Negatieve feedbacks toestaan ivm geen reactie van verkoper?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:56
Beste Tweakers,

Bij deze een aanvraag om de regels van de V&A aan te passen ivm geen reacties van de verkoper.

Je biedt iets aan in de V&A gedeelte ,dus je zou de tijd moeten nemen om iedereen die interesse heeft getoond in je product netjes te woord te staan.

Anders is een negatieve feedback volgens mij terecht!

Nou ik begrijp wel dat niet iedereen de tijd heeft om 24/7 op Tweakers te zitten en wachten op een reactie op zijn advertentie.Maar een bericht terug sturen neem niet zo veel tijd in beslag.
Ik heb in de afgelopen paar weken op een aantal advertenties gereageerd omdat ik interesse had in de product die als aangeboden stond in de V&A en ik heb letterlijk binnen 20 minuten na plaatsen van het product gereageerd,volgende dag staat de advertentie als "Verkocht" zonder antwoord te geven op mijn vragen.

De modjes kunnen vervolgens zien of de verkoper wel online is geweest en in de DM verkeer zien of de verkoper we/of niet de moeite heeft genomen om de vraag te beantwoorden.
Is de product verkocht iedereen zou een kort berichtje kunnen en moeten sturen met "Sorry het is verkocht" .Zo veel moeite is dat toch niet!

Geen deal=Geen feedback...Ja dat weet ik ,de regels zijn mij wel bekend!
Toch vind ik een -Feedback plaatsen bij COMMUNICATIE terecht.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

Je geeft het antwoord zelf al.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Essox Lucius
D4NG3R schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:08:
[...]

Je geeft het antwoord zelf al.
De regels zijn mij wel bekend, maar dit is geen Marktplaats en de Feedback systeem dient om te zien met wat voor een persoon heb je het te maken.
Als je de tijd neemt om een advertentie te plaatsen,je zult ook de tijd MOETEN maken om all DM's te beantwoorden!
En daar is de communicatie gedeelte in de feedback systeem voor!
Anders krijg je wel een terechte - sterretjes op je profiel.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

Omdat jij van mening bent dat je boven de regels van een systeem waar je gebruik van maakt staat?

Ik ben het met je eens dat het ietswat onbeschoft is, maar jij hebt geen zaken met die tweaker gedaan. Hij of zij is je dus niks verontschuldigt, dat de keuze word gemaakt om niet te reageren op anderen is verder niet relevant aan de plaatsgevonden overeenkomst. En enkel daar mag je feedback op geven.

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 31-12-2015 13:34 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

@TS: Mwoah, niet mee eens. Je weet ook niet wat de achterliggende reden is... misschien is er iets onverhoopt gebeurt ofzo, of heeft hij 1000 reacties gehad.

Het is netjes om te reageren, en ik doe dat ook altijd, maar het is imo geen vereiste.

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 11:01
Dat soort dingen zou ik liever geautomatiseerd willen zien.

Aangeven als koper dat je geïnteresseerd bent in x product en zodra je deze hebt bemachtigt dit kunt aangeven dat je het hebt en zo alle biedingen/reacties van jouw gerelateerd aan het product worden terug genomen.

Zelfde voor de andere kant:

Als verkoper product x aanbieden en alle geïnteresseerden zullen geïnformeerd worden wanneer het product van status veranderd in bijv. verkocht.

Want als je nou 5 reacties krijgt en 4 netjes beantwoord en 1 vergeet en daar een slechte review van krijgt... Is dit dan terecht? Jazeker! Want je hebt die persoon niet netjes geïnformeerd!

Alleen m.i. wel mierenneukerij en typisch gevalletje "goede moeten onder de kwade lijden".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-10 23:06

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Het ligt er maar net aan. Als ik iets voor € 100 op V&A zet, en iemand bied me 10 euro, dan negeer ik het gewoon, hoe onbeleeft dat ook is.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De redenen kunnen idd verschillend zijn, misschien veel reacties en daardoor enkele over het hoofd gezien, kan natuurlijk iedereen gebeuren.
Heb zelf ook al meegemaakt, dat er geen enkele respons kwam. En nee, we hadden geen tientje geboden, integendeel, we zouden wel de vraagprijs hebben willen betalen, omdat een nichtje dringend op zoek was, ivm haar defecte telefoon van hetzelfde type. Maar omdat de betreffende advertentie er al 'n dag of vijf stond, was mijn vraag in eerste instantie, of het toestel nog beschikbaar was. Nooit antwoord gehad. De advertentie werd tien dagen later pas op 'verkocht' gezet...
Persoonlijk vind ik dit idd onbeschoft, maar daar doe je niets aan, de lompheid van veel Marktplaats-verkopers zie je inmiddels ook op Tweakers, en andersom zijn er ook op Marktplaats voldoende mensen, die een vraag correct beantwoorden.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoals al aangegeven, geen transactie = geen beoordeling. Er kunnen we duizenden redenen zijn waarom de andere partij niet reageert (zwak, ziek, misselijk, vakantie, drukte enz). We zien hier graag beoordelingen over transacties, niet over iemands manier van communiceren.
Dus nee, we gaan de regels niet aanpassen.

