Windows 10 laptop Theme

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Hallo,

Ik heb onlangs een HP laptop aangeschaft met Windows 10. Ik gebruik als hoofdcomputer een iMac en vindt de look en gebruik van OSX toch wel mooier en fijner, dat komt ook doordat ik er gewoon simpelweg aan gewend ben.

Ik wil graag de looks (theme) van OSX (Yosemite of El Capitan) maar wel gewoon Windows 10 laten draaien.
Ik heb bewust een Windows laptop gekocht aangezien ik dat nodig heb voor de programma's en relatief goedkoper is voor mij. (dus reacties als koop een macbook heb ik niks aan)

Wat is de beste manier om dit te realiseren zonder dat mijn prestaties naar beneden gaan?

Belangrijkste punten:
- sluiten/minimaliseren/vergroten links in de kleuren van OSX
-venster kleuren grijs
-OSX pictogrammen
-achtergrond kan ik zelf zo maken zodat er een "dock" in zit (of betere oplossing?)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pOb0LhKvAW0hPONvHr0q0NbD/thumb.jpg

Als er al zo een topic is met een oplossing of dit kan beter in een ander forum. heel graag een schopje! Ik heb gezocht maar kon het hier niet vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door TweakTweet op 31-12-2015 17:39 ]

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je zelf al gezocht naar oplossingen? Stardock heeft bijvoorbeeld een aantal programma's om het uiterlijk van Windows aan te passen. Zo hebben ze ook een dock applicatie zodat je hetzelfde effect hebt als op OSX.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• TweakTweet
Hero of Time schreef op donderdag 31 december 2015 @ 17:24:
Heb je zelf al gezocht naar oplossingen? Stardock heeft bijvoorbeeld een aantal programma's om het uiterlijk van Windows aan te passen. Zo hebben ze ook een dock applicatie zodat je hetzelfde effect hebt als op OSX.
Ik heb inderdaad al gezocht en zag die voorbij komen, deze kost ten eerste geld en heeft dan alsnog alle pictogrammen van windows enz. Ik vroeg mij af of er gratis alternatieven waren. Welke verschillende theme's en of programma's ik moet downloaden om zo dicht mogelijk bij OSX te komen. Is er bijvoorbeeld iemand hier die het zelf ook heeft en een lijstje met downloads/tips heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door TweakTweet op 31-12-2015 17:32 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pictogrammen kun je natuurlijk vervangen. Er zijn er vast genoeg te vinden als je zoekt op OSX icons.

• TweakTweet
TERW_DAN schreef op donderdag 31 december 2015 @ 17:41:
Pictogrammen kun je natuurlijk vervangen. Er zijn er vast genoeg te vinden als je zoekt op OSX icons.
Dat is opzich ook niet het probleem, de dock ook niet. Maar vooral de frames van de vensters met de knoppen enz. En als t kan de grijze balk die altijd te zien is bovenaan het beeld

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De Windows zelf stylen (met de knoppen aan de verkeerde kant) wordt denk ik erg lastig, omdat je dan de functionaliteit van de hoeken om gaat draaien.
Ik ben best wat themepacks tegengekomen (toen ik OSX juist meer als Windows wilde laten gedragen), maar niets gevonden dat echt lekker werkt.

Waarom niet OSX proberen te installeren op je systeem?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-07 18:29
Onthoud wel dat dit soort thema's vaak onnodig veel resources gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
TERW_DAN schreef op donderdag 31 december 2015 @ 19:34:
De Windows zelf stylen (met de knoppen aan de verkeerde kant) wordt denk ik erg lastig, omdat je dan de functionaliteit van de hoeken om gaat draaien.
Ik ben best wat themepacks tegengekomen (toen ik OSX juist meer als Windows wilde laten gedragen), maar niets gevonden dat echt lekker werkt.

Waarom niet OSX proberen te installeren op je systeem?
Omdat ik dan bang ben dat met drivers enz. De prestaties enorm omlaag gaan.
Mizgala28 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 20:16:
Onthoud wel dat dit soort thema's vaak onnodig veel resources gebruiken.
En daardoor gaan de prestaties achteruit?

Als ik nou eens wat wegschrap.
Alleen nog gekleurde knoppen (gewoon rechts)
Grijze vensters (liefst ook nog vensters die op OSX lijken)
Grijze balk bovenin die altijd zichtbaar is
Dock met pictogrammen

Welke dingen zijn er dan mogelijk en welke niet?
Dock is mogelijk (pictogrammen ook)
Grijze vensters? Die op OSX lijken?
Gekleurde knoppen RECHTS, dus gewoon waar ze nu ook zitten in windows maar dan andere knoppen?

En die grijze balk bovenin? Is zoiets mogelijk? Dat lijkt me erg handig namelijk. Mocht dit niet in OSX stijl zijn laat het me dan alsnog weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:20
Sorry, maar heb je al gezocht? Want de vragen zijn wel heel basic.

