[C#] Parameters

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Anoniem: 722141

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nog vrij nieuw in de wereld van programmeren en ben bezig met het leren van C#.
Nu volg ik wat tutorials en opdrachten alleen loop ik ergens tegen aan. Een opdracht van een tutorial
die ik gaag zou willen snappen maar waar ik niet uitkom.

De volgende vraag wordt gesteld:

Write a method addVectors(u, v) that takes two arrays of doubles of the same length,
and returns a new array containing the sums of the corresponding elements of each:

en dit staat al voorgeschreven in visual studio:

[Test]
public void TestExercise7()
{

double[] v1 = {1, 1};
double[] v2 = {2, 2};
double[] v3 = {1, 2};
double[] v4 = {1, 4};
double[] v5 = {2, 6};
double[] v6 = {1, 2, 1};
double[] v7 = {1, 4, 3};
double[] v8 = {2, 6, 4};

Assert.AreEqual(addVectors(v1, v1), v2);
Assert.AreEqual(addVectors(v3, v4), v5);
Assert.AreEqual(addVectors(v6, v7), v8);

ProgrammingTests.Chapter14Test.TestExercise7(addVectors);
}

public double[] addVectors(double[] xs, double[] ys)
{

// here

}

Ik moet mijn codes dus testen doormiddel van een plugin van Nunit en de test explorer. Het werkt erg fijn moet ik zeggen, alleen de antwoorden worden nergens gegeven en nu loop ik vast.

Hoe lees ik bijvoorbeeld die xs en ys af die zijn meegegeven als de parameters. Zou iemand mij opweg kunnen helpen? Alvast bedankt!

Alle reacties

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:29

Haan

dotnetter

Lees je even in over arrays, dan wordt het wel duidelijk denk ik. Een array is een collectie van elementen, waar je doorheen kan lopen (ik neem aan de for / foreach loop al behandeld is), dat zou voldoende hint moeten zijn om dit op te lossen :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Anoniem: 722141

Topicstarter
Ik zal er eens even naar kijken! Opzich wist ik wel wat een Array was maar dit is me nog niet helemaal duidelijk. Ik weet inderdaad ook hoe ik door een array heen kan loopen.

Het enige waar ik over viel is het feit dat ik niet weet hoe ik xs en ys af moet lezen.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:29

Haan

dotnetter

Ik weet niet of ik je vraag dan goed begrijp, maar er is helemaal niks speciaals aan parameters die aan een method meegegeven worden, binnen de method zijn het gewoon variabelen die je naar wens kunt gebruiken, bijv. xs.Length geeft de lengte van de eerste array.
Sleutelwoord: (variable) scope

Kater? Eerst water, de rest komt later

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 10:13
Wel goed, een cursus die je aan de hand van unittests C# leert, beetje jammer dat je er NUnit extra bij nodig hebt, mstest zit tegenwoordig toch ook in alle Visual Studio versies?
Het enige waar ik over viel is het feit dat ik niet weet hoe ik xs en ys af moet lezen.
Dit zou in elke tutorial over arrays wel uitgelegd worden, op MSDN staan hier vast en zeker ook genoeg voorbeelden van.

Misschien nog een handige tip: Google specifiek op msdn.microsoft.com en stackoverflow.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07 20:53
Hallo richardrmfc,

Items in een array kan je uitlezen door de array[i] syntax te gebruiken. Lees even het commentaar door over de stappen die worden uitgevoerd. Indien je vragen hebt hoor ik het graag.

*snip*

[ Voor 72% gewijzigd door Creepy op 02-01-2016 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hoe goed bedoelt ook Edwin, ik heb je kant en klare oplossing weggehaald. Als dit echt een opdracht van een tutorial is, dan staat er in die tutorial echt wel uitgelegd hoe je een array kan gebruiken. Dat moet de topicstarter nog eens goed doorlezen. En met de tips tot nu toe, inclusief die van jou, lijkt het me dat hij er nu wel uit moet komen.

Een kant en klaar voorbeeld geven lijkt goed, maar 99 van de 100 keer wordt de oplossing gekopieerd en geplakt en er daarna nooit meer naar om gekeken. En programmeren is nu net ff wat meer dan alleen kopieren en plakken ;)
Give a man a fish and he'll eat for a day.Teach him how to fish and he'll eat for a lifetime…

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1