Hallo,
Ik ben nog vrij nieuw in de wereld van programmeren en ben bezig met het leren van C#.
Nu volg ik wat tutorials en opdrachten alleen loop ik ergens tegen aan. Een opdracht van een tutorial
die ik gaag zou willen snappen maar waar ik niet uitkom.
De volgende vraag wordt gesteld:
Write a method addVectors(u, v) that takes two arrays of doubles of the same length,
and returns a new array containing the sums of the corresponding elements of each:
en dit staat al voorgeschreven in visual studio:
[Test]
public void TestExercise7()
{
double[] v1 = {1, 1};
double[] v2 = {2, 2};
double[] v3 = {1, 2};
double[] v4 = {1, 4};
double[] v5 = {2, 6};
double[] v6 = {1, 2, 1};
double[] v7 = {1, 4, 3};
double[] v8 = {2, 6, 4};
Assert.AreEqual(addVectors(v1, v1), v2);
Assert.AreEqual(addVectors(v3, v4), v5);
Assert.AreEqual(addVectors(v6, v7), v8);
ProgrammingTests.Chapter14Test.TestExercise7(addVectors);
}
public double[] addVectors(double[] xs, double[] ys)
{
// here
}
Ik moet mijn codes dus testen doormiddel van een plugin van Nunit en de test explorer. Het werkt erg fijn moet ik zeggen, alleen de antwoorden worden nergens gegeven en nu loop ik vast.
Hoe lees ik bijvoorbeeld die xs en ys af die zijn meegegeven als de parameters. Zou iemand mij opweg kunnen helpen? Alvast bedankt!
Ik ben nog vrij nieuw in de wereld van programmeren en ben bezig met het leren van C#.
Nu volg ik wat tutorials en opdrachten alleen loop ik ergens tegen aan. Een opdracht van een tutorial
die ik gaag zou willen snappen maar waar ik niet uitkom.
De volgende vraag wordt gesteld:
Write a method addVectors(u, v) that takes two arrays of doubles of the same length,
and returns a new array containing the sums of the corresponding elements of each:
en dit staat al voorgeschreven in visual studio:
[Test]
public void TestExercise7()
{
double[] v1 = {1, 1};
double[] v2 = {2, 2};
double[] v3 = {1, 2};
double[] v4 = {1, 4};
double[] v5 = {2, 6};
double[] v6 = {1, 2, 1};
double[] v7 = {1, 4, 3};
double[] v8 = {2, 6, 4};
Assert.AreEqual(addVectors(v1, v1), v2);
Assert.AreEqual(addVectors(v3, v4), v5);
Assert.AreEqual(addVectors(v6, v7), v8);
ProgrammingTests.Chapter14Test.TestExercise7(addVectors);
}
public double[] addVectors(double[] xs, double[] ys)
{
// here
}
Ik moet mijn codes dus testen doormiddel van een plugin van Nunit en de test explorer. Het werkt erg fijn moet ik zeggen, alleen de antwoorden worden nergens gegeven en nu loop ik vast.
Hoe lees ik bijvoorbeeld die xs en ys af die zijn meegegeven als de parameters. Zou iemand mij opweg kunnen helpen? Alvast bedankt!