Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• bramvana
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 20:20
Hallo Tweakers,

Ik loop sinds 2 dagen tegen het feit aan dat mijn geheugen altijd rond de 50% gebruik hangt terwijl ik alleen een beetje internet aan het browsen ben.
Hierbij een printscreen Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/fedf7e99526ab3c7a48e04a499363641.png.
Ter informatie, ik heb 8GB ram.

Ik heb gister nog virusscans en antimalware scans gedraaid, en er is niks gevonden.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

Met vriendelijke groet,
Bram

[ Voor 3% gewijzigd door bramvana op 31-12-2015 17:32 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:54
Je computer maakt gewoon gebruik van het geheugen. Hoe meer geheugen je erin stopt, hoe meer 'ie gaat gebruiken, omdat dat efficiënter is. Waarom denk jij aan virussen?

The devil is in the details.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

Inderdaad, niets bijzonders hier.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ongebruikt geheugen is verspild geld.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 22:38
50% van wat?
Je hebt flink wat Chrome processen open staan. Ook zie ik veel achtergrond "troep", zoals:

-Dropbox
-Adobe CEF Helper
-Creative Cloud
-F-secure
-CyberGhost
-ApCent
-FBackup
-Evented
-AdobeCreative Cloud
-Steam

Misschien moet je eens naar je startup programma's gaan kijken als je wat RAM wilt vrijmaken.

• bramvana
Hahn schreef op donderdag 31 december 2015 @ 17:22:
Je computer maakt gewoon gebruik van het geheugen. Hoe meer geheugen je erin stopt, hoe meer 'ie gaat gebruiken, omdat dat efficiënter is. Waarom denk jij aan virussen?
omdat als je alle processen samen bekijkt er nog lang geen 10% word gebruikt, en als ik 1 game opstart het geheugen (8GB) direct naar 100% vliegt wat eerst niet het geval was.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

Kun je ons eens het tabje Prestaties --> Geheugen laten zien?

Geen idee hoe Windows' geheugenmanagement precies in z'n werk gaat, maar de rest zal wel naar de kernel of naar prefetching gaan of zo.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:52

Aganim

I have a cunning plan..

omdat als je alle processen samen bekijkt er nog lang geen 10% word gebruikt
Ik kom uit op 1862 MB als ik alles optel, lijkt me als iets meer dan jouw 10% ;). En gezien de lijst in je screenshot niet compleet is, getuige de scrollbalk, zegt dit overzicht niet zoveel. Ik ben inderdaad ook even benieuwd naar het lijstje wat Compizfox noemt.

• bramvana
Compizfox schreef op donderdag 31 december 2015 @ 17:36:
Kun je ons eens het tabje Prestaties --> Geheugen laten zien?

Geen idee hoe Windows' geheugenmanagement precies in z'n werk gaat, maar de rest zal wel naar de kernel of naar prefetching gaan of zo.
Alstublieft
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/07972a7caf759ef77d2a4a24258f4000.png

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:54
Maar als ik het goed begrijp is je enige indicatie van een virus dus dat je veel geheugen gebruikt? Of zijn er nog andere redenen dat je denkt dat je een virus hebt?

The devil is in the details.

• bramvana
Hahn schreef op donderdag 31 december 2015 @ 17:51:
Maar als ik het goed begrijp is je enige indicatie van een virus dus dat je veel geheugen gebruikt? Of zijn er nog andere redenen dat je denkt dat je een virus hebt?
ja dat is de enige indicatie, heb ik wel eens eerder gehad namelijk en toen bleek het een virus te zijn

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Komt dat niet gewoon door de prefetch van Windows? Die stopt al een lading van je meest gebruikte dingen in je RAM zodat je het snel kunt opstarten. Zodra een programma het echt nodig heeft, haalt Windows het weer weg.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 21:50
Volgens mij een gevalletje prefetching zoals hierboven ook gezegd wordt. Volkomen normaal gezien de lijst programma's die draaien.

AdGuard Home

Pagina: 1