Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Draadloos internet raar probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Wij zitten met een probleem wat betreft internet/WiFi
Als ik bij de router sta <2 meter is het signaal best redelijk (zon 60mbps) maar ook dan valt de router (netgear wnr200) soms helemaal uit, dan moet je hem even aan en uitzetten en dan doet die het pas weer. Hij gaat niet uitzich zelf weer werken..

Als de router werkt en ik ga naar en andere kamer zon beetje 7-8 meter verder is het bereik nog maar 0-10 Mbps maar regelmatig valt die dan ook weg, dus online gamen oid zit er niet in.
Het is en houten huis dus geen dikke betonnen muren.

Ik heb al een andere router geprobeerd maar ook daar was het probleem hetzelfde. Die had wel wat meer Mbps als je vlakbij de router stond.
De internet provider is Ziggo.

Wie o wie kan ons helpen..
Bedankt

• JivZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:55
Dit is van heel veel zaken afhankelijk dus we hebben iets meer informatie nodig:
- met welk apparaat test je de ontvangst, een laptop, mobieltje? (de ontvanger is net zo belangrijk als de zender)
- welk protocol gebruik je, 802.11n? ac?
- wat bedoel je met dat de router uitvalt en opnieuw aangezet moet worden als jij verder van de router gaat staan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik test de ontvangst met en mobieltje, maar alle apparaten in huis hebben het probleem dat het internet slecht werkt.

Ik weet niet welke protocol ik gebruik, ben ook niet heel handig in dat soort dingen is er een manier hoe ik dat kan zien?

Om de zoveeltijd soms en uur soms 5 uur etc valt de router helemaal weg, is dan ook niet meer te vinden tussen WiFi netwerken, je moet dan de router handmatig weer aan/uitzetten en dan 'werkt' die weer.

Als ik dichtbij bij de router sta is het internet wel goed, maar zodra je naar de 7-8 meter ga is het echt drama. Dan zie je hem ook regelmatig naar de 0mbps gaan.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:06

DarkSide

theres no place like ::1

Waar staat je router? Kan je die verplaatsen? Misschien zit er een stoorzender in de buurt?
Kijk ook eens of het switchen naar een ander kanaal werkt? Misschien heb je last van de buren?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:54
Zo te horen heb je een stabiliteitsprobleem en een signaalprobleem, stabiliteitsprobleem is waarschijnlijk prima op te lossen door dat oude beestje van een Netgear te vervangen door een fatsoenlijke moderne vervanger.

Voor het bereik moeten we echt meer informatie hebben, zit er in die 7-8 tien betonnen platen of is het een open ruimte etc

Verwijderd

Topicstarter
Als ik naar cmd ga, /ipconfig en dan bij default gateway kijk. Staat er ook 10.0.0.1
dit is ook niet normaal toch,

De router staat op de zolder, daar staat ook een cv ketel, boiler maar het signaal wordt daar niet door verstoord lijkt
Mij? En hoe kan ik switchen naar en ander kanaal

Verwijderd

Topicstarter
Nooberke, ik heb al en hele nieuwe router gekocht. Eentje die voldoende bereik zou moeten hebben. Ook die had precies hetzelfde signaal/stabiliteit probleem.

Er zitten geen betonnen muren oid, het zijn gewoon slaapkamers. De muren zijn ook hol dus ik neem aan dat Het van hout is

• DarkSide

DarkSide

waarom is je default gateway niet normaal?
Zonder meer info is daar niets over te zeggen. Maar als je kunt internetten is je default gateway wel goed.
Denk niet dat je een routerings probleem hebt.

Wifi kanaal wisselen gaat door in te loggen op de router en daar ergens bij instellingen kan je kiezen op welk kanaal je gaat werken.
Je kan, evt, met een android app een scan doen van de wifi kanalen in de buurt. En een "vrije" kiezen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• JivZ
10.0.0.1 zal het adres van je router zijn waarmee je het kanaal kan instellen. Even via een browser erheen gaan. Als je het wachtwoord niet weet, dan staat die waarschijnlijk op een sticker op je router.

Die cv ketel en boiler kan wel degelijk voor verstoring zorgen, is er een mogelijkheid om de router ergens anders neer te zetten?
Normaliter staan routers vlakbij het punt waar je verbinding binnen komt, meestal meterkast of woonkamer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu ingelogd op de router, en er staat bij kanaal; auto(2)

Is dit goed?