Kijk bijvoorbeeld eens hier: https://duckduckgo.com/?q...look+like+mac+os+x&t=ffab

Volgens mij genoeg resultaten met tips. Mocht je daar nou nog concrete vragen over hebben, dan kan je die vast wel weer hier stellen, maar nu is het gewoon zwakke hap.

Hier nog linkje, die is gratis: YouTube: How to Transform your Windows PC into Mac OS X

[ Voor 18% gewijzigd door Ramon op 01-01-2016 11:24 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
TweakTweet schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:04:
[...]

Omdat ik dan bang ben dat met drivers enz. De prestaties enorm omlaag gaan.

[...]

En daardoor gaan de prestaties achteruit?

Als ik nou eens wat wegschrap.
Alleen nog gekleurde knoppen (gewoon rechts)
Grijze vensters (liefst ook nog vensters die op OSX lijken)
Grijze balk bovenin die altijd zichtbaar is
Dock met pictogrammen

Welke dingen zijn er dan mogelijk en welke niet?
Dock is mogelijk (pictogrammen ook)
Grijze vensters? Die op OSX lijken?
Gekleurde knoppen RECHTS, dus gewoon waar ze nu ook zitten in windows maar dan andere knoppen?

En die grijze balk bovenin? Is zoiets mogelijk? Dat lijkt me erg handig namelijk. Mocht dit niet in OSX stijl zijn laat het me dan alsnog weten.
Alle programma's die ik ken zorgen ervoor dat extra processen draaien, die OSX look bestaat vaak uit verschillende programma's en ja je prestaties gaan achteruit, de vraag is hoeveel (kan variëren van redelijk tot erg veel).

Ik weet nog in de tijden van Windows Vista dat veel mensen graag hun XP omtoverden naar Vista look, echter zorgde dat vergeleken met normale Windows XP theme voor flinke prestatie verlies, vooral als je ook nog alles doorzichtig wou hebben.

Je kan het doen, maar ook al bevalt jouw een OSX look, niet doen zonde van de rekenkracht voor die pracht en praal, kan beter gebruikt worden voor Windows zelf...

Daarnaast, er bestaan al jaren OSX look programma's voor Windows en ze zijn super makkelijk te vinden (meestal de eerste of 2de hit op Google), maar vergeet niet wat ik net zei, zonde van de rekenkracht.

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 01-01-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je verder gaat dan kleurtjes veranderen die je kunt veranderen in de Windows Theme settings dan zullen er altijd wel extra processen draaien die invloed hebben op je prestaties. Of dat erg merkbaar is is natuurlijk de vraag, maar voor een beetje themeing zou ik het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Mizgala28 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:41:
[...]

Alle programma's die ik ken zorgen ervoor dat extra processen draaien, die OSX look bestaat vaak uit verschillende programma's en ja je prestaties gaan achteruit, de vraag is hoeveel (kan variëren van redelijk tot erg veel).

Ik weet nog in de tijden van Windows Vista dat veel mensen graag hun XP omtoverden naar Vista look, echter zorgde dat vergeleken met normale Windows XP theme voor flinke prestatie verlies, vooral als je ook nog alles doorzichtig wou hebben.

Je kan het doen, maar ook al bevalt jouw een OSX look, niet doen zonde van de rekenkracht voor die pracht en praal, kan beter gebruikt worden voor Windows zelf...

Daarnaast, er bestaan al jaren OSX look programma's voor Windows en ze zijn super makkelijk te vinden (meestal de eerste of 2de hit op Google), maar vergeet niet wat ik net zei, zonde van de rekenkracht.
Ramon schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:21:
Sorry, maar heb je al gezocht? Want de vragen zijn wel heel basic.

Kijk bijvoorbeeld eens hier: https://duckduckgo.com/?q...look+like+mac+os+x&t=ffab

Volgens mij genoeg resultaten met tips. Mocht je daar nou nog concrete vragen over hebben, dan kan je die vast wel weer hier stellen, maar nu is het gewoon zwakke hap.