[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 08-01-2016 13:59 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 18:54

voz

De echte kenner

Ik begrijp dat een aanpassing van de huidige regels niet de juiste manier is omdat je dan wildgroei kan krijgen en wellicht te snel geoordeeld/veroordeeld wordt terwijl er een legitieme reden kan zijn. Maar zou er niet een feature te bedenken zijn waardoor je toch iets kwijt kunt over al dan niet reageren?

Er kunnen namelijk ook duizend niet-legitieme reden zijn. Bijvoorbeeld advertentie online zetten en de volgende dag drie weken op vakantie gaan. Bijvoorbeeld een vraag-advertentie zetten, niet reageren, maar een week later de advertentie wel op "vervallen" zetten.

Mijn regel zou zijn: nieuwe advertentie en niet binnen twee weken een reactie of excuus voor het laat reageren = minpunten.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-10 23:19

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik ben het er niet mee eens dat dit nodig is bij (initieel) contact. Het is vervelend als iemand niet reageert, maar dat is dan misschien vervelend voor jou als koper / verkoper. Maar het is volledig iemand zijn eigen recht om al dan niet te reageren zolang er geen deal is gemaakt.

Ergens zou ik graag nog wel kunnen beoordelen als iemand in een ver gevorderd stadium van onderhandelingen opeens aan een ander verkoopt zonder dat te laten weten. Dan mag er best gemeld worden dat de gebruiker slecht communiceert over verkopen, dan is dat fijn om te weten als andere partij voordat je aanzienlijke energie steekt in de communicatie.

Het nadeel van bovenstaande is echter dat het bijzonder subjectief is, en gezien het niet toegestaan is de inhoud van e-mails of DM's van een andere gebruiker zomaar te plaatsen, zal het waarschijnlijk altijd aan de moderators zijn om te beoordelen wat een 'vergaande staat van onderhandelingen' is. In de praktijk zal dit dus erg lastig worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Essox Lucius
Microkid schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:27:
Er kunnen we duizenden redenen zijn waarom de andere partij niet reageert (zwak, ziek, misselijk, vakantie, drukte enz). We zien hier graag beoordelingen over transacties, niet over iemands manier van communiceren.
Klopt,ben ik helemaal mee eens!
Maar ik kan ook tientallen advertenties als een voorbeeld noemen waarbij de verkopende partij niet eens de moeite neemt om te antwoorden. Neem deze link maar :
V&A aangeboden: Sony Bravia KDL-40EX40B

Ik heb binnen 25 minuten naar het plaatsen van deze advertentie bvb gereageerd met de vraag of hoe en wat wij iets met de verkoper kunnen regelen,tot op heden geen antwoord van gekregen.

Of deze: V&A aangeboden: Philips 40PFK5500 Zwart
Of deze: V&A aangeboden: Sennheiser PC 333D
Of deze: V&A aangeboden: Samsung SSD SM825 120GB erg weinig gebruikt
Of deze: V&A aangeboden: Samsung 850 EVO 1TB

Kijk ..als ik iets aanbod op V&A ik zorg wel dat alle berichten netjes zijn afgewerkt en iedereen een antwoord heeft gekregen,geen antwoorden geven op spullen die je verkoopt levert onnodige frustraties bij potentiële kopers en is in mijn ogen een terechte negatieve beoordeling!

Tweakers voor Tweakers was ooit de slogan van deze website als ik mij goed kan herinneren!
Dit soort gedrag hoort hier niet thuis, maar op Marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 18:54

voz

De echte kenner

Ircghost schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:07:
Ik ben het er niet mee eens dat dit nodig is bij (initieel) contact. Het is vervelend als iemand niet reageert, maar dat is dan misschien vervelend voor jou als koper / verkoper. Maar het is volledig iemand zijn eigen recht om al dan niet te reageren zolang er geen deal is gemaakt.
In mijn beleving begint (ver)kopen niet bij het maken van de deal, maar bij het initiële contact. Als ik in een winkel kom en de verkoper draait me zonder iets te zeggen de rug toe als ik iets vraag, dan krijgt die winkel van mij een negatieve beoordeling.

