Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Keukens ontwerpen/tekenen en financiële administratie. De laatste zal voornamelijk gaan d.m.v. een online web applicatie. Verder dagelijks gebruik van de MS Office applicaties zoals Word, Excel en Outlook.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem wordt zakelijk aangeschaft. Ik heb een bedrag van € 2000,- / € 3000,- excl. BTW in gedachten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Printer is al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor het tekenprogramma gelden de volgende werkstation vereisten:

Let op! Apple Mac wordt niet ondersteund
Zaken die ook besproken moeten worden met uw hardware leverancier wanneer u overweegt om nieuwe werkstations te kopen zijn:
•hoe maakt u een backup van uw gegevens (bv. aparte schijf, netwerk/server, CD-Roms, memory stick enz.)
•dual video output indien er twee schermen zijn vereist
•Als een krachtige rendering van fotorealistische afbeeldingen in het bijzonder belangrijk is voor uw, is een high-end Intel® Xeon® E5 processor in plaats van een Intel® Core i7 aan te bevelen. Hoe dan ook geldt voor krachtige rendering 'hoe meer cores hoe beter'. Vermijd de "U" versies (Ultra-low power) van de Intel® Core i7 processor familie.
Grafische kaarten
(voor laptops en desktops met Winner Design)
Zoals de meeste CAD-systemen werkt Winner Design het beste met een goede grafische hardware. Het juiste type grafische kaart kan u heel wat problemen besparen en zal zeker de beste resultaten opleveren. Goede 3D grafische kaarten zullen de perspectief tekeningen in Winner Design ongelofelijk veel sneller maken en de visuele kwaliteit van uw tekeningen spectaculair verbeteren.
Compusoft heeft vele grafische kaarten getest en beveelt de volgende aan:
nVidia GeForce...
ATI Radeon HD xxxx
nVidia en ATI maken grafische chips die gebruikt worden bij vele fabrikanten van grafische kaarten (Asus, MSI, Gigabyte, Club 3D, Sapphire, LeadTek enz.). Grafische kaarten gebaseerd op de ATI en de nVidia grafische chip kunnen verschillende namen hebben.
Het belangrijkste is dat de kaart gebaseerd is op de aanbevolen chip van Vidia of ATI.
Voor gebruik bij Winner Design bevelen we volgende grafische kaarten niet aan:
- Matrox cards (all types)
- ATI Rage Pro, All In Wonder Pro, Expert@Play98, Expert98
- S3 GammaChrome
- SIS cards (ordinary SIS cards and cards integrated on mother board)
- XGI Volari
- Intel® Graphics
We dringen er op aan dit advies op te volgen om u héél wat problemen te besparen. Zelfs wanneer de verkoper van hardware u vertelt dat een andere grafische kaart "net zo goed" is, vraag toch om een GeForce of Radeon gebaseerde kaart.
Bron: http://www.compusoftgroup...inner-design/systeemeisen
Omdat ik zelf niet meer zo thuis ben in de hardware en ik geen zaken over het hoofd wil zien, heb ik de werkstation samenstelling gebruikt van de BBG als basis:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In het verleden heb ik o.a. gewerkt met Intel, nVidia en Samsung (SSD) producten en heb hier verder geen negatieve ervaringen mee gehad en vindt het daarom prima om deze merken weer te hanteren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1) Betrouwbaarheid en compatibiliteit. Het systeem wordt dagelijks zakelijk gebruikt.
2) Minimaal 24 inch beeldscherm.
3) De kast maakt me niet zoveel uit, deze komt onder het bureau te staan. Een stille, koele kast zou daarom fijn zijn tijdens het maken van tekeningen.
4) Back-up op locatie d.m.v. Synology NAS en Hidrive voor offsite back-up:
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat ik een stukje advies kan krijgen over de hardware met name of dit een goede keuze is voor het tekenprogramma. Het is de bedoeling dat het tekenprogramma vlot en stabiel draait en daarom denk ik dat het verstandig is om de geadviseerde werkstation vereisten aan te houden. Wellicht zijn sommige componenten overkill of is het verstandig om voor bepaalde componenten net wat meer capaciteit te kiezen? Ik heb zelf twijfels over de processor en de videokaart keuze.
Keukens ontwerpen/tekenen en financiële administratie. De laatste zal voornamelijk gaan d.m.v. een online web applicatie. Verder dagelijks gebruik van de MS Office applicaties zoals Word, Excel en Outlook.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem wordt zakelijk aangeschaft. Ik heb een bedrag van € 2000,- / € 3000,- excl. BTW in gedachten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Printer is al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor het tekenprogramma gelden de volgende werkstation vereisten:

Let op! Apple Mac wordt niet ondersteund
Zaken die ook besproken moeten worden met uw hardware leverancier wanneer u overweegt om nieuwe werkstations te kopen zijn:
•hoe maakt u een backup van uw gegevens (bv. aparte schijf, netwerk/server, CD-Roms, memory stick enz.)