Hier nog linkje, die is gratis: YouTube: How to Transform your Windows PC into Mac OS X
Oke beda
TERW_DAN schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:09:
Als je verder gaat dan kleurtjes veranderen die je kunt veranderen in de Windows Theme settings dan zullen er altijd wel extra processen draaien die invloed hebben op je prestaties. Of dat erg merkbaar is is natuurlijk de vraag, maar voor een beetje themeing zou ik het niet doen.
Oke bedankt allemaal, ik ga er even allemaal naar kijken en als ik dan nog concrete vragen heb, kom ik daar op terug. Ik had al gezocht maar waren vaak ook vage dingen en vroeg mij af of hier wat mensen met ervaring waren.
Ik wil zeker niet dat mijn rekenkracht merkbaar achteruit gaat en dus ga ik eerst even goed onderzoeken wat de mogelijkheden zijn.
Ik ben nu in iig al een stuk verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
https://skinpacks.com/download/windows-7/mac-os-x-skin-pack/
Deze lijkt mij wel in de buurt komen van de realiteit. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat het een spam link is dat niet fatsoenlijk werkt. Daarbij, het is gemaakt voor Windows 7. Welke garantie heb je dat je W10 niet helemaal sloopt ermee? Er zijn zogenoemde transformpacks die systeembestanden wijzigen of vervangen. Een verkeerde versie en je zit naar een herinstallatie te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Hero of Time schreef op zondag 03 januari 2016 @ 20:03:
Dat het een spam link is dat niet fatsoenlijk werkt. Daarbij, het is gemaakt voor Windows 7. Welke garantie heb je dat je W10 niet helemaal sloopt ermee? Er zijn zogenoemde transformpacks die systeembestanden wijzigen of vervangen. Een verkeerde versie en je zit naar een herinstallatie te kijken.
Er staat toch Win10 bij? En waarom spam link? Zie wel genoeg video's op YouTube waar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
TweakTweet schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:59:
https://skinpacks.com/download/windows-7/mac-os-x-skin-pack/
Deze lijkt mij wel in de buurt komen van de realiteit. Wat denken jullie?
Lekker betrouwbare website...

Dat terzijde, ik heb het voor de lol getest net (was bezig met een herinstallatie dus even dit getest ervoor)

Het ziet er leuk uit, maar het lijkt echt niet op El Capitain, daarnaast vind ik een CPU gebruik van 12% op een AMD FX8350 wel erg hoog als je niks doet...

Ik blijf erbij, mijden die handel (alle skin packs), tenzij performance onbelangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Mizgala28 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:51:
[...]

Lekker betrouwbare website...

Dat terzijde, ik heb het voor de lol getest net (was bezig met een herinstallatie dus even dit getest ervoor)

Het ziet er leuk uit, maar het lijkt echt niet op El Capitain, daarnaast vind ik een CPU gebruik van 12% op een AMD FX8350 wel erg hoog als je niks doet...

Ik blijf erbij, mijden die handel (alle skin packs), tenzij performance onbelangrijk is.
Oke bedankt voor het testen! Ik weet genoeg denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TweakTweet schreef op zondag 03 januari 2016 @ 20:19:
[...]

Er staat toch Win10 bij? En waarom spam link? Zie wel genoeg video's op YouTube waar het werkt.
Spam link omdat ik naar een of andere advertentie site wordt geredirect en niet het artikel krijg wat ik zou verwachten. Ik kan 't daarom niet lezen en of het werkelijk op W10 werkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Hero of Time schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:03:
[...]

Spam link omdat ik naar een of andere advertentie site wordt geredirect en niet het artikel krijg wat ik zou verwachten. Ik kan 't daarom niet lezen en of het werkelijk op W10 werkt of niet.
Oke dat had ik nog niet zelf gehad. Ik heb er voor gekozen om alleen de Achtergrond (wallpaper), dock, en icoonpictogrammen over te nemen, enige wat ik eigenlijk nog zoek is de Finderbar bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die balk bovenin is niets meer dan een menubalk waar alle menu items van het huidige programma in staan. Wil je de status iconen op die plek hebben, dan gooi je de taakbalk toch gewoon naar boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je kunt je windows taakbalk bovenin zetten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Hero of Time schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:03:
Die balk bovenin is niets meer dan een menubalk waar alle menu items van het huidige programma in staan. Wil je de status iconen op die plek hebben, dan gooi je de taakbalk toch gewoon naar boven?
TERW_DAN schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:08:
Je kunt je windows taakbalk bovenin zetten natuurlijk.
Ja oke, maar wil iets wat vergelijkbaar is (wat erop lijkt) met OS X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:20

3DDude

I void warranty's

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
TweakTweet schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:15:
[...]
[...]

Ik heb ook een beetje rond gezocht, maar het gaat je niet op een nette manier lukken. En waarom zou je nou eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
fm77 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:28:
[...]

Ik heb ook een beetje rond gezocht, maar het gaat je niet op een nette manier lukken. En waarom zou je nou eigenlijk?
Omdat ik daar altijd mee werk op andere pc's en er dus simpelweg aan gewend ben. Daarbij komt ook nog dat ik het een stuk mooier vindt.