• JivZ
Je kunt het beste wat verschillende kanalen uittesten. Je kunt altijd weer terug naar auto dus het kan geen kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik verschillende kanalen ga testen zometeen, doet het internet het dan nog wel gewoon zometeen? Niet dat niks het meer doet zometeen.
(Sorry als dit en hele domme vraag is, heb er weinig kaas van gegeten

• JivZ
Je mobieltje moet wel even switchen naar het nieuwe kanaal, doet ie waarschijnlijk automatisch binnen een paar minuten. En anders even mobieltje herstarten als je het te lang vind duren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat verschillende kanalen geprobeerd maar dit helpt ook niet.
Het valt nog steeds weg.

Ze zijn onlangs wel hier in de straat aan het werk geweest met de kabels en dergelijke.
Daarvoor waren er bijna nooit problemen.

• nooberke
Blijf het internet bekabeld wel werken?

Verwijderd

Topicstarter
Bekabeld heb ik nooit geprobeerd omdat de router vol zit met andere kabels,(horeca bedrijf dus en pinapparaat en dergelijke staat er ook op.

Ik heb even inSSID gedownload, en als ik dan naar RSSI Kijk is dat lijntje ook niet een mooie rechte lijn. En daarachter staat 60,
Waarbij die ander allemaal 85+ zijn van de buren.

Ik probeer zoveel mogelijk info te geven, in de hoop dat jullie er iets mee
Kunnen.

• nooberke
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:35:
Bekabeld heb ik nooit geprobeerd omdat de router vol zit met andere kabels,(horeca bedrijf dus en pinapparaat en dergelijke staat er ook op.

Ik heb even inSSID gedownload, en als ik dan naar RSSI Kijk is dat lijntje ook niet een mooie rechte lijn. En daarachter staat 60,
Waarbij die ander allemaal 85+ zijn van de buren.

Ik probeer zoveel mogelijk info te geven, in de hoop dat jullie er iets mee
Kunnen.
Ik zou toch voorstellen om bekabeld te proberen, als je namelijk bekabeld wel of geen problemen hebt kan er van alles uitgesloten worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag bekabeld willen proberen maar dat is jammer genoeg niet mogelijk..

Kan ik mischien via de routerinstellingen nog wat aanpassen?
En naast de router staat trouwens nog en netwerk adapter, geen idee of ik die moet uitschakelen of gewoon laten staan.

Verwijderd

Topicstarter
De laatste 15 minuten is de WiFi al 5 keer weggevallen en na 1-2 minuten komt die dan weer, maar soms
Blijft die dan ook helemaal weg

• DarkSide

DarkSide

Je hebt 2 Ap's toch. Een reserve?
Sluit die gewoon eens los aan. Met een eigen SSID en kijk eens of die ook wegvalt.
Gewoon ergens in een openruimte.
En later naast de andere AP. Vallen ze dan beide weg?

Verwijderd

Topicstarter
Darkside excuus maar ik heb geen idee wat ap betekend. Ik ben niet handig dus heb geen idee waar je het over heb.

• DarkSide

DarkSide

AP = Acces Point. Je wifi zeg maar.
Je had er 2 toch. Dus de reserve even los aan je laptop hangen. En die configureren.
Dan die in een openruimte neer zetten en even kijken of die ook verbinding verliest?
Dan even naast die andere zetten en kijken of ze tegelijk verbinding verliezen.

De locatie van je router is niet ideaal. Dus als je weet dat je reserver op een plek wel goed blijft uitzenden kan je kijken of je je andere router daar naar toe kan verhuizen.

Zo te zien is het puur het wegvallen van het signaal. Dat moet je eerst oplossen.
Anders toch ook even bedraad testen. Desnoods na sluitingstijd om eea toch uit te sluiten etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwe router alweer teruggebracht omdat daar het probleem ook niet lag.
Ik kan dus niet met en andere testen,

En bedraad testen, wat kan ik
Dan het beste doen? Naar de zolder en me laptop er aan hangen? En kijken of het signaal dan wegvalt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het dus bedraad getest, dan blijft de Mbps keurig rond de 69-71 hangen, zonder dalen of pieken.

Ik hoop dat we zo gerichter kunnen zoeken

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-11 07:16
DarkSide schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:57:
AP = Acces Point. Je wifi zeg maar.
Je had er 2 toch. Dus de reserve even los aan je laptop hangen. En die configureren.
Dan die in een openruimte neer zetten en even kijken of die ook verbinding verliest?
Dan even naast die andere zetten en kijken of ze tegelijk verbinding verliezen.

