Advies gevraagd: Nieuwe werkstation voor keukens ontwerpen

Pagina: 1
Acties:

• Jdv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-11 20:02
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Keukens ontwerpen/tekenen en financiële administratie. De laatste zal voornamelijk gaan d.m.v. een online web applicatie. Verder dagelijks gebruik van de MS Office applicaties zoals Word, Excel en Outlook.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem wordt zakelijk aangeschaft. Ik heb een bedrag van € 2000,- / € 3000,- excl. BTW in gedachten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Printer is al aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor het tekenprogramma gelden de volgende werkstation vereisten:

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/5toygwb1t1a.png

Let op! Apple Mac wordt niet ondersteund

Zaken die ook besproken moeten worden met uw hardware leverancier wanneer u overweegt om nieuwe werkstations te kopen zijn:
•hoe maakt u een backup van uw gegevens (bv. aparte schijf, netwerk/server, CD-Roms, memory stick enz.)
•dual video output indien er twee schermen zijn vereist
•Als een krachtige rendering van fotorealistische afbeeldingen in het bijzonder belangrijk is voor uw, is een high-end Intel® Xeon® E5 processor in plaats van een Intel® Core i7 aan te bevelen. Hoe dan ook geldt voor krachtige rendering 'hoe meer cores hoe beter'. Vermijd de "U" versies (Ultra-low power) van de Intel® Core i7 processor familie.

Grafische kaarten

(voor laptops en desktops met Winner Design)

Zoals de meeste CAD-systemen werkt Winner Design het beste met een goede grafische hardware. Het juiste type grafische kaart kan u heel wat problemen besparen en zal zeker de beste resultaten opleveren. Goede 3D grafische kaarten zullen de perspectief tekeningen in Winner Design ongelofelijk veel sneller maken en de visuele kwaliteit van uw tekeningen spectaculair verbeteren.

Compusoft heeft vele grafische kaarten getest en beveelt de volgende aan:

nVidia GeForce...
ATI Radeon HD xxxx

nVidia en ATI maken grafische chips die gebruikt worden bij vele fabrikanten van grafische kaarten (Asus, MSI, Gigabyte, Club 3D, Sapphire, LeadTek enz.). Grafische kaarten gebaseerd op de ATI en de nVidia grafische chip kunnen verschillende namen hebben.

Het belangrijkste is dat de kaart gebaseerd is op de aanbevolen chip van Vidia of ATI.

Voor gebruik bij Winner Design bevelen we volgende grafische kaarten niet aan:

- Matrox cards (all types)
- ATI Rage Pro, All In Wonder Pro, Expert@Play98, Expert98
- S3 GammaChrome
- SIS cards (ordinary SIS cards and cards integrated on mother board)
- XGI Volari
- Intel® Graphics

We dringen er op aan dit advies op te volgen om u héél wat problemen te besparen. Zelfs wanneer de verkoper van hardware u vertelt dat een andere grafische kaart "net zo goed" is, vraag toch om een GeForce of Radeon gebaseerde kaart.

Bron: http://www.compusoftgroup...inner-design/systeemeisen

Omdat ik zelf niet meer zo thuis ben in de hardware en ik geen zaken over het hoofd wil zien, heb ik de werkstation samenstelling gebruikt van de BBG als basis:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E5-1650 v3 Boxed€ 621,-€ 621,-
1ASRock X99 Extreme4/3.1€ 245,50€ 245,50
1EVGA GeForce GTX 750 Ti 2GB FTW ACX Cooler€ 143,51€ 143,51
1Cooler Master Silencio 652S€ 101,74€ 101,74
1Eizo ColorEdge CS240 Zwart€ 637,-€ 637,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 88,99€ 88,99
1Cooler Master Hyper 412S€ 36,-€ 36,-
1Logitech MK710€ 77,94€ 77,94
1Crucial Ballistix Sport BLS4C8G4D240FSA€ 169,95€ 169,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 67,95€ 67,95
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.284,95

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In het verleden heb ik o.a. gewerkt met Intel, nVidia en Samsung (SSD) producten en heb hier verder geen negatieve ervaringen mee gehad en vindt het daarom prima om deze merken weer te hanteren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1) Betrouwbaarheid en compatibiliteit. Het systeem wordt dagelijks zakelijk gebruikt.
2) Minimaal 24 inch beeldscherm.
3) De kast maakt me niet zoveel uit, deze komt onder het bureau te staan. Een stille, koele kast zou daarom fijn zijn tijdens het maken van tekeningen.
4) Back-up op locatie d.m.v. Synology NAS en Hidrive voor offsite back-up:

#ProductPrijsSubtotaal
2WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 87,95€ 175,90
1Synology DiskStation DS214+€ 298,-€ 298,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 473,90

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat ik een stukje advies kan krijgen over de hardware met name of dit een goede keuze is voor het tekenprogramma. Het is de bedoeling dat het tekenprogramma vlot en stabiel draait en daarom denk ik dat het verstandig is om de geadviseerde werkstation vereisten aan te houden. Wellicht zijn sommige componenten overkill of is het verstandig om voor bepaalde componenten net wat meer capaciteit te kiezen? Ik heb zelf twijfels over de processor en de videokaart keuze.