Vele transformation packs met themes werkte voorheen zeer goed maar door de november update van Win10 niet meer. Er wordt op zeer korte termijn een update voor die themes verwacht dus dan ga ik dat bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sja, dan wordt het lastig. Ik had je graag geholpen (vroeger ook veel met skinning gedaan), maar ik vrees dat zoals jij het wilt het niet gaat worden.
Als het je uiteindelijk wel lukt zou het fijn zijn als je de oplossing zou delen met de rest hier voor als iemand ooit hetzelfde zou zoeken :)

Daarnaast is mijn advies eigenlijk, koop een macbook en draai de programma's die Windows vereisen onder bootcamp. Scheelt je veel geklooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
fm77 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:41:
Sja, dan wordt het lastig. Ik had je graag geholpen (vroeger ook veel met skinning gedaan), maar ik vrees dat zoals jij het wilt het niet gaat worden.
Als je het uiteindelijk wel lukt zou het wel fijn zijn als je de oplossing zou delen met de rest hier voor als iemand ooit hetzelfde zou zoeken :)
Daarnaast is mijn advies eigenlijk, koop een macbook en draai de programma's die Windows vereisen onder bootcamp. Scheelt je veel geklooi :P
Ik zal jullie up to date houden over de ontwikkelingen!
Dat laatste ga ik sws niet doen ;) heb deze net 1 maand en ben er over het algemeen gesproken tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TweakTweet schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:15:
[...]

Dat gaat niet werken, want bij OSX is dat de menubalk van alle programma's. Die kan je voor Windows niet zomaar even eruit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 14:09

neanderthaler

Are friends electric?

Ik weet nog dat tot voor kort geleden al die computerbladen bij de Bruna minstens 1x per jaar een artikel hadden om Windows te skinnen naar OSX :')

Is dit misschien wat? http://www.thememypc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
neanderthaler schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:34:
Ik weet nog dat tot voor kort geleden al die computerbladen bij de Bruna minstens 1x per jaar een artikel hadden om Windows te skinnen naar OSX :')

Is dit misschien wat? http://www.thememypc.com/
Ja dat is opzich een goede, alleen werkt niet alles meer na de november update van Win10. Wordt zeer binnenkort wel geupdate door de makers.
Naar die Bruna computerbladen zal ik even kijken of ik wat kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Windows 10 heeft wel een uitdaging omdat de interface wel anders in elkaar zit dan 7. 7 was veel flexibeler in looks en feel.

Ik zou zeggen: Wen aan windows 10: De interface is niet voor niets zo gekozen, omdat het gewoon het beste past bij de functionaliteit. Daar kun je natuurlijk over discussiëren en is afhankelijk van persoonlijke voorkeur, maar de OS X interface zou niet passen bij Win 10 als je het mij vraagt.

Aan de andere kant: Zijn we hier op tweakers of niet? Omdat het kan is ook een geldige reden. Dus toch ook wel weer interessant om te zien wat er kan in Windows 10. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

TweakTweet schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:49:
[...]

Ja dat is opzich een goede, alleen werkt niet alles meer na de november update van Win10. Wordt zeer binnenkort wel geupdate door de makers.
Naar die Bruna computerbladen zal ik even kijken of ik wat kan vinden.
Ik weet niet de bladen nog over dit onderwerp schrijven. Een paar jaar terug lag de Bruna/Primera etc. nog bomvol met Nederlandstalige computerbladen, maar de laatste tijd is het aantal verschillende flink ingekrompen en zie je nu veel bladen/boekjes over tablets, Android, iOS etc.

De (Duitse) Chip vindt het blijkbaar nog steeds een interessant onderwerp, deze is van een paar maanden terug http://www.chip.de/downlo...-Windows-10_82130028.html

Ik heb tot en met Win7 ook geregeld het uiterlijk van Windows aangepast met downloadable themes mbv de UX-tweak. Vooral Windows XP moest er vaak aan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Ik vindt het leuk om te doen, en ik doe veel research hiernaar dus ik zie het als een project. Als het lukt zal ik jullie op de hoogte brengen zodat andere mensen er ook wat aan hebben mochten zij dat willen.
Tips zijn altijd welkom!

[ Voor 5% gewijzigd door TweakTweet op 06-01-2016 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

TweakTweet schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:59:
Ik vindt het leuk om te doen, en ik doe veel research hiernaar dus ik zie het als een project. Als het lukt zal ik jullie op de hoogte brengen zodat andere mensen er ook wat aan hebben mochten zij dat willen.
Tips zijn altijd welkom!
Misschien handig om voordat je gaat rommelen met UX-tweaks een herstelpunt aan te maken of een kloon te maken van je schijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

neanderthaler schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:11:
[...]

Misschien handig om voordat je gaat rommelen met UX-tweaks een herstelpunt aan te maken of een kloon te maken van je schijf.
Of nog handiger:
Installeer virtual box en een ongeactiveerde windows 10. Maak een snapshot en test. Dan kun je eenvoudig terug naar je snapshot en wordt je computer er niet door beïnvloedt.
Pagina: 1