Draadloze (gaming) headset (ook) aansluitbaar op TV

Pagina: 1
Acties:

• Equastro
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-05 07:41
Ik zoek een?
Draadloze headset om mee te gamen op de PC (inclusief mic) en om het geluid van de TV te beluisteren (films/muziek)

Wat is je budget?
Tot zo'n 150 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het kwalitatief goed is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil dus zowel kunnen gamen (met mic) achter de pc, en ook de headphones kunnen koppelen aan m'n TV. Dat is een must. Wat niet een must is maar wel fijn zou zijn, is als ik de headphones ook nog op m'n smartphone kan aansluiten om bv. te hardlopen.

Ik heb een Samsung smart TV (UE32H6400 AWXXN) welke beschikt over een aantal HDMI poorten, een 3,5mm audio jack en digital audio out (optical) uitgang en een aantal usb poorten. Hetzelfde, behalve de optische aansluiting en hdmi heb ik op mijn PC. Beide hebben bluetooth.

Ik heb gehoord dat het vaak problematisch is om 1 headset te kopen om op beide apparaten te kunnen aansluiten aangezien voor de pc er nog een mic signaal is waar de tv vaak niet mee overweg kan als deze dus niet gesplit is.

Kom ik daarmee automatisch uit op een headset met bluetooth? Kan de TV hier wel mee overweg?
Bij beide producten hieronder zitten drivers, de vraag is dan even of die drivers alleen nodig zijn voor extra software, of dat die essentieel zijn om uberhaupt audio te kunnen transmitten?

Anders heb ik waarschijnlijk een headset met een dongle/transmitter nodig die apart aansluitbaar is met 3,5mm jack en mic uitgang. Maar dan zit je weer met het heen en neer planten van die dongle/transmitter.
Wat is anders een makkelijke oplossing?

Als bluetooth geen probleem zou zijn, ben ik aan het denken aan het volgende. Deze schijnen beide met 2 bluetooth apparaten tegelijk te kunnen connecten, zal een hoop pairing-tijd schelen.

pricewatch: Turtle Beach Ear Force Z300
pricewatch: Creative Labs Sound Blaster EVO Zx

[ Voor 4% gewijzigd door Equastro op 31-12-2015 17:07 ]