit staat in geen verhouding tot het resultaat. Ook de GF3 is gewoon ronduit slecht met FSAA. Die zogenaamde Quincunx voldoet ook voor geen meter. Als je RGSS (FSAA van 3dfx) vergelijkt met de NV technologiën dan is het verschil groot, te groot......
De GF3 is geen partij voor de V5 5500 wat FSAA betreft, laat staan de GF2.

De beeldkwaliteit van de GF3 is van hetzelfde niveau als dat ik gewend ben van de V5 5500. De GF3 is alleen veel en veel sneller en heeft ook nog een hoop goodies. Wat erg leuk is als je bijvoorbeeld X-isle afdraaid. Ben zelf erg tevreden met de GF3, behalve de FSAA dan. Maar mijn V5 heb ik nog steeds en de GF2 ultra niet meer.

Serious SAM en 3DMark 2001 had ik liever op de GF2-ultra, maar Quake3, UT, Falcon 4, NFS had ik liever op een V5.
Bedenk dus wel dat een GTS aanmerkelijk langzamer is dan een ultra.

Verwijderd

Hoezo drivers voor de Voodoo5?Die worden nog steeds doorontwikkeld zij het niet door 3Dfx zelfs laatst nog m'n bios van de V5 geflasht (v 1.16) op te halen bij http://v3info.dirtyrats.com/html/v55500.shtml (op dit moment ligt die site eruit maar als iemand de nieuwe bios wil hebben laat je mail achter en ik stuur hem naar je toe inkl. het progje!!!!)

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
Op woensdag 20 juni 2001 21:11 schreef -SK- het volgende:

[..]

zie jij het verschil? (en kom nou niet met een antwoord als ja, want dat kan gewoon niet... >:) )

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

ja dug gf2 natuurlijk voodoo suxx en is dood

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 23:00 schreef Lance het volgende:
Ik zou voor de voodoo gaan. Een Geforce geeft alleen maar conflicten met andere hardware(is mijn eigen ervaring)
wat een bullshit je kan het gewoon niet fatsoenlijk instellen

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
en ik weet niet wie hier allemaal wel es op de forums van x3dfx komt, maar er gaat een bedrijf (SCI geloof ik; maar pin me er niet op vast) ook drivers voor voodoo 4/5 uitbrengen. zij vragen daar wel geld voor (maand trial darana betalen...)

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 21:08 schreef hezik het volgende:
er zijn immers al werkende drivers voor (dus je hebt geen nieuwe drivers nodig).
:D
meen je dat nou? nou probeer eens een geforce 2 gts met de drivers die je erbij krijgt en daarna met detonator 12.90 scheelt ongeveer 100%!!!!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik heb ook niet voor niets m'n GTS maar weer geruild voor m'n V5

Ik had eerst een V5, maar liep niet lekker op m'n K6-2, toen voor een GTS geruild, liep iets beter maar nog steeds kut. Het beeld van de GTS was wel veel minder tov de V5.

Vooral in lage reso's in D3D, vet 'leeg' en kleurloos beeld (UT was jachie¡). De V5 heeft heel mooi 'vol' en kleurvol beeld. (UT was mjammie!)

Toen schafte ik een Duron aan, en toen werkte alles weer soepel met m'n GTS, dus had ik deze maar gauw weer teruggeruild voor m'n V5, en nu loopt alles ook heel fijn en ben ik een blij mens.

www.nintendocasemods.com

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Op donderdag 21 juni 2001 20:01 schreef sub-zero het volgende:
ja dug gf2 natuurlijk voodoo suxx en is dood
argumenten?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
neem geforce of wacht op kyro3 ;) winxp ondersteund geen 3dfx meer duz...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op maandag 05 november 2001 20:36 schreef caesartje het volgende:
neem geforce of wacht op kyro3 ;) winxp ondersteund geen 3dfx meer duz...
En waarom schop je een 4 maanden oud topic op zo'n nutteloze manier omhoog? :z

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 15:17
ik heb voodoo5 overwogen maar ben voor geforce gegaan
voodoo5 is ongetwijfeld een hele goeie chipset, maar
3dfx is wijlen en drivers zullen niet of nauwelijks meer
uitkomen, terwijl Nvidia de ene na de andere driver lanceert
bovendien is geforce de standaard zodat alle spellen het ondersteunen
maarja, het unrealt natuurlijk wel lekker met zo'n v5
best wel een gedoe om dat een beetje fatsoenlijk aan de
praat te krijgen met zo'n geforce

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 17:50

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 20 juni 2001 20:42 schreef gjkamstra het volgende:
2 woorden :
driver ondersteuning

Neem dus de geforce 2.
Dat zijn er 7! :P

GeForce, alleen al omdat die het doet. 3dfx roelt misschien wel, maar aanhet eind heb je er niets aan.. is ook niet erg waardevast. In de stad hier verkochten ze vorig jaar voodoo 5 5000's voor 150,- nieuw in doos... mooie prijs, maar ZONDER garantie :(

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Beetje oud topic dit :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.