Ik begrijp wel dat je bij een advertentie niet kunt zien of de verkoper ziek of op vakantie is, maar om dan maar te zeggen dat je helemaal niets over de manier waarop (ver)koper zijn digitale winkeltje runt, vind ik ook wel erg kort door de bocht.

De andere kant op geldt hetzelfde. Als iemand op mijn advertentie biedt, ik ga akkoord en krijg nooit weer reactie, dan vind ik ook dat ik daar wat over moet kunnen zeggen. Ik ben immers wel netjes en wacht met mijn handeltje op reactie, in die tijd dat ik wacht op iemand die nooit meer reageert loop ik wellicht andere verkopen mis.

Nu kan ik dat wel oplossen met termen als weg=weg, jammer dan, pech gehad, maar dan kunnen we er net zo goed mee stoppen en op marktplaats verder gaan. Ik kan me niet goed voorstellen dat we dat willen als tweakers.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:06
Johan9711 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:52:
Het ligt er maar net aan. Als ik iets voor € 100 op V&A zet, en iemand bied me 10 euro, dan negeer ik het gewoon, hoe onbeleefd dat ook is.
Ik wou precies dit neer zetten.

Zo kreeg ik laatst een waslijst aan vragen over het product, met daar onder een bod van nog geen 50% van de vraagprijs.

Hier ga ik dan echt geen moeite voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
voz schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:11:
[...]

In mijn beleving begint (ver)kopen niet bij het maken van de deal, maar bij het initiële contact. Als ik in een winkel kom en de verkoper draait me zonder iets te zeggen de rug toe als ik iets vraag, dan krijgt die winkel van mij een negatieve beoordeling.

Ik begrijp wel dat je bij een advertentie niet kunt zien of de verkoper ziek of op vakantie is, maar om dan maar te zeggen dat je helemaal niets over de manier waarop (ver)koper zijn digitale winkeltje runt, vind ik ook wel erg kort door de bocht.

De andere kant op geldt hetzelfde. Als iemand op mijn advertentie biedt, ik ga akkoord en krijg nooit weer reactie, dan vind ik ook dat ik daar wat over moet kunnen zeggen. Ik ben immers wel netjes en wacht met mijn handeltje op reactie, in die tijd dat ik wacht op iemand die nooit meer reageert loop ik wellicht andere verkopen mis.
Daarin zou je waarschijnlijk wel een review kunnen plaatsen als er akkoord is gegaan met een bod (deal gemaakt) en dan niet meer gereageerd wordt...
Nu kan ik dat wel oplossen met termen als weg=weg, jammer dan, pech gehad, maar dan kunnen we er net zo goed mee stoppen en op marktplaats verder gaan. Ik kan me niet goed voorstellen dat we dat willen als tweakers.
Nou is een winkel (zo'n ding wat 100% gericht is op verkoop) en een particulier met een advertentie op Tweakers wel heel wat anders.
Hoewel het hinderlijk is als iemand niet reageert, is het zeker niet de wildgroei aan reviews niet waard. Zou leuk zijn als je een populair item aanbiedt en een paar honderd reacties krijgt, sommigen hebben betere dingen te doen ;)
Huidige manier van zodra er een deal is valt er iets te reviewen lijkt me prima.

[ Voor 4% gewijzigd door RGAT op 11-01-2016 12:00 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:26
Essox Lucius schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:39:
Kijk ..als ik iets aanbod op V&A ik zorg wel dat alle berichten netjes zijn afgewerkt en iedereen een antwoord heeft gekregen,geen antwoorden geven op spullen die je verkoopt levert onnodige frustraties bij potentiële kopers en is in mijn ogen een terechte negatieve beoordeling!
Dat jij het graag netjes afwerkt valt je te prijzen, maar een verplichting (op straffe van negatieve feedback) gaat me te ver. Net zo min als je verplicht bent om de deur te openen als er gebeld wordt of om de telefoon op te nemen als die rinkelt. Soms is daar een goede reden voor en soms heeft iemand gewoon geen zin, wat op zich ook een prima reden is imho.

Met de vuistregel die tweakers nu hanteert, geen transactie dan ook geen feedback, kan ik goed leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:53
Ik gebruik de feedback voornamelijk om te controleren of hij netjes zijn afspraken nakomt nadat we een deal hebben gesloten. En de kans klein is dat ik opgelicht wordt. Niet of hij wel netjes op mijn eventuele vragen in gaat. Daar kom ik zelf wel achter.

Tevens kan je ook nog met andere tweakers onderhandelen. En reageert hij pas 1 week later kan je hem ook gewoon aangeven sorry heb het al ergens anders gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

TS heeft niet over een dag geen reactie, maar zonder reactie daags later wel de advertentie kunnen aanpasse (wat ook al heel moeilijk is voor velen).

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1