De locatie van je router is niet ideaal. Dus als je weet dat je reserver op een plek wel goed blijft uitzenden kan je kijken of je je andere router daar naar toe kan verhuizen.

Zo te zien is het puur het wegvallen van het signaal. Dat moet je eerst oplossen.
Anders toch ook even bedraad testen. Desnoods na sluitingstijd om eea toch uit te sluiten etc.
Waarom eigenlijk?

Hij geeft aan dat er een horeca bedrijf bedraad op de router aangesloten zit met pinapparaten en meer, wat is die meer? Computers etc?
Simpel dan toch om het uit te sluiten: zitten die computers en pinautomaat ook regelmatig zonder internet?

Zelf vind ik het wel vreemd dat de router op zolder staat, hier heb ik nog nooit over gehoord.. Normaal hoort een router zo dicht mogelijk bij je aop te staan en dat is veelal in een woonkamer of meterkast.

• DarkSide

DarkSide

Denk ook niet het probleem met de bedrading is.
De pin apparatuur etc zal ook wel bedraad zijn.
Het gaat denk ik puur om de wifi. Waar het signaal wegvalt. Dit komt waarschijnlijk door de afstand en/of locatie van de router/AP.

TS moet dus testen of het verplaatsen van de router verbetering oplevert.
Misschien een AP lenen.
Verder ook geen idee hoe de infra er verder uit ziet. Maar misschien kan hij gewoon een AP beneden neerzetten welke met een draad naar de router op zolder gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit inderdaad en computer op.
Maar die is bekabeld en die ondervind ook dezelfde problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is omdat de router dan helemaal uitvalt, en geen enkel WiFi signaal meer afgeeft tot die weer aan en uit wordt gezet

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:33:
Dus bedraad internet valt ook weg?
En je laptop boven aansluiten met draad valt niet weg?

PS je kan je post editen. Niet nodig om steeds nieuwe losse post te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door DarkSide op 31-12-2015 13:35 ]

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:33:
Ja dan wordt het iets vervelender he...

Maar ook weer redelijk makkelijk uit te sluiten:
Heb je een modem met zowel een router ingebouwd? Dan moet het modem (die wat je van de provider gekregen hebt) op bridge gezet worden anders kan je zonder al te veel verstand ervan veel problemen krijgen zoals uitvallen en ip problemen.

De router ( wat op zolder staat ) heb je weleens vervangen, deze zal dus niet de schuldige zijn.

Wat nog kan zijn buiten het ''bridge'' verhaal is misschien de kabel van het modem naar jou router op zolder.

Hoe zit het met het modem van je provider? Valt deze ook uit? Indien deze gewoon netjes blijft draaien zit het dus of in de bridge modus, of in de kabel naar de zolder (router)
Good luck

Verwijderd

Topicstarter
Het bedraad internet valt ook weg inderdaad, maar dat is omdat dan de router er mee op houdt, en geen WiFi signaal meer afgeeft.

• nooberke
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:35:
Het bedraad internet valt ook weg inderdaad, maar dat is omdat dan de router er mee op houdt, en geen WiFi signaal meer afgeeft.
Als je wifi wegvalt zou normaliter bekabeld gewoon door moeten werken. Viel de bekabelde verbinding ook weg met de nieuwe router?

Zou je uitgebreid kunnen schetsen hoe het netwerk eruit ziet (modem/router/apparatuur/aansluitingen/positie/abonnement/etc)

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste super bedankt voor jullie informatie!

Beneden staat er en ingebouwde router van ziggo die ze hebben gekregen, en dan gaat er denk ik een kabel van beneden naar boven naar de 'probleem router'

Hoe het met de Modum
Van de provider zit weet ik niet of die wel eens uitvalt, ik zit daar nooit op het internet.

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:38:
Ten eerste super bedankt voor jullie informatie!

Beneden staat er en ingebouwde router van ziggo die ze hebben gekregen, en dan gaat er denk ik een kabel van beneden naar boven naar de 'probleem router'

Hoe het met de Modum
Van de provider zit weet ik niet of die wel eens uitvalt, ik zit daar nooit op het internet.
Maak eens direct verbinding met het ziggo modem, indien die dan NIET uitvalt:

Modem van ziggo moet in bridge gezet worden, indien jij zelf niet weet hoe, even bellen naar ziggo.. (althans, eerst even kijken hoeveel utp kabels erin zitten, indien er 1 van de 4 in gebruik is dan is dat alleen de router op zolder en kan het ziggo modem op bridge gezet worden)

Nee jij zit misschien niet direct op het internet via het modem, maar jou router op zolder krijgt zijn internet van het ziggo modem, indien het ziggo modem uitvalt dan heb je ook niks aan de router op zolder....