• xer_00
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-11 18:27
Het enige wat mij opvalt is dat je niet voor ECC geheugen gaat. De Xeon processor en het moederbord ondersteunen het dus zou dat wel pakken.
http://tweakers.net/categ...u7L1-kSJoO7GhD6uhidKi1_gA

Wikipedia: ECC memory

Scherm lijkt mij wat overkill zou persoonlijk voor 2 Full HD Dell Ultrasharps gaan werk zelf ook als tekenaar en als je eenmaal met 2 schermen hebt gewerkt wil je niet meer anders.

Voor dit bedrag kun je volgens mij ook een voor geïnstalleerd workstation kopen met goede garantie en ondersteuning. Gaat de werkgever niet liever daarvoor?

[ Voor 11% gewijzigd door xer_00 op 31-12-2015 16:08 ]

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-11 09:53
Persoonlijk zou ik gaan voor een dergelijk scherm als dit:
pricewatch: Dell SE2716H Zwart
En er daar twee van kopen. Die Eizo is geweldig met fotobewerken en videobewerken. Maar ik zie het nut niet erg met 3D tekenen. En als je dan toch nog budget hebt of liever maar 1 scherm hebt ga dan voor een 2560x1440P 27" scherm. Voor tekenen heeft een hogere resolutie echt nut tenzij je ogen heel slecht zijn. Zelf houd ik er van om een lekker grote workspace te hebben met CAD tekenen en dat heb je alleen met hogere resoluties.

EDIT:
De processor is in mijn ogen ook zwaar overkill maar als je vaak renders maakt. En dan bedoel ik complexe renders op hoge resolutie welke vaak overnieuw gedaan moeten worden dan zou ik deze processor er in laten zitten. Het is in elk geval een bakbeest dat voorlopig wel mee zal kunnen draaien.

[ Voor 20% gewijzigd door Clifdon op 31-12-2015 16:22 ]

Always look on the bright side of life.

Verwijderd

Eens met wat Clifdon en xer_00 zeggen ivm het scherm, eizo is voornamelijk voor grafisch ontwerp waar kleuren en dergelijke zeer belangrijk zijn.

En hoe groot is typisch 1 project van dat programma? Eventueel iets grotere SSD nemen (500GB)?

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-12 19:51
Kijk hier eens naar: http://shop.lenovo.com/nl...inkstation/p-series/p900/

Qua garantie is het ook prima geregeld naar mijn mening, 3 jaar on-site NBD en upgrade baar naar nog sneller etc.

AdGuard Home

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:26
Het lijkt me dat je geen ECC geheugen nodig hebt?
De voorgestelde hooggeklokte 6-core Xeon processor lijkt me voor renderen leuk, hoewel het slechts een 23% hogere Passmark score heeft dan een quadcore i7 6700K. Deze heeft juiste weer een wat hogere singlecore snelheid (9%) waarbij je voordeel hebt bij de meeste andere toepassingen. Aan TS om te bepalen waar bij zijn werkzaamheden de prioriteiten liggen.
Ik ben zelf tekenaar met een ander CAD pakket, ik zou kiezen voor een 1440p scherm op op te werken en daarnaast bij voorkeur nog een 1440p scherm die even groot is. Ik raad je heel sterk aan om sowieso 2 goede schermen te nemen. Mogelijk kunnen die schermen wat langer mee dan de rest van het systeem. De Eizo lijkt me alleen een goede keuze als er heel preciese kleurweergave nodig is, dat lijkt met niet het geval.
Ik kan geen GPU-benchmarks van Winner Design vinden, maar de videokaart lijkt me wel goed.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• xer_00
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-11 18:27
Ik had het idee dat het bij zoveel geheugen wel nut zou hebben er hoeft maar 1 bitje om te vallen van de 32GB om voor een probleem te zorgen. Vraag me wel af of je aan minder geheugen niet al ruim voldoende zou hebben.
Hogere resolutie schermen kunnen natuurlijk ook mooi zijn als ik het nu zou moeten aanschaffen zou ik het zeker overwegen.

@Jdv, draai je deze software al op een systeen? Zo ja wat is de huidige hardware en tegen welke problemen loop je aan? Denk dat we op die manier een veel gerichter advies kunnen geven.

[ Voor 13% gewijzigd door xer_00 op 02-01-2016 03:59 ]

Pagina: 1