• d.rothengatter
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-05 19:18
sinds september heb ik de MSI GE62 2QC laptop.
speciaal aangeschaft voor school en Fallout 4 :)

Ben super tevreden over de laptop echter sinds vorige week heb ik in fallout het probleem dat wanneer ik crouch me wapens en handen doorzichtig worden, en als ik in fel licht kijk (bijv lampen) word het hele beeld flets.
wanneer ik gewoon loop komt dit zeer zelden voor tenzij ik in fel belichtte plaatsen in drukke gevechten kom. dan zakt de framerate en word het wapen soms kort doorzichtig.ik ben bang dat dit aan de grafische kaart ligt maar misschien licht het ook wel aan het spel.
alleen wanneer ik op de laagste graphische stand speel gebeurt dit niet. (maar dan ziet het spel er niet uit)

zijn er test programma's om te testen of het aan de kaart/laptop ligt? of is er iemand die nu al uitsluitsel kan geven?

• justin021
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-04-2021
Kijk eerst even of je up-to-date bent met de drivers van je videokaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:55

lolhoo

Just reboot and relax

justin021 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:52:
Kijk eerst even of je up-to-date bent met de drivers van je videokaart.
Check altijd even je drivers inderdaad.

<sarcasm>Fallout 4 staat bekent als het meest stabiel spel ooit</sarcasm>
Maar ff serieus.
Ik denk gewoon dat fallout niet helemaal lekker is.
Wat je ff kan doen is een gratis benchmark draaien op je pc. https://unigine.com/products/benchmarks/heaven/
Werkt ie daar wel goed ligt het aan fallout 4.
Je kan ook een ander spel proberen en kijken of het dan wel goed gaat.

Did you try to put it off and on again?

• d.rothengatter
Justin21: uiteraard heb ik de laatste drivers geinstalleerd.

lolhoo: ipv een nieuwe xbox heb ik gekozen voor een gamelaptop, hierdoor heb ik nog een andere hig end-games aangeschaft. ik ga nu world of tanks installeren en even een benchmarktest doen.
geeft wel weer een reply als dit gedaan is. (ik hoop zo dat het aan fallout ligt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:30
Fallout 4 werkte bij ook niet helemaal lekker wanneer ik in gebieden was waar veel licht was, fps zakte. Ik heb een aantal settings waaronder Godrays op low gezet en dit schijnt enorm te helpen. Zijn meer mensen die daar problemen mee ervaren op Nvidia GPU's.

Dat het wapen verdwijnt heb ik ook al eens een keer meegemaakt, maar dan ook echt alleen met één soort wapen. Als ik dan een ander wapen selecteer en vervolgens de oude weer selecteer dat is het probleem weer weg.

[ Voor 31% gewijzigd door Allard Pruim op 31-12-2015 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justin021
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-04-2021
Hmm, je kan altijd met de settings spelen en kijken of dat je meer FPS oplevert wanneer je in fel licht kijkt. (Lightning bijvoorbeeld)

Zo als Allard opmerkten; Godrays op low zetten kan helpen om meer FPS overal te krijgen, en misschien helpt dit ook voor wanneer je in lichten kijkt.

Overigens zijn er ook een aantal mods die misschien kunnen helpen met het optimaliseren van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.rothengatter
Probleem is opgelost,
godrays uit lost het hele probleem op. moet hem wel helemaal uit zetten. de fps blijft nu ook veel stabieler op 60FPs
blijft wel raar dat ik hier nu pas sinds kort last van heb, voorheen niks geen problemen.
Pagina: 1