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Als je zowel bedraad als draadloos problemen hebt, kan het aan de router zelf liggen. Maar aangezien je al met een andere hebt getest en daar ook het probleem hebt(ook bedraad?), dan zou je eens kunnen testen door rechtstreeks op de ziggo modem aan te sluiten en zien of je het dan ook hebt.

Kan ook natuurlijk dat zowel je router als Ziggo modem hetzelfde IP hebben, waardoor er een conflict ontstaat...

Maar kijk eerst maar eens of je rechtstreeks aan de Ziggo modem ook het probleem hebt.

Disconnecteert hij dan eigenlijk, of staat er dan een uitroepteken door de netwerkconnectie(op een Windows pc dan)

edit: je hebt toch je Ziggo modem naar de router op de WAN aangesloten en niet op de LAN hé? Dat je niet met 2 DHCP servers zit...

[ Voor 9% gewijzigd door skelleniels op 31-12-2015 13:43 ]

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Nooberke, daar heb je inderdaad gelijk in. Maar het bekabeld valt dus ook weg, ik denk dat de router gewoon in rustmode gaat dan ofzo. Er is ook geen schema op te leggen want soms is het na 5 minuten/3/5uur.

Het is het huis van me schoonouders dus Het uitleggen is behoorlijk lastig maar we gaan het proberen.
De modem zelf hebben ze van ziggo gehad en die staat beneden, en vanaf daar gaat er denk ik een kabel naar boven/zolder naar de netgear router, maar dit is allemaal erg dun hout, dus geen dikke plafond oid. Het is en ouder huis. Qua positie staat die wel naast de cv ketel.

• DarkSide

DarkSide

Wat voor ziggo modem is het. En waarom niet de wifi van die modem gebruiken?
Waarom van ziggo helemaal naar boven om Wifi te krijgen. En als de ziggo geen wifi heeft?
Waarom niet de router van boven naast die van ziggo zetten?

Het is eerst belangrijk om te kijken of Internet wegvalt van ziggo of dat het probleem ergens anders ligt.
Dus testen rechtstreeks aan ziggo modem. Liefst bedraad.
Als ziggo modem kuren heeft. moet je met ziggo contact opnemen.

Maar je geeft ook aan dat je je SSID soms niet terugvindt. Dat heeft niets met ziggo te maken.
Maar als de stoom van je router op zolder wegvalt of je router om wat voor reden reboot.
Kan dat eea verklaren.
Maar waarom dit dan ook met een vervangende router? geen idee. Misschien is de stroomvoorziening niet lekker? Zitten er meer apparaten op die groep?

Maar eerst is zoveel mogelijk terug naar de meest simpele setup. En dat is internet via ziggo modem. En daad via kabel en testen.

[ Voor 61% gewijzigd door DarkSide op 31-12-2015 13:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beneden even in de meterkast gekeken, en daar staat en ubee modem, geen idee of dat het merk is van ziggo??
En in de LAN ingang zit en kabel die dus naar boven gaat,

Ik heb verbonden met de modem beneden En die geeft en mooi stabiele Mbps af, en valt ook niet uit.

De WiFi van beneden kan ik niet gebruiken omdat die gewoon niet genoeg kracht heb tot de slaapkamers.

• skelleniels
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:54:
Ik heb beneden even in de meterkast gekeken, en daar staat en ubee modem, geen idee of dat het merk is van ziggo??
En in de LAN ingang zit en kabel die dus naar boven gaat,

Ik heb verbonden met de modem beneden En die geeft en mooi stabiele Mbps af, en valt ook niet uit.

De WiFi van beneden kan ik niet gebruiken omdat die gewoon niet genoeg kracht heb tot de slaapkamers.
En heb je even gecontroleerd of de Ziggo modem vanuit LAN naar de WAN op de router gaat? Dus ook de kassa en de rest van het bedrijf zitten op die Netgear modem? Op de Ziggo modem vertrekt er dus enkel een kabel vanuit de LAN naar de router en verder niets?

