Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Wat jij overweegt heb ik intussen in de hele woonkamer en onze slaapkamer gedaan. Ik heb alleen geen PIR maar gewoon steenwol gebruikt van 45mm.
Als je vanaf je slaapkamer van binnen naar buiten redeneert krijg je:
Gips, ( optioneel OSB ), dampdichte folie, raamwerkhout + isolatie, dampopen folie en dan je bestaande muur.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Dus van binnen naar buiten komt er dan Gips, Folie, PIR, Folie, binnen muur, spouw, buitenmuur.
Zowieso snap ik dat met die folies niet helemaal. Ik snap dat er bijvoorbeeld door doorslaand vocht of condensatie water op je pir kan komen te staan. Maar is een folie dan voldoende of moet je echt een spouw (lege ruimte) hebben, zodat het kan "verdampen?"
[ Voor 30% gewijzigd door BCC op 31-12-2015 19:11 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
De folies zijn er voor om gewone omgevingslucht te weren uit je constructie. Die *ZOU* kunnen condenseren in je constructie en dan gaat die wegrotten.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
De alu coating zou heel goed microgeperforeerd kunnen zijn zodat de isolatieplaat dampopen blijft._JGC_ schreef op donderdag 31 december 2015 @ 20:05:
Als je PIR met alu coating gebruikt kan je de naden aftapen met alutape en de folie achterwege laten.
Ach, laat maar...
Ik snap de folie tegen het metselwerk niet.BCC schreef op donderdag 31 december 2015 @ 19:08:
Die wall-in-one heeft al twee lagen folie in de sandwich, dus daar hoeft niets te gebeuren volgens mij. En omdat er al een spouwmuur is, verwacht ik zo goed als geen vocht in de constructie.
Dus van binnen naar buiten komt er dan Gips, Folie, PIR, Folie, binnen muur, spouw, buitenmuur.
Zowieso snap ik dat met die folies niet helemaal. Ik snap dat er bijvoorbeeld door doorslaand vocht of condensatie water op je pir kan komen te staan. Maar is een folie dan voldoende of moet je echt een spouw (lege ruimte) hebben, zodat het kan "verdampen?"
Wat voor folie wil je daar plaatsen een dampremmende of damp-open/waterkerende folie?
Aangezien je aangeeft dat je een standaard spouwmuur hebt voegt het plaatsen van een folie niets toe. Het plaatsen van een dampremmende folie aan de koude kant heeft namelijk meer nadelen dan voordelen.
Indien je bang bent voor vochtdoorslag van buiten dan dien je een een spouw te creëren en niet dit doormiddel van een folie op te lossen.
[ Voor 6% gewijzigd door SpeeDRaZoR3 op 01-01-2016 06:05 ]
PSN: speedrazor3
Wat is de functie van de dampopen folie?mkleinman schreef op donderdag 31 december 2015 @ 17:09:
Als je vanaf je slaapkamer van binnen naar buiten redeneert krijg je:
Gips, ( optioneel OSB ), dampdichte folie, raamwerkhout + isolatie, dampopen folie en dan je bestaande muur.
Dus dan zou de isolatie direct tegen de muur geplaatst kunnen worden.
Zou je behang e.d. nog moeten verwijderen?
Kan je dan niet beter de spouw laten vullen? Als je dat samen met de buren doet is het waarschijnlijk goedkoper en het scheelt binnenruimte.Rhaelak schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:23:
Dat dacht ik dus ook. In onze nieuwe woning willen we de muren die grenzen met de buren ook voorzien van een voorzetwand. Als ik kijk op de bouwtekeningen, dan lijken het spouwmuren te zijn zonder isolatie, enkel de muren die grenzen met buiten zijn geïsoleerd.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
het is vooral belangrijk om je dauwpunt uit te rekenen in je nieuwe constructie. Zo kun je nagaan waar je met vocht te maken krijgt. Grote kans dat het in het huidige binnen spouwblad op gaat treden.BCC schreef op donderdag 31 december 2015 @ 16:19:
De slaapkamer op de hoek van ons huis is in de zomer erg warm doordat de zon er de hele dag op staat. Daarnaast komt er 's avonds ook nog erg veel stralingswarmte van de muur de slaapkamer in, wat het slapen niet echt lekker maakt.