•dual video output indien er twee schermen zijn vereist
•Als een krachtige rendering van fotorealistische afbeeldingen in het bijzonder belangrijk is voor uw, is een high-end Intel® Xeon® E5 processor in plaats van een Intel® Core i7 aan te bevelen. Hoe dan ook geldt voor krachtige rendering 'hoe meer cores hoe beter'. Vermijd de "U" versies (Ultra-low power) van de Intel® Core i7 processor familie.
Grafische kaarten
(voor laptops en desktops met Winner Design)
Zoals de meeste CAD-systemen werkt Winner Design het beste met een goede grafische hardware. Het juiste type grafische kaart kan u heel wat problemen besparen en zal zeker de beste resultaten opleveren. Goede 3D grafische kaarten zullen de perspectief tekeningen in Winner Design ongelofelijk veel sneller maken en de visuele kwaliteit van uw tekeningen spectaculair verbeteren.
Compusoft heeft vele grafische kaarten getest en beveelt de volgende aan:
nVidia GeForce...
ATI Radeon HD xxxx
nVidia en ATI maken grafische chips die gebruikt worden bij vele fabrikanten van grafische kaarten (Asus, MSI, Gigabyte, Club 3D, Sapphire, LeadTek enz.). Grafische kaarten gebaseerd op de ATI en de nVidia grafische chip kunnen verschillende namen hebben.
Het belangrijkste is dat de kaart gebaseerd is op de aanbevolen chip van Vidia of ATI.
Voor gebruik bij Winner Design bevelen we volgende grafische kaarten niet aan:
- Matrox cards (all types)
- ATI Rage Pro, All In Wonder Pro, Expert@Play98, Expert98
- S3 GammaChrome
- SIS cards (ordinary SIS cards and cards integrated on mother board)
- XGI Volari
- Intel® Graphics
We dringen er op aan dit advies op te volgen om u héél wat problemen te besparen. Zelfs wanneer de verkoper van hardware u vertelt dat een andere grafische kaart "net zo goed" is, vraag toch om een GeForce of Radeon gebaseerde kaart.
Bron: http://www.compusoftgroup...inner-design/systeemeisen
Omdat ik zelf niet meer zo thuis ben in de hardware en ik geen zaken over het hoofd wil zien, heb ik de werkstation samenstelling gebruikt van de BBG als basis:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Xeon E5-1650 v3 Boxed | € 621,- | € 621,- |
| 1 | ASRock X99 Extreme4/3.1 | € 245,50 | € 245,50 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 750 Ti 2GB FTW ACX Cooler | € 143,51 | € 143,51 |
| 1 | Cooler Master Silencio 652S | € 101,74 | € 101,74 |
| 1 | Eizo ColorEdge CS240 Zwart | € 637,- | € 637,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 88,99 | € 88,99 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 36,- | € 36,- |
| 1 | Logitech MK710 | € 77,94 | € 77,94 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS4C8G4D240FSA | € 169,95 | € 169,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 14,42 | € 14,42 |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 80,95 | € 80,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.284,95 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In het verleden heb ik o.a. gewerkt met Intel, nVidia en Samsung (SSD) producten en heb hier verder geen negatieve ervaringen mee gehad en vindt het daarom prima om deze merken weer te hanteren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1) Betrouwbaarheid en compatibiliteit. Het systeem wordt dagelijks zakelijk gebruikt.
2) Minimaal 24 inch beeldscherm.
3) De kast maakt me niet zoveel uit, deze komt onder het bureau te staan. Een stille, koele kast zou daarom fijn zijn tijdens het maken van tekeningen.
4) Back-up op locatie d.m.v. Synology NAS en Hidrive voor offsite back-up:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 2 | WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB | € 87,95 | € 175,90 |
| 1 | Synology DiskStation DS214+ | € 298,- | € 298,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 473,90 | |
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat ik een stukje advies kan krijgen over de hardware met name of dit een goede keuze is voor het tekenprogramma. Het is de bedoeling dat het tekenprogramma vlot en stabiel draait en daarom denk ik dat het verstandig is om de geadviseerde werkstation vereisten aan te houden. Wellicht zijn sommige componenten overkill of is het verstandig om voor bepaalde componenten net wat meer capaciteit te kiezen? Ik heb zelf twijfels over de processor en de videokaart keuze.