[ Voor 12% gewijzigd door skelleniels op 31-12-2015 13:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Darkside, de nieuwe router die ik geprobeerd heb, viel niet uit! MAAR die had nog steeds weinig/geen bereik in de slaapkamer, daar ging die ook van 0-15 Mbps , heel erg onstabiel.0

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie geen WAN op de router alleen internet en ethernet 1234

• skelleniels
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:56:
Darkside, de nieuwe router die ik geprobeerd heb, viel niet uit! MAAR die had nog steeds weinig/geen bereik in de slaapkamer, daar ging die ook van 0-15 Mbps , heel erg onstabiel.0
Dan heb je dus 2 problemen: de nieuwe router had je moeten laten staan om de stabiliteit van het bedrade netwerk te waarborgen en je moet een AP bijplaatsen in de slaapkamer om meer bereik te hebben.

Internet = WAN
Ethernet 1234 = LAN

[ Voor 3% gewijzigd door skelleniels op 31-12-2015 14:01 ]

• nooberke
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:56:
Zoals ik al eerder aangaf moet je je wifi bereik probleem los zien van de overige instabiliteit, je had die router beter gewoon kunnen houden

Dan was in ieder geval het bekabelde gedeelte dus goed geweest zo te horen O-)
Dan heb je dus 2 problemen: de nieuwe router had je moeten laten staan om de stabiliteit van het bedrade netwerk te waarborgen en je moet een AP bijplaatsen in de slaapkamer om meer bereik te hebben.
Dit ja...

Maar we hebben nog steeds geen fatsoenlijke situatieschets gezien...mijn gevoel zegt: goede nieuwe router voor beneden, accesspoint boven...en dan nog is naar de wifi dekking kijken

• JivZ
en er is mogelijk een kabelbreuk van de Ubee naar boven, dat zou ook een verklaring kunnen zijn dus als het kan kun je die kabel ook het beste vervangen.

• skelleniels
  • Nu online
JivZ schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:09:
en er is mogelijk een kabelbreuk van de Ubee naar boven, dat zou ook een verklaring kunnen zijn dus als het kan kun je die kabel ook het beste vervangen.
Met de nieuwe router had hij bedraad geen probleem, dus dat lijkt me uitgesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Dus jullie zeggen, het beste is om weer en nieuwe router te kopen. En die beneden zetten. ( is dat tegenwoordig in 1 en router en modem? En dan die nieuwe router beneden zetten, en de kabels gewoon weer in de LAN ingang (zoals het nu staat)en boven laten zoals het is?

• skelleniels
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:17:
Dus jullie zeggen, het beste is om weer en nieuwe router te kopen. En die beneden zetten. ( is dat tegenwoordig in 1 en router en modem? En dan die nieuwe router beneden zetten, en de kabels gewoon weer in de LAN ingang (zoals het nu staat)en boven laten zoals het is?
Juist niet! met je Ziggo modem is toch niets mis(die staat beneden toch)? Het is toch je router op zolder die nu voor problemen zorgt?

Je kan natuurlijk die router ook vervangen door een switch met Access point. Dan zit je namelijk op het netwerk van de Ziggo modem wat alleen maar voordelig is als je eens bestanden wil uitwisselen of een gedeelde printer wil aansluiten op de Ziggo modem.

Heb je nu trouwens al eens gekeken welke kabels er in de WAN/LAN van de Ziggo modem zitten en welke in de WAN/LAN van de Netgear router. Want nu praat je weer over meerdere kabels in de LAN van de Ziggo modem.

[ Voor 30% gewijzigd door skelleniels op 31-12-2015 14:26 ]

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 16:19
Volgens mij is de beste oplossing dit niet zelf op te willen lossen. Als je de boel 'sloopt' en je kan niet meer pinnen in de horeca, dan ben je verder van huis. Laat iemand die kennis en kunde hiervan heeft er naar kijken.

Daarnaast, een router van een paar tientjes is ook vragen om problemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Lumics op 31-12-2015 14:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
De ziggo router staat beneden inderdaad en het internet doet het ook keurig beneden,

Maar zodra je dan weer op het andere WiFi netwerk inlog boven is het weer klote

Beneden in de ziggo modem zit maar 1 kabel, in de LAN ingang, die gaat naar boven toe naar de router WAN ingang.

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je ook gelijk in mcsluis, ik kom er gewoon niet uit en heb er ook geen kaas van gegeten dus dan zijn deze dingen best lastig.

Ik dacht mischien zijn het wat instellingen die ik kon veranderen maar zo makkelijk was het dus niet.

Evengoed allemaal super bedankt, en als ik nog en vraag heb horen jullie het.

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:24
In welke stad woon je?
Wellicht kan er dan iemand komen meekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Wij wonen in Venhuizen.(noord Holland)
Dus als iemand met en oplossing kan komen :)
Pagina: 1