Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Instabiele Wifi-netwerken

Pagina: 1
Acties:

• WouterOomen
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-04 16:50
Hi allemaal! Sinds enkele weken is mijn Wifi enorm onstabiel. Het is traag, heeft 'beperkte toegang', valt uit, moet opnieuw verbonden worden, etc. Eigenlijk lukt het altijd wel om opnieuw verbinding te krijgen, dus ik kan ook deze post prima posten - maar vrijwel elke keer als ik iets moet opzoeken, een email wil verzenden of even de site van de NOS wil checken moet ik het twee keer proberen en tussentijds aan de Wifi knutselen.

Nu heb ik gezocht naar oplossingen, maar daarbij is steevast vraag: wat voor modem heb je? Mijn probleem is echter: ik heb het thuis, op de universiteit, in de bibliotheek, bij mijn vriendin en in elk willekeurig koffietentje. Ik heb het dus overal en verwacht dat het aan mijn laptop (ASUS) of OS (Windows 8.1) ligt.

Wat te doen? Iemand die mij kan helpen? Alvast erg bedankt - ik ben al weken gefrustreerd.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nu heb ik gezocht naar oplossingen, maar daarbij is steevast vraag: wat voor modem heb je? Mijn probleem is echter: ik heb het thuis, op de universiteit, in de bibliotheek, bij mijn vriendin en in elk willekeurig koffietentje. Ik heb het dus overal en verwacht dat het aan mijn laptop (ASUS) of OS (Windows 8.1) ligt.
Dan kun je steevast de andere vraag al raden: exact wat voor Asus laptop heb je en wat voor WiFi-adapter zit erin? Zonder die info kunnen we erg weinig roepen.

Windows 8.1 of drivers uitsluiten is trouwens makkelijk. Boot eens met recente LiveCD/USB en kijk of het probleem dan ook speelt. Zo ja: vermoedelijk hardware. Zo nee: vermoedelijk software/drivers.

Oslik blyat! Oslik!

• WouterOomen
Dank, dion_b! Hoewel ik die vraag inderdaad zou kunnen verwachten heb ik te weinig kaas gegeten van de binnenkant van laptops om exact te weten wat voor informatie potentiële helpers nodig hebben. Net even opgezocht. Als ik bij apparaatbeheer kijk naar netwerkadapters zie ik niet minder dan vier dingen staan (die allen voor mij even weinig betekenen):
- Cisco AnyConnect Secure Mobility Client Virtual Miniport Adapter for Windows x64
- Juniper Network Virtual Adapter Manager
- Qualcomm Atheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter
- Realtek PCIe GBE Family Controller

Hoe ik die drivers update ga ik nu even opzoeken en proberen.

Bedankt!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Is het geen conflict tussen je Cisco VPN en je Juniper VPN adapter ? Ik kan mij voorstellen dat deze elkaar in de weg kunnen zitten ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• WouterOomen
Ah. Sinds je me eraan herinnert dat die eerste twee VPN-clients zijn kan ik beter lezen wat daar staat. Ik heb ze beide verwijderd - maar weet nog niet of dat werkt, want de verbinding verliep al niet via de twee clients en eerder had ik ze ook al uitgeschakeld om te kijken of dat hielp. Maar goed, ik gebruik ze vrijwel niet, dus proberen of verwijderen helpt is altijd goed.

Ondertussen zoek ik nog steeds naar de LiveCD/USB-boot-oplossing, maar Googlen levert vooral Linux-achtige hits op. Volgens mij iets te advanced voor mij, tenzij er iemand een simpele uitleg voor me heeft? Of moet ik me gewoon overgeven aan mijn incompetentie en naar een techniekmannetje in de buurt gaan?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je zal Linux moeten gebruiken, Windows heeft geen Live systeem. Kies iets als Ubuntu, dat regelt het meeste voor je.

Maar gezien je problemen het met je laptop, ongeacht waar je bent, en het opeens begonnen is: kijk even bij de Windows Update geschiedenis of er niet toevallig automatisch een driver update geïnstalleerd is voor je Qualcomm Atheros.

Verwijderd

Ik zou zeggen, probeer gewoon eens. Je krijgt ook bij een linux live cd gewoon een 'desktop' en je kan gewoon icoontjes klikken net als in Windows.

Zoek het icoontje voor netwerk op en klik op de draadloze adapter. stel de gegevens van jouw SSID in en gaan. Het is echt niet zo eng als het lijkt.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Live CD's zijn allemaal op basis van Linux, dus je zit hoed in de richting.

Pak gewoon een Ubuntu variant (mainstream distro) en volg 1 van de tig how-to bootable USB websites maken.
Dit lukt praktisch iedereen, dus je hoeft daar geen extra kennis voor te hebben

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb zelf ook een Asus laptop met een Atheros kaartje en had ook dezelfde problemen: niet stabiel te krijgen. Uiteindelijk een nieuwe wifi adapter van Intel aangeschaft (kostte iets van 30 euro) en de problemen waren opgelost. Wel eerst met een geleende USB adapter gekeken of dat het probleem oploste.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan ook gewoon een nieuwe laptop kopen. Of een Ethernet kabel gebruiken. Of een sattelietmodem kopen. Of alleen maar internetten met je telefoon. Ook opties. :p

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-11 23:03
Simpelste lijkt me van gewoon even de drivers up te daten...

http://specs.tweak.to/16567

• WouterOomen
Bedankt allemaal! Much appreciated. Ik ga verschillende dingen uitproberen en laat nog wel even wat werkt.

Verwijderd

Is het al verholpen?
Thuis heb ik hetzelfde probleem
Pagina: 1