Nou is mijn plan om aan de binnenkant een extra voorzetwand ervoor te zetten met PIR platen - zo ben ik niet teveel ruimte kwijt in de kamer. Nou twijfel ik erg tussen bijvoorbeeld http://www.kingspaninsula...ingspan-w-all-in-one.aspx of gewoon houten staanders zetten met https://www.warmteservice...9-4-cm-0-72-m2/p/54651446 ertussen.
Daarnaast heb ik natuurlijk al een spouwmuur, dus ik wou ze dan eigenlijk gewoon koud op de binnenmuur schroeven/plakken. Iemand enig idee of dat een goed idee is/of dit kan? Of is dit nogal overkill?
waarom zou je deze muur willen isoleren? de delta T zal niet zo groot zijn en dus ook weinig besparing te halen qua energiezuinigheid en/of contactgeluid. Enige waar het wat voor kan betekenen is het tegen gaan van luchtgeluid.Rhaelak schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:23:
Dat dacht ik dus ook. In onze nieuwe woning willen we de muren die grenzen met de buren ook voorzien van een voorzetwand. Als ik kijk op de bouwtekeningen, dan lijken het spouwmuren te zijn zonder isolatie, enkel de muren die grenzen met buiten zijn geïsoleerd.
If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!
Nee, want ik heb een houten vloer in dat stuk.revolution-nl schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:11:
Kan je dan niet beter de spouw laten vullen? Als je dat samen met de buren doet is het waarschijnlijk goedkoper en het scheelt binnenruimte.
@YMGV4LIFEYMGV4LIFE schreef op zaterdag 2 januari 2016 @ 07:43:
het is vooral belangrijk om je dauwpunt uit te rekenen in je nieuwe constructie. Zo kun je nagaan waar je met vocht te maken krijgt. Grote kans dat het in het huidige binnen spouwblad op gaat treden.
Hoe doe je dat?
Ik sta nu voor een zelfde keuze. Jaren 30 woning, gebouwd in spouw, maar die wil ik niet isoleren daarom de keuze voor isolatie vanuit de binnenzijde.
Ik had in gedachten 40mm pir-plaat waarop reeds aanwezig gips afwerking. In de productomschrijving staat opgenomen: "De platen zijn voorzien van een aluminium cachering die voor een dampdichte laag zorgt. Het aanbrengen van een dampremmende folie om condensatie tegen te gaan is dus niet nodig.". Folie is dus niet nodig, blijft de keuze om de platen rechtstreeks tegen de wand te plaatsen of om eerst ventilatieregels tegen de wand te monteren en de platen daar tegen vast te zetten. Dat laatste lijkt mij echter niet nodig omdat er a) het een spouwmuur betreft b) ventilatielatten m.i. geen toegevoegde waarde hebben aangezien de platen strak tussen beganegrond-/ en verdiepingsvloer komen te zitten waardoor er geen sprake van ventilatie zal zijn.
Zie ik iets over het hoofd, of?
@BCC , welke keuze heb jij uiteindelijk gemaakt?
Ehh wat heeft dat ermee te maken? Onze buren hebben 20 jaar geleden de spouwmuur laten vullen. Wij komende maand (wonen er net:)).. Maar ik heb werkelijk nog nooit een link met een houten vloer gehoord. Wel bij vloerisolatie, maar niet bij spouwmuur..
https://www.ubakus.de/u-wert-rechner/?#
Je kunt als alternatief ook houtvezelplaten gebruiken. die kunnen damp opnemen en afgeven. gewoon op de binnengevel lijmen, geen gedoe met folies. met dampopen stucwerk afwerken en klaar.
[ Voor 31% gewijzigd door No Hands op 04-08-2019 20:14 ]
Veroordeel niet, verwonder u slechts