Sinds enige tijd heb ik met 1 van mijn twee GTX660Ti's een probleem. Tijdens het spelen van BO2 multiplayer (en alleen bij BO2) crashed de video driver. Versie van de driver maakt niets uit. Het was al op mijn oude systeem maar het lijkt erger te worden. Ik heb de laatse twee weken maar 1 kaart in het systeem gehad en bij 1 kaart geen problemen en bij de ander wel.
Het gebeurd meestal wanneer er een grote explosie is en in de Event viewer krijg ik ook logging van de driver. Bij zoeken naar het event zeggen ze allemaal dat het aan het power supply ligt.
Wat is er gebeurd in het verleden:
In mijn oude systeem met deze kaart is een keer tijdens spelen van BO2 MP spontaan mijn power supply uitgefikt, zelfs de zekering sprong er uit. Hierna hen ik een nieuw powersupply aangeschaft maar het systeem was niet stabiel meer te krijgen. Ik heb toen een nieuw MB en CPU aangeschaft maar de rest is het zelfde gebleven (memory was compatible en staat op de lijst van supported geheugen).
Wat heb ik getest
Onderstaand is de systeem specificatie:
Overige
Ik heb Open Hardware Monitor mee laten loggen, maar kan geen zaken ontdekken die raar zijn tijdens het crashen. Het systeem blijft doordraaien maar alleen de video driver crashed en wordt opnieuw gestart. Tijdens het crashen van de driver:
Voltages: Geen schommelingen, lijkt gewoon dat de voeding alles kan leveren zonder enige problemen.
Temps:CPU onder load (alle 4 cores) komen niet boven de 55 graden met 100% CPU
Temps: GPU onder load komt niet boven de 72 grafen bij 100% load
Temps: Zelfde temps wanneer beide op 100% load zitten voor lange tijd
Fans: Geen rare zaken, maar nooit op 100% ook bij full load van het systeem
Enige wat in de Eventlog staat wanneer het gebeurd is dat ik melding krijg van invalid function parameters of parameters out of bound.
Het gebeurd meestal wanneer er een grote explosie is en in de Event viewer krijg ik ook logging van de driver. Bij zoeken naar het event zeggen ze allemaal dat het aan het power supply ligt.
Wat is er gebeurd in het verleden:
In mijn oude systeem met deze kaart is een keer tijdens spelen van BO2 MP spontaan mijn power supply uitgefikt, zelfs de zekering sprong er uit. Hierna hen ik een nieuw powersupply aangeschaft maar het systeem was niet stabiel meer te krijgen. Ik heb toen een nieuw MB en CPU aangeschaft maar de rest is het zelfde gebleven (memory was compatible en staat op de lijst van supported geheugen).
Wat heb ik getest
- Memtest gedraaid, 10 full passes, geen enkel probleem.
- Furmark, 8 uur gedraaid met burnin test, geen enkel probleem.
- Prime met burnin test, geen enkel probleem.
- Furmark + Prime simutlaan, 8 uur burnin test, geen enkel probleem.
- MB + CPU
- Power supply
- Muis
- Kast
Onderstaand is de systeem specificatie:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus P8H67-M EVO | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master Hyper 412S | € 36,- | € 36,- |
1 | Corsair Carbide 300R | € 80,95 | € 80,95 |
1 | Corsair CX600M | € 76,- | € 76,- |
2 | EVGA GeForce GTX 660 Ti SC 2GB | € 0,- | € 0,- |
1 | G.Skill Ripjaws F3-10666CL9Q-16GBXL | € 0,- | € 0,- |
1 | HP 2710m (WD119AA) Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | HP BDDVDRW CH20L | -- | -- |
1 | Intel Core i7 2600 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Intel PRO/1000PT | € 0,- | € 0,- |
1 | Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 0,- | € 0,- |
1 | Logitech G500 | € 0,- | € 0,- |
1 | Logitech Webcam Pro 9000 | € 0,- | € 0,- |
1 | Microsoft Windows 10 Pro EN 32/64bit, USB | € 227,95 | € 227,95 |
1 | Samsung 830 series SSD 128GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 164,- | € 164,- |
1 | WD Green WD15NPVX | € 109,95 | € 109,95 |
Overige
Ik heb Open Hardware Monitor mee laten loggen, maar kan geen zaken ontdekken die raar zijn tijdens het crashen. Het systeem blijft doordraaien maar alleen de video driver crashed en wordt opnieuw gestart. Tijdens het crashen van de driver:
Voltages: Geen schommelingen, lijkt gewoon dat de voeding alles kan leveren zonder enige problemen.
Temps:CPU onder load (alle 4 cores) komen niet boven de 55 graden met 100% CPU
Temps: GPU onder load komt niet boven de 72 grafen bij 100% load
Temps: Zelfde temps wanneer beide op 100% load zitten voor lange tijd
Fans: Geen rare zaken, maar nooit op 100% ook bij full load van het systeem
Enige wat in de Eventlog staat wanneer het gebeurd is dat ik melding krijg van invalid function parameters of parameters out of